Rondreis Thailand augustus; where to go and what to do

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
yolijne

Rondreis Thailand augustus; where to go and what to do

Bericht door yolijne »

Beste travelers,
Ik dacht aan een rondreis van 3 weken door Thailand in augustus. Iemand tips qua routes of highlights die ik zeker niet moet missen?
Cheers!!
Niellles
Reiziger

Re: Rondreis Thailand augustus; where to go and what to do

Bericht door Niellles »

Bangkok is absoluut de moeite waard -daar zal je waarschijnlijk landen- om een aantal dagen te verblijven.
Chiang Mai -in het noorden- moet ook geweldig zijn -ben ik zelf helaas niet geweest-.

Het Zuid-Oosten (trek een denkbeeldige lijn tussen Nakhon Si Thammarat en Krabi) zou ik persoonlijk afraden. Ik vond de mensen daar minder vriendelijk en afstandelijker -ik hoor vergelijkbare verhalen van anderen-. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring en het kan voor iedereen anders zijn.

Qua route denk ik dat je in 3 weken heel mooi van Bangkok richting Krabi zou kunnen trekken -misschien via de eilanden; Ko Tao, Ko Phangan en Ko Samui-. Met name reizen met de trein vond ik geweldig. Het is goedkoop, relatief snel, relatief comfortabel en je ziet veel van het landschap. Verder kan je met de trein zelf bepalen waar je stopt voor een overnachting.

Verder heb ik me best vermaakt in Khanom -tussen Nakhon Si Thammarat en Surat Thani-. Nou niet bepaald heel gemakkelijk te bereiken... Het punt is dat ik daar in 5 dagen geen andere touristen heb gezien, mensen zijn er dus super vriendelijk en ontzettend geinteresseerd in wat je doet en waar je vandaan komt.
yolijne

Bericht door yolijne »

Ik denk inderdaad dat voor een periode van 20 dagen 2 regio's wel max is.. het is even puzzelen. Centraal thailand en inderdaad reizen naar het zuiden is aantrekkelijk. Er zijn zoveel eilanden, welke zijn de toppers? Trein lijkt me inderdaad zeer relax om mee te reizen!
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

Als je vanaf Bangkok naar het zuiden reist zou je bijvoorbeeld Ko Tao (als ik me niet vergis de boot vanaf Chumpon dat ook een treinstation heeft) kunnen doen en dan weer terug en met de trein verder. Of je gaat via Koa Tao, Ko Pha-Ngan en Ko Samui naar Surat Thani en vanaf daar verder over het land...

Maar ik zou bij het kiezen van welke eilanden je wilt bezoeken vooral kijken naar wat je wilt... Duiken, feesten, cultuur, in een hangmat op het strand liggen???
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Kijk eens bij de reisinformatoe over thailand daar is zelfs een hoogtepunten artikel.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
vivakanarie

Qreply

Bericht door vivakanarie »

Hebben jullie ervaring met het reizen door thailand in augustus? Is het regenseizoen dusdanig dat jullie adviseren om thailand in augustus te mijden of valt het mee met de regen?
Doortje
Vakantieganger

Bericht door Doortje »

Ik ben in 2010 een maand in Thailand geweest. We hebben af en toe in Bangkok een (flinke!) bui op onze kop gekregen, maar dat is dan ook binnen een paar minuten weer over.
Vanuit bangkok zijn we richting de River Kwai gegaan. Vanuit daar terug naar bangkok om vrienden op te pikken.
Vervolgens de nachttrein naar Chiang Mai (oa trekking gedaan) en vanuit daar naar Chiang rai voor oa het drielandenpunt. Chiang rai heeft op mij de minste indruk gemaakt eerlijk gezegd.
Vanuit chiang mai zijn we via bangkok naar het zuiden gevlogen.
Ondanks negatieve verhalen over Krabi in het regenseizoen zijn we daar toch geweest en we hebben gelukkig erg veel geluk gehad met het weer. Boottocht daar was prachtig.
Als afsluiter zijn we op Ko Phangan en Ko Tao geweest, lekker relaxte eilanden en mooi snorkelen. Ook daar viel 's middags af en toe een bui, maar ook hier was dat binnen een paar minuten over. De lucht was hier overigens ook nooit strak blauw, vaak wel bewolking maar heerlijke temp.
Vanuit daar met een boot+trein naar bangkok en vanaf daar naar Nl gevlogen.

Ik vond het een prachtige reis. Ik denk dat we in een maand veel van het land hebben gezien. Het oosten hebben we overigens niet gezien.

Veel plezier!
JeroenB
Vakantieganger

Bericht door JeroenB »

Ik zou zeker naar Chiang Mai gaan, is echt de moeite waard, een jungletrekking, hele andere sfeer dan in het zuiden. Als je met AirAsia vliegt, vlieg je voor 50 euro naar het zuiden, scheelt veel reistijd.
yolijne

Bericht door yolijne »

Thanks voor de tips, het is keuzes maken. Na alle vele verhalen denk ik dat eerst naar het noorden en dan naar zuiden vliegen misschien toch haalbaar moet zijn in 3 weken!! Ga aankomend weekend al, zin in!! Iemand nog leuke tip voor overnachting in Bangkok?
appeltje9

Bericht door appeltje9 »

lampu geusthouse is een prima in Bangkok, dicht bij centrum, goedkoop en lekker rustig
yolijne

Bericht door yolijne »

Thanks! Daar las ik vandaag inderdaad al meerdere dingetjes over; dus ga het zeker even uitchecken.

Heb inmiddels een reisplan gemaakt; maar vraag me af of het een handige route is en haalbaar?

Reisplan trip naar Thailand augustus 2012

1. Zaterdag 11 augustus - Vertrek
2. Zondag 12 augustus Bangkok- Aankomst vroege avond, acclimatiseren
3. Maandag 13 augustus Bangkok - Sightseeing
4. Dinsdag 14 augustus Bankgok - Co van Kessel fietstocht (1)
5. Woensdag 15 augustus Kanchanaburi – Reizen naar Kanchanaburi + Bridge over the river Kwai &
hellfire pas
6. Donderdag 16 augustus Kanchanaburi – Erawan Falls + ’s avonds naar Ayutthaya
7. Vrijdag 17 augustus Ayutthaya – Sightseeing + nachttrein naar Chang Mai
8. Zaterdag 18 augustus Chang Mai – Aankomst + sightseeing
9. Zondag 19 augustus Chiang Mai – Sightseeing
10. Maandag 20 augustus Chiang Mai – Jungle trekkingstocht?
11. Dinsdag 21 augustus Chiang Mai – Jungle trekkingstocht?
12. Woensdag 22 augustus – Jungle trektocht?
13. Donderdag 23 augustus – Vlucht naar Phuket of Koh Samui
14. Vrijdag 24 augustus – Eiland
15. Zaterdag 25 augustus – Eiland
16. Zondag 26 augustus – Eiland
17. Maandag 27 augustus – Eiland
18. Dinsdag 28 augustus - Eiland
19. Woensdag 29 augustus – Nachttrein terug naar Bangkok
20. Donderdag 30 augustus – Bangkok + om 22.30 op vliegveld Bangkok zijn
21. Vrijdag 31 augustus – Reizen + thuiskomen

Mocht iemand nog iets toe te voegen hebben :)
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Mooie route hoor :-) ik zou wel overwegen om 1/2 dag eiland of jungle trekking te schrappen en een bezoek te brengen aan mae hong son. Schijnt heel leuk te zijn. (geen ervaringen mee hoor, enkel van horen zeggen :-))

Ik ga de 20e naar thailand en wil in chiang mai of pai ook een jungle trekking doen van 2 dagen, maar weet niet zo goed welk bedrijf daarvoor te benaderen. Mag ik vragen met welk bedrijf jij de jungle trekking gaat doen?
Bedankt en heel veel plezier!
-- You only live once. You better enjoy it --
Lis
Reiziger

Bericht door Lis »

Ik vond Koh Chang een heerlijk eiland! Ook het naast gelegen Koh Kood en Koh Mak zijn heerlijk. Is in Oost-Thailand en ongeveer 6 uren met de bus vanaf Bangkok ( via Trat).
yolijne

Bericht door yolijne »

Ik weet nog niet bij welke organisatie ik de trekking ga doen; volgens mij keus genoeg ;-) Heb wel gehoord dat een gave olifanttrekking (1 dag) bij Moehton moet zijn; ga je zonder kistje achterop.

Oke thanks voor de eilanden tip; dat laat ik nog een beetje in het midden. Lamphu house is helaas vol dus moet even verder zoeken ... :-(
jeroen81

Bericht door jeroen81 »

van 23 oktober tot 12 november ga ik naar thailand. mijn plan is om na aankomst eerst 2 dagen in bangkok te blijven en van daar uit met de nachttrein naar chiang mai te gaan. in chiang mai wil ik een jungle trekking doen van 3 dagen en een paar dagen relaxen. vanuit chiang mai wil ik per vliegtuig naar phuket om vervolgens meteen de boot te nemen naar koh lanta. na een week Koh lanta wil ik via krabi per vliegtuig naar bangkok om daar nog een aantal dagen door te brengen. is dit realistisch?? heeft er iemand nog tips voor mij??
Plaats reactie