Tussenstop in Sydney - noodzakelijk om visum te regelen?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
postvoorwen
Reiziger

Tussenstop in Sydney - noodzakelijk om visum te regelen?

Bericht door postvoorwen »

In september zal mn moeder voor het eerst alleen naar NZ vertrekken. Nu heeft ze een stopover in Sydney en op de site van Emirates word je er attent op gemaakt een visum aan te vragen. Op de site van de australische overheid kan ik niet duidelijk vinden of (en hoe, wat, waar) er een visum geregeld moet worden.
(ps; ze zal op de heenweg anderhalf uur in Sydney zijn en op de terugweg drie uurtjes)
Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert

Re: Tussenstop in Sydney - noodzakelijk om visum te regelen?

Bericht door Kims »

Hi,

Als ze in 'transit' is dus alleen maar overstapt van vliegtuig naar vliegtuig, hoeft ze volgens mij geen visum aan te vragen omdat ze Australie niet ingaat.

Als ze dat wel van plan is, kan ze heel makkelijk online een toeristenvisum aanvragen op de immigratiewebsite: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/976/

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

Dankjewel!!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Hier staat dat je hem wel nodig hebt http://www.immi.gov.au/visitors/transit/771/
Ik zou het toch maar even goed uitzoeken en anders even contact opnemen met Immigratie.

gr van Moira
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi weer,

Je moeder heeft geen visum nodig tijdens transit. Het 771 visum is voor mensen die niet voor in aanmerking komen voor een doorreis zonder visum of die per boot het land inkomen.

Als je namelijk op "Transit without visa arrangements" drukt in Moira's link, staat er dat Nederlanders op doorreis geen visum nodig hebben mits ze niet opnieuw (hun bagage) inchecken: http://www.immi.gov.au/visitors/transit/no-visa.htm

Dus dat scheelt weer :-)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb een paar jaar geleden geen visum hoeven aanvragen toen ik in transit was. Maar dat was dus wel een paar jaar geleden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

In elk land waar in alleen in de transit ben geweest heb ik geen visum hoeven aanvragen. Je bent wel in het land maar eigenlijk ook weer niet. Volgens mij ben je pas officieel in het land als je de customs voorbij bent en je paspoort in gestempeld. Zolang je in de transit bent gewoon naar de gate lopen waar je volgende vliegtuig vertrekt!
Plaats reactie