Klamboe in Midden-Amerika?
Klamboe in Midden-Amerika?
Ik ga van oktober t/m december rondreizen in Midden-Amerika. Ik ga slapen in hostels/dorms. Is het aan te raden om een klamboe mee te nemen? Op veel fora lees ik: 'ik heb hem 3 maanden meegesleept en 2x gebruikt'. Vaak dan omdat er al èèn aanwezig is in het hostel. Hoe zit dat in Midden-Amerika? Ik slik natuurlijk Malaria-pillen, maar liever nog word ik niet geprikt!
Re: Klamboe in Midden-Amerika?
Ik zou hem niet meenemen. Wij hadden er zelf geen bij ons en nauwelijks gemist. Op de ergste muggen plekken is bijna altijd wel een klamboe. Wanneer die er niet is dan is het bijv vanwege de hoogte ook niet nodig. Mocht je toch meer bescherming wensen kan je in makkelijk in de winkels ter plekke van die langzaambrandende antimuggen spiralen kopen. Soort van wierok, zet je naast je bed en je hebt geen last van muggen. Goedkoop en gaat best lang mee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dankjewel voor je antwoord. Ik neem hem denk ik maar niet mee dan. Ik lees overal wat jij schrijft en zo'n spiraal om te branden klinkt ook erg handig.
Hoi,
Denk ook na over je malariapillen. Deze dingen zijn hartstikke duur en je hoeft ze lang niet overal te slikken! De GGD zij mij dat ik ze ook voor Cusco moest slikken, Cusco ligt op 3400 meter hoogte en er is echt geen mug daar. Vaak weten de lokale mensen of er wel of geen malaria is en waar malaria is, kun je vaak ook een injectie krijgen voor malaria of de pillen. Laat je niet gestresst maken! Neem anders wat malaria pillen mee voor de zekerheid. Mocht je ze nodig gaan hebben heb je ze in ieder geval bij de hand!
Sharon
Denk ook na over je malariapillen. Deze dingen zijn hartstikke duur en je hoeft ze lang niet overal te slikken! De GGD zij mij dat ik ze ook voor Cusco moest slikken, Cusco ligt op 3400 meter hoogte en er is echt geen mug daar. Vaak weten de lokale mensen of er wel of geen malaria is en waar malaria is, kun je vaak ook een injectie krijgen voor malaria of de pillen. Laat je niet gestresst maken! Neem anders wat malaria pillen mee voor de zekerheid. Mocht je ze nodig gaan hebben heb je ze in ieder geval bij de hand!
Sharon
Hangt er wel vanaf welke pillen, voor midden-amerika heb ik zelf bijvoorbeeld paludrine voorgeschreven gekregen. Dat kost je minder dan 20c per dag. Bovendien kregen we van onze verzekering ook nog alles vergoed.
Ik ben er mee eens dat de ggd vaak vaag advies geeft met die onduidelijke kaartjes van ze, maar je hebt ook genoeg ander instanties. In midden-amerika zit je echter zo snel van hoge in lage gebieden dat je met het doorslikadvies meestal toch de hele periode moet slikken.
Ik ben er mee eens dat de ggd vaak vaag advies geeft met die onduidelijke kaartjes van ze, maar je hebt ook genoeg ander instanties. In midden-amerika zit je echter zo snel van hoge in lage gebieden dat je met het doorslikadvies meestal toch de hele periode moet slikken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY