Perhentian Islands

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Lis
Reiziger

Perhentian Islands

Bericht door Lis »

Eind september heb ik ongeveer 10 dagen over van mijn backpacktrip om lekker te genieten op de Perhentian Islands. Mijn plan is om naar Panorama Chalets op Kecil en naar Mama's Chalets op Besar te gaan. Heeft iemand ervaring met deze accomodaties? Liggen deze accomodaties centraal zodat je s avonds lekker uit eten kan? Wat is verder een aanraden op deze eilanden? Een snorkeltrip ligt sowieso in de planning. Is er een leuk uitgaansleven?
Globetrot
Reisexpert

Re: Perhentian Islands

Bericht door Globetrot »

Wij zijn vorig jaar bij Mama´s geweest. Van uitgaansleven is er niet echt sprake, maar ik vond het er fantastisch! Er zijn meerdere plekken waar je lekker kunt eten en vlak bij kun je vanaf het strand snorkelen. Mensen die we tegenkwamen hadden zelfs tijdens hun snorkeltrip vanaf het strand haaien gezien.

Veel jonge backpackers gaan naar Kecil omdat daar 's avonds wat meer vertier is. Wij vonden het echter leuker op Besar.

Eigenlijk kun je stellen dat je voornamenlijk voor strand, zwemmen, snorkelen of duiken komt. Je kunt ook lopen op de eilanden, maar van echte wegen en bezienswaardigheden is er geen sprake.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi Lis,

Lekker vooruitzicht!
Ik heb beide accommodaties een maandje geleden mogen aanschouwen, dus alles is nog mooi vers ; )
Ik weet niet precies wat je zoekt, maar Panoramic vond ik persoonlijk echt vreselijk.
Wij hadden daar bijna een duikpakket geboekt met accommodatie, maar hebben uiteindelijk toch besloten om de volgende dag naar Besar te gaan.
We zijn dus slechts 1 nacht op Kecil gebleven (niet bij Panoramic) en hebben de hele avond en nacht mogen genieten van de blèr-muziek die uit de speakers van Panoramic knalde.
Als je daar van houdt, je niet van plan bent om vroeg te gaan slapen en een feestje wilt bouwen (al was het toen helemaal niet druk, dus voor wie ze die muziek draaiden was ons niet helemaal duidelijk), moet je daar zeer zeker boeken.
Daar is deze accommodatie ook echt op gericht; mensen die komen om te feesten. Helemaal prima en leuk dus als dat is wat je zoekt.

De volgende dag zijn wij richting Besar vertrokken, alwaar we gelogeerd hebben bij Mama's : )
Mama's was echt prima. Heel vriendelijk personeel, goede service, leuke hutjes, een mooie snorkelplek en een gezellig duikschooltje voor de deur. Aan deze kant van het eiland zijn een aantal restaurantjes waaruit je kunt kiezen, maar niet zo heel veel.
Sommige zijn erg duur, andere prima te doen. Het eten op Besar vond ik niet bijzonder, maar wel ok.
Aan de andere kant van het eiland ligt Flora Bay, een prachtig maar erg rustig baaitje met vrij zicht en heerlijk helder...water ; )
Als je voor je rust komt, zou ik eerst daar even gaan kijken, hoewel de andere kant (Mama's) van het eiland niet heel veel levendiger was toen wij er waren. Er zijn daar nergens feestjes of zo en alles sluit vrij vroeg...
Men noemt Besar daarom ook wel een eiland voor ouwe lullen, dan wel rolkoffer-toeristen ; )
Nog een goede tip voor als je bij mama's gaat slapen:
Alle huisjes staan in een grote "tuin" aan een soort van pad. De huisjes aan het water zijn heel erg duur. Direct daarachter/aan vast ligt de volgende rij huisjes, dus met de rug naar het water en tegen die eerste rij hutjes aan. Deze zijn iets goedkoper, maar ook nog vrij duur (80 f 100 RM geloof ik).
Dan staat daar weer een rij hutjes achter, met de voorkant naar het water, maar dat zie je niet, omdat die andere hutjes ervoor staan, behalve.......... helemaal aan het eind van de rij, naast de duikschool (Turtle divers) staan twee of drie huisjes die wél vrij zicht hebben. Eigenlijk zijn dit de beste hutjes van de hele tuin en ze zijn ook nog het goedkoopst, 60 RM (wel met fan, geen airco)... : )
Hopelijk heb je hier iets aan.

Veel plezier vast op je reis!
Huisje met uitzicht Mama's.jpg
Huisje met uitzicht Mama's.jpg (90.71 KiB) 1123 keer bekeken
Flora Bay.jpg
Flora Bay.jpg (63.8 KiB) 1123 keer bekeken
ps. op mijn weblog vind je nog meer foto's, ook van de binnenkant van de hutjes en de rest van het eiland : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
samenmetons

Bericht door samenmetons »

Mama's: geweldig....je eet bij haar wat de pot schaft...wat een belevenis is besar...mooi,rustig...gewoon relaxen en zwemmen met schildpadden. Ik ben zo'n 10 jr geleden geweest maar zou graag terugwillen :)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

samenmetons schreef:Mama's: geweldig....je eet bij haar wat de pot schaft...wat een belevenis is besar...mooi,rustig...gewoon relaxen en zwemmen met schildpadden. Ik ben zo'n 10 jr geleden geweest maar zou graag terugwillen :)
Het klinkt leuk, maar eten wat de pot schaft is inmiddels niet meer aan de orde bij Mama's...
Maar een fijn plekje is het wel : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik heb vorig jaar op beide eilanden gezeten. Eerst 5 dagen op kecil... ik weet de naam van de accomodatie niet meer maar het was net nieuw, een stukje landinwaarts in de 'jungle' langs het pad dat van coral bay naar long beach loopt!

Op kecil heerst een relaxt backpackerssfeertje. Leuke eettentjes op het strand (coral bay en long beach), een paar winkeltjes, internetcafeetjes. Savonds is het iets levendiger dan op besar, maar van een uitgaansleven is niet echt sprake.

Je kunt op het strand snorkelsetjes huren, tourtjes boeken en een watertaxi regelen. Coral bay en long beach zijn geweldige stranden... je kunt er supergoed snorkelen. We hebben een haai gespot en heel veel stingrays.
Ikzelf vond mira beach ook heel erg mooi. Dat is een superklein, mooi verlaten strandje waar 1 'resort' staat. Je kunt daar via een watertaxi komen maar wij deden het lopend, je loopt dan door de jungle en komt veel varanen/hagedissen tegen.

Daarna 5 dagen besar, mama's chalets! Het was de goedkoopste optie die we konden vinden, maar het zijn echt heerlijke hutjes, basis, maar niets mis mee. Besar is wel meer gericht op de 'vakantieganger' ipv backpacker. Qua eettentjes minder keus dan kecil en alles is eerder stil. Minder jongeren etc. We zijn naar flora bay gelopen, door de jungle en over andere stranden.. je komt dan hele mooie plekjes tegen. Ook turtle bay (vlakbij mama's chalets) is geweldig... Onderwaterwereld is adembenemend!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Lis
Reiziger

Bericht door Lis »

Bedankt voor jullie tips! Hier kan ik zeker wat mee :) O-)
samenmetons

Bericht door samenmetons »

Travelator schreef:
samenmetons schreef:Mama's: geweldig....je eet bij haar wat de pot schaft...wat een belevenis is besar...mooi,rustig...gewoon relaxen en zwemmen met schildpadden. Ik ben zo'n 10 jr geleden geweest maar zou graag terugwillen :)
Het klinkt leuk, maar eten wat de pot schaft is inmiddels niet meer aan de orde bij Mama's...
Maar een fijn plekje is het wel : )

Dat is jammer want ze haalde de vis vers vd markt en dan zagen we vanzelf wat we aten..... leeft big mama nog?
Plaats reactie