Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

lalalala, ik zit in het enige hotel op het eiland zonder generator. en al bijna twee uur geen stroom. inmiddels is het superdonker, ik ga zo maar eens wat eten ergens. desnoods bij kaarslicht.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

En, nog ergens kunnen eten Jenny?

Ik baal beetje.... Ik heb vorige week melding moeten doen omdat er wat rare dingen gebeuren bij het huis naast mij. Nu had ik vorige week wijkagent 1 gesproken en gisterenavond belde wijkagent 2 oftewel de "echte" op voor nog meer informatie. Laten we zeggen dat ze het pand al lang voordat ik hier kwam wonen (2 jr geleden) in de gaten houden omdat het er niet pluis is..... En ik kom er steeds meer achter dat ik nét aan de verkeerde kant van de straat woon en de grens van "minder goed naar slecht" voorbij mijn huis ligt. Niet dat ik mij nu ineens onveilig ga voelen maar ja ben wel aan het nadenken of ik niet eens verder moet gaan kijken... tegelijkertijd zit ik hier qua voorzieningen etc. prima.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Eten was geen probleem.

Gisteravond trouwens eens aardbeving gehad. Geen schade, maar het blijft vreemd om de aarde te voelen trillen. Dit was voor mij de derde keer dat ik dat meemaakte.

Menasil, gezeur met buren is nooit leuk. Mijn buurman is gelukkig een jaar geleden uitgezet. Nu is er een asbestprobleem in de wijk. Ik denk dat het niet in mijn huis is, al is er wel asbest op m'n balkon.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Reismeis, gefeliciteerd met je verjaardag :D *O* *O*

En Jenny, ik geloof dat het paar huizen zijn waar nu nog problemen zijn. Maar goed, in elk huis zit zowat asbest die voor bepaalde tijd gebouwd is :{
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Sorry, even geen normale muis bij de hand ^^
Sorry, even geen normale muis bij de hand ^^
Geflaps Reismeis!!.png (51.57 KiB) 223 keer bekeken
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

asbest zit in heel veel huizen. Het is ook niet gevaarlijk als je er niet in gaat zagen of het in de fik steekt. En zelfs als je asbeststof in ademt wil dat nog niet zeggen dat je je doodvonnis tekent. Op dit moment trekken ze het in de media nogal uit zijn verband.

Reismeis, nog gefeliciteerd!

Aardbevingen zijn raar. Ik heb alleen hele lichte meegemaakt gelukkig. Fijn dat er in indonesie nu ook niet veel schade enzo was.

Ik heb een lekker weekend gehad. We hebben eindelijk een poort en een schutting. De klusdag zaterdag afgesloten met een BBQ. Zondag de tuin opnieuw betegeld en bij vrienden gaan BBQ'en. Eindelijk een zomers
weekend!
Duimen jullie voor me dat Lowlands ook zulk lekker weer heeft volgend weekend?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

bolletjeom schreef: Duimen jullie voor me dat Lowlands ook zulk lekker weer heeft volgend weekend?
Fingers Crossed.png
Fingers Crossed.png (11.54 KiB) 209 keer bekeken
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb gister voor het eerst sinds jaren in Nederland weer even op het strand gelegen! Blijft lekker, deed dit in Australie zo af en toe maar in NL ga ik meestal gewoon naar park ;)

Morgenavond is ook laatste park concert en dan loopt de zomer zo langzamerhand alweer ten einde.. heb echt nog veels te weinig zon gezien dus hoop dat we nog een aantal dagen als gister gaan krijgen!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Gisternavond laat weer teruggekomen uit Achterhoek en toen zag ik de verrassing van Reismeis op de deurmat liggen :D Leuke, mooie kaart :D

Weekend was geslaagd! O.a. heel eind gefietst door de prachtige achterhoek en daarnaast nog veel kennissen gezien die ik al even niet had gezien. Soms ook toevallig :) Altijd leuk!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

En ook weer terug van m'n weekendje London. Maar om nu te zeggen dat de terugreis heel soepel verliep...

Tot aan Antwerpen ging het allemaal prima, de overstaptijd van Eurostar naar normale trein was belachelijk ruim waardoor ik zelfs een uur eerder dan gepland thuis had moeten zijn. Maar dan duurt het in Antwerpen ineens allemaal wat langer, er zou een goederentrein tussen Essen (het Belgische grensstation) en Roosendaal gestrand zijn, meer info volgt. En na een half uur bericht dat er nog steeds geen duidelijkheid is.

Na een uur verandert het echter in één grote soap: allemaal overstappen in een stoptrein op spoor 21A die ons naar Essen zal rijden, waar we de laatste paar kilometer per bus zullen afleggen. En om de onduidelijkheid nog verder te helpen staat er op spoor 21B (recht tegenover onze trein) een lange, lege trein met de deuren open, en daaraan gekoppeld op 21A een kort treintje met de deuren dicht en licht uit, drie keer raden waar iedereen instapt. En nog een probleempje: het aantal gestrande reizigers is inmiddels fors opgelopen (o.a. twee internationale treinen van elk 16 goed gevulde rijtuigen), dus ook als uiteindelijk die gehele stoptrein gebruikt zal gaan worden is het nog proppen. En dan toch weer terug naar de oorspronkelijke, internationale trein. Dan bericht dat die wellicht over een kwartiertje zal vertrekken. En dan toch weer naar de stoptrein. En jawel, met dik twee uur vertraging boemelen we rustig naar Essen, waar bussen noch spoorwegpersoneel klaarstaan. Maar wat komt een paar minuten later aangereden: inderdaad, de internationale trein, waarmee we toch door kunnen naar Roosendaal en verder naar Amsterdam.

Voor wie een andere richting op moet (zoals ik dus) zal personeel klaar staan, per slot van rekening hebben we inmiddels allemaal al lang de laatste trein gemist. Dus op het perron meteen de enige NS-medewerker aangesproken, maar die wist niet eens dat er überhaupt een probleem was. Gelukkig werd er daar eindelijk wel daadkrachtig gehandeld, even inventariseren waar de naar ik schat zeker 100 tot 150 gestrande reizigers allemaal heen moeten, en verrassend snel verschijnen er een paar bussen. En zo dus via o.a. Breda en Den Bosch naar Oss (en een flinke groep nog verder naar Nijmegen en Arnhem), waar ik uiteindelijk om half drie 's nachts thuis aankwam.

Maar afgezien daarvan was het toch een zeer geslaagd tripje. Weliswaar had ik geen kaartjes voor wedstrijden, en heb de heren-hockeyfinale dus op m'n hotelkamer op een brakke internetstream zitten kijken, achteraf hoorde ik dat in Hyde Park blijkbaar ook een groot scherm stond. Maar heb zaterdag nog wel recht voor Buckingham Palace de 20km snelwandelen gezien (achterlijke sport, maar geweldige sfeer), en zaterdagochtend de marathon van onder de brug van Charing Cross Station, een perfect (en dus godsgruwelijk druk) punt waar ze 7 keer passeerden, meer dan waar ook. Daarnaast uiteraard wat verplichte sightseeing gedaan, Trafalgar Square, de Big Ben, Buckingham Palace, Picadilly Circus, de Tower of London, Tower Bridge, dat soort gedoe. Op z'n Japans, dus foto's maken en snel weer door. Ook nog lekker Koreaans gegeten met een reisgenote van twee van m'n trips naar Noord-Korea, die vlakbij Londen woont.

Hoe dan ook is Londen toch een erg leuke stad (ik was er tot nu toe alleen voorafgaand aan m'n trip naar Canada een avondje geweest), die ik zeker nog een keer wat langer wil bezoeken. En afgezien van de ellende op de terugreis is de trein een ideale manier van reizen, veel relaxter dan vliegen, en in mijn geval een stuk praktischer en goedkoper. Zolang er maar geen goederentrein het spoor blokkeert...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Leuk om te lezen Wizard. En gisteren zal het dan ook feest zijn geweest in Oss na de winst van de plaatselijk FC tegen de FC uit 's-Hertogenbosch... 8)7

Afgelopen zaterdag in de ochtend richting Brussel gereden (vanuit hier is de grens hemelsbreed een kilometer of 10, Brussel is 147 km) waar we in een dorp moesten zijn iets voorbij de stad. Daar wat opgehaald en weer terug. Daarna snel een paar boterhammen gegeten en naar Waalwijk gereden waar ik één van de +/- 1.200 PSV'ers was die RKC-PSV bezochten. Na een wedstrijd die voor PSV niet bepaald goed verliep weer terug naar Oostelbeers. Gisteren een BBQ gehad met actieve partijgenoten en daar mijn vertrek naar Laos kenbaar gemaakt. Komende weken moet ik nog veel doen voor een goede voorbereiding, maar dat moet goed gaan komen...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

LaosFan schreef:Leuk om te lezen Wizard. En gisteren zal het dan ook feest zijn geweest in Oss na de winst van de plaatselijk FC tegen de FC uit 's-Hertogenbosch... 8)7
Dat hoorde ik dus pas vandaag. Op de een of andere manier slaag ik er altijd in juist tijdens de wedstrijd tegen die blauwtjes ergens in het buitenland te zitten...

Maar voor een PSV-supporter (ben zelf "teletext-supporter") zijn het momenteel ook barre tijden. Was het echt slecht of toch vooral domme pech?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Het was vooral slecht verdedigen, en dan kun je er zelf wel 2 maken (en een eigen goal) maar als je er dan 3 tegenkrijgt heb je daar nog niks aan 8)7

Net een stukje over Noorwegen op RTL Travel gezien. Dat ziet er ook prachtig uit. Staat hoog op m'n lijstje.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Thx voor de felicitaties en de prachtige tekening, Trav!! Heb je al eens nagedacht over een carriereswitch? :P

We zijn gisteravond weer thuisgekomen na twee weken relaxen en genieten, het is nu weer tijd om alle rommel weg te werken..
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@ Wizz: Wow, wat een reis zeg! Maar je hebt echt geluk dat er bussen zijn gekomen! Hoor heel vaak verhalen dat ze niet komen en je maar zelf een taxi moet regelen en hopen dat er ooit nog compensatie komt. Lijkt me mooie ervaring die Londen trip! :) En tijdens De Spelen moet je haast wel op z'n Japans gaan sightseeën.. niet alleen omdat het overal stervensdruk is, ook omdat je natuurlijk met een ander doel de stad bezoekt. Ik heb tijdens m'n Paralympische trip, nog wel 2,5 dag over voor sightseeing maar misschien dat er nog wat afgaat, als er nog tickets ter plekke gekocht kunnen worden voor een event.

@Laosfan: 1200 supporters... dat is de gemiddelde bezetting van de jupiler league hahaha. Ik moet bekennen dat ik eredivisie niet echt zo heb gevolgd dit weekend, enige wat ik heb gezien is toevallig stuk van Waalwijk-PSV. Die Sneijder kreeg het ook ineens op z'n heupen en wat was Van Bommel kwaad, maar hij hield zich nog in toen de interviewer maar bleef doorvragen. Vrijdag ga ik naar Go Ahead - Graafschap. Ik zit gelukkig in het gemengde vak van aanverwanten van beide elftallen, dus het is vast niet erg als ik voor beide ploegen juich ;)
Plaats reactie