Thailand en zuid Cambodja
-
Thailand en zuid Cambodja
Hallo,
Ik ben flink aan het lezen hier op het forum! Wat een prettige informatiebron! Wij willen over ongeveer een half jaar 16/17 dagen naar Thailand en Cambodja gaan.
Dit is wat ik tot dusver in gedachten heb:
Bangkok (willen wij overigens niet zo lang blijven omdat we dit op een later tijdstip willen doen)
Bangkok vlucht naar Phnom Penh
Siem Reap (angkor wat)
Battambang
Relaxdagen op Ko Chang en omgeving.
Terugvliegen vanaf Bangkok.
Wat vinden jullie van deze planning voor2 weken? Nog aanvullingen/tips?
Hartelijk dank alvast!
Ik ben flink aan het lezen hier op het forum! Wat een prettige informatiebron! Wij willen over ongeveer een half jaar 16/17 dagen naar Thailand en Cambodja gaan.
Dit is wat ik tot dusver in gedachten heb:
Bangkok (willen wij overigens niet zo lang blijven omdat we dit op een later tijdstip willen doen)
Bangkok vlucht naar Phnom Penh
Siem Reap (angkor wat)
Battambang
Relaxdagen op Ko Chang en omgeving.
Terugvliegen vanaf Bangkok.
Wat vinden jullie van deze planning voor2 weken? Nog aanvullingen/tips?
Hartelijk dank alvast!
Re: Thailand en zuid Cambodja
Lijkt me eerlijk gezegd erg kort...
Zowel Thailand als Cambodja heeft veel moois te bieden, en aangezien je al tijd (+ de vaste kosten voor een ticket) aan je vlucht kwijt bent zou ik je aanraden, als dat kan, zeker langer te blijven.
Zo kan je echt optimaal van beide landen genieten en niet op 1/4e denken "he, balen, ik moet naar huis
"
Maar goed, dat is uiteraard jou mening he
Just wanna help
Zowel Thailand als Cambodja heeft veel moois te bieden, en aangezien je al tijd (+ de vaste kosten voor een ticket) aan je vlucht kwijt bent zou ik je aanraden, als dat kan, zeker langer te blijven.
Zo kan je echt optimaal van beide landen genieten en niet op 1/4e denken "he, balen, ik moet naar huis

Maar goed, dat is uiteraard jou mening he

Just wanna help

-- You only live once. You better enjoy it --
Neem meer tijd voor deze trip.
Ik heb Cambodja in zo'n 10 dagen gedaan.
Ik ben wel over land gereisd vanuit Bangkok met de bus naar de grensplaats
Poipet naar toen met een jeep naar Siem Reap. Leuk stadje en natuurlijk
Angkor Wat mag je niet missen, en een dagje bij/op Tonle Sap Lake geweest.
Leuk om te zien hoe de mensen leven van bijna niks.
Maar ze hebben wel allemaal een megagrote tv staan.
Met de boot (ca 6 uur varen) naar Phnom-Penh over het schitterende Tonle sap meer.
Rond de hoofdstad kun je naar de killing fields en Tuol sleng en de Russische markt..
Zeer indrukwekkend!!!
We hebben toen een taxichauffeur zover gekregen ons de omgeving van de stad te laten zien,
natuurlijk voor een mooi prijsje >:)
En deze chauffeur heeft ons ook naar Shinoukville gebracht.
Een geweldig mooi kustplaatsje (in 2001 nog bijna geen toerist te vinden) met schitterende stranden.
Vanuit daar kun je ook div. tropische eilandjes bezoeken die voor de kust liggen.
Wij hebben de boot terug naar Thailand genomen en de nachtbus naar Bangkok.
En in Thailand heb je zoveel te zien en te doen. daar kun je wel een aantal weken mee vol maken.
Dus mijn advies is: Neem echt meer tijd!!! Je zult er geen spijt van krijgen.
Ik heb Cambodja in zo'n 10 dagen gedaan.
Ik ben wel over land gereisd vanuit Bangkok met de bus naar de grensplaats
Poipet naar toen met een jeep naar Siem Reap. Leuk stadje en natuurlijk
Angkor Wat mag je niet missen, en een dagje bij/op Tonle Sap Lake geweest.
Leuk om te zien hoe de mensen leven van bijna niks.
Maar ze hebben wel allemaal een megagrote tv staan.
Met de boot (ca 6 uur varen) naar Phnom-Penh over het schitterende Tonle sap meer.
Rond de hoofdstad kun je naar de killing fields en Tuol sleng en de Russische markt..
Zeer indrukwekkend!!!
We hebben toen een taxichauffeur zover gekregen ons de omgeving van de stad te laten zien,
natuurlijk voor een mooi prijsje >:)
En deze chauffeur heeft ons ook naar Shinoukville gebracht.
Een geweldig mooi kustplaatsje (in 2001 nog bijna geen toerist te vinden) met schitterende stranden.
Vanuit daar kun je ook div. tropische eilandjes bezoeken die voor de kust liggen.
Wij hebben de boot terug naar Thailand genomen en de nachtbus naar Bangkok.
En in Thailand heb je zoveel te zien en te doen. daar kun je wel een aantal weken mee vol maken.
Dus mijn advies is: Neem echt meer tijd!!! Je zult er geen spijt van krijgen.
- bolletjeom
- Reisexpert
Tuurlijk is meer tijd leuker/beter.... Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je niet meer tijd hebt omdat je maar beperkt vakantiedagen hebt.
Met 16/17 dagen kan je een mooie trip maken en je zult dan dus niet alles kunnen doen. Geniet dan maar gewoon zo hard mogelijk van wat je wel kunt doen in die tijd!
Ik vind jullie planning er niet heel gek uit zien al kom ik wel wat dagen te kort. Hieronder zoals ik het zou doen. Let maar even op wat er gebeurd bij dag 11. Ik heb geen dagen meer over voor Ko Chang
.
dag 1 aankomst
dag 2 Bangkok
dag 3 reisdag naar Cambodja
dag 4 en 5 Phnom Penh
dag 6 reisdag naar Siem Reap
dag 7,8,9 Siem Reap
dag 9 reisdag naar Batambang
dag 10 Battambang
dag 11 reisdag naar Ko chang
dag 12 Ko Chang
dag 13 reisdag naar Bangkok
dag 14 en 15 Bangkok
dag 16/ 17 naar huis/ aankomst thuis
Hoe het probleem op te lossen? korter naar Siem Reap wat wel echt zonde is. 3 dagen Ankor Wat is volgens mij ideaal. 2 dagen kan eventueel ook maar mensen die maar 1 dag naar de tempels gaan doen zichzelf echt ernstig te kort (is mijn bescheiden mening).
Battambang over slaan? Ben er zelf nog niet geweest terwijl ik al wel 4 keer in Cambodja ben geweest. Mis je dus iets als je dat overslaat??? Ik weet het niet.
Met 16/17 dagen kan je een mooie trip maken en je zult dan dus niet alles kunnen doen. Geniet dan maar gewoon zo hard mogelijk van wat je wel kunt doen in die tijd!
Ik vind jullie planning er niet heel gek uit zien al kom ik wel wat dagen te kort. Hieronder zoals ik het zou doen. Let maar even op wat er gebeurd bij dag 11. Ik heb geen dagen meer over voor Ko Chang

dag 1 aankomst
dag 2 Bangkok
dag 3 reisdag naar Cambodja
dag 4 en 5 Phnom Penh
dag 6 reisdag naar Siem Reap
dag 7,8,9 Siem Reap
dag 9 reisdag naar Batambang
dag 10 Battambang
dag 11 reisdag naar Ko chang
dag 12 Ko Chang
dag 13 reisdag naar Bangkok
dag 14 en 15 Bangkok
dag 16/ 17 naar huis/ aankomst thuis
Hoe het probleem op te lossen? korter naar Siem Reap wat wel echt zonde is. 3 dagen Ankor Wat is volgens mij ideaal. 2 dagen kan eventueel ook maar mensen die maar 1 dag naar de tempels gaan doen zichzelf echt ernstig te kort (is mijn bescheiden mening).
Battambang over slaan? Ben er zelf nog niet geweest terwijl ik al wel 4 keer in Cambodja ben geweest. Mis je dus iets als je dat overslaat??? Ik weet het niet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika