Goedkoop vliegticket naar Oeganda

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Goedkoop vliegticket naar Oeganda

Bericht door Erik »

Uit de mailbox:
Ik ben op zoek naar een goedkoop ticket voor begin augustus dit jaar naar Oeganda. Tickets die ik op dit moment zelf gevonden krijg zijn rond de 1000,- euro. Weten jullie een goedkopere optie?
Globetrot
Reisexpert

Re: Goedkoop vliegticket naar Oeganda

Bericht door Globetrot »

B.v. 9 augustus tot 7 september Brussel-Entebbe met Egyptair voor 722 euro bij Tix of 730 euro bij de luchtvaartmaatschappij zelf (zou ik voor kiezen).
Of 7 augustus tot 6 september A'dam-Entebbe met Emirates voor 759 bij ebookers of 769 bij Emirates zelf. De totale reistijd is hier wel ca. 10 uur langer, zowel op de heen als terugreis....
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is dat door een tussenstop?
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Om heel precies te zijn: Bij Egyptair is er in Cairo op de heenweg een overstaptijd van 1 uur en 20 min. en op de terugweg van 1 uur en 45 minuten. Bij Emirates heb je een overstap in Dubai op de heenweg van 8 uur en 26 min. en op de terugweg van 10 uur en 30 min.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ja, goedkoper is het om te vliegen op Kilimanjaro of Nairobi. Nairobi kan voor rond de 550. Komen wel visumkosten bij, maar er gaan vanaf daar bussen naar Oeganda. Je kunt natuurlijk ook verder vliegen vanaf Nairobi. Zou sowieso geen 1000 euro moeten kosten alles bij elkaar.
De Egyptair optie klinkt ook goed!
Succes!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Volgens mij hebben Tanzania, Uganda en Kenia een visumverdrag afgesloten, zodat je maar één visum nodig hebt voor deze drie landen. Als je echter probeert om de goedkope tickets van Swiss voor 550 euro naar Nairobi te boeken (bij Swiss zelf), ziet het er eerst naar uit dat die er zijn, maar blijkt later, dat ze nu 710 euro kosten. Naar Kilimanjaro vanaf A'dam kan voor 490 euro b.v. heen 19/8 terug 17/9. Je mag dan niet langer dan een maand wegblijven. Vluchten Kilimanjaro-Entebbe die een beetje aansluiten wat datum betreft zijn er vanaf 375 euro. Als je Kilimanjaro ook graag wilt zien, is dit best een heel leuke optie...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

op mijn werk moet iedereen een visum halen voor ieder land afzonderlijk.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Er is wel een visumverdrag (east african community) maar je moet wel bij elk land afzonderlijk een visum halen. Er wordt al wel sinds 2006 gesproken om dit te veranderen maar op dit moment is het nog niet ingevoerd en de verwachting is ook niet dat dit snel alsnog gaat gebeuren.

Zie eventueel ook de reisinfo:

Wanneer je Tanzania verlaat dan krijg je ook een exit stempel. Maar ga je alleen reizen in landen die lid zijn van de East African Community (Burundi, Kenia, Rwanda, Tanzania en Uganda) en kom je daarna weer terug in Tanzania (binnen de 1 maand geldigheidsduur van je eerste visum) dan hoef je niet opnieuw te betalen en krijg je gewoon weer een entree stempel. Ben je wel in een ander land geweest dan moet je ook weer opnieuw betalen.
opm: waar Tanzania staat kan in jouw geval ook Kenia staan.. etc
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wil

Qreply

Bericht door Wil »

Turkish Airlines vliegt voor 600 euro op en neer naar Entebbe.
Kijk eens op skyscanner hier kan je in de hele maand kijken.
Succes!
Apotheekass

Qreply

Bericht door Apotheekass »

Beste Erik,
ik ben al 3 keer naar Oeganda geweest. Al deze drie keren heb ik gevlogen met Turkish airlines voor rond de 640 euro. De tickets heb ik geboekt bij budgetair.nl. Helaas is de overstaptijd op de terugweg inmiddels verkort van 2,5 uren naar 1 uur. Egyptair heeft ook korte overstaptijden. Misschien volgende keer met KLM. Tickets KLM zijn rond 840 euro of een gokje wagen
Plaats reactie