Mijn laatste rondreis..
Mijn laatste rondreis..
Hoi allemaal,
Volgend jaar zomer wil ik voor het laatst gaan backpacken voordat ik serieus aan mijn carrière ga beginnen. Ik ben een onvolwassen man van 26 en wil door Europa (voornamelijk oost en noord) gaan reizen. Ik heb in het verleden al een aantal maanden door Australië gereisd en heb ook in verschillende landen gewerkt.
Voor mijn reis door Europa volgend jaar (ik wil een ruim budget bij elkaar sparen, deze reis moet een knaller worden) wil ik zo,n 8 tot hooguit 11 weken uitrekken.
Ik zat min of meer aan deze route te denken:
Van Nederland tot Slovenië met de trein (een stop in München om de stad te zien) dan Slovenië - Kroatie - Servie - Hongarije - Slowakije - Tsjechië - Polen - Belarus (als dat mogelijk is zonder al te veel gedoe met visums etc) Litouwen - Letland - Estland - Finland - Zweden - Noorwegen - Denemarken en terug naar Nederland.
Van deze landen wilde ik graag de hoofdsteden bezoeken en de grote bezienswaardigheden (Krakow, Auschwitz, festivals)
Wat ik wilde weten is: hoeveel gaat dit mij ongeveer kosten? (ik wil in hostels verblijven en wilde met de trein reizen) en is 11 weken max voldoende?
Alvast bedankt.
Volgend jaar zomer wil ik voor het laatst gaan backpacken voordat ik serieus aan mijn carrière ga beginnen. Ik ben een onvolwassen man van 26 en wil door Europa (voornamelijk oost en noord) gaan reizen. Ik heb in het verleden al een aantal maanden door Australië gereisd en heb ook in verschillende landen gewerkt.
Voor mijn reis door Europa volgend jaar (ik wil een ruim budget bij elkaar sparen, deze reis moet een knaller worden) wil ik zo,n 8 tot hooguit 11 weken uitrekken.
Ik zat min of meer aan deze route te denken:
Van Nederland tot Slovenië met de trein (een stop in München om de stad te zien) dan Slovenië - Kroatie - Servie - Hongarije - Slowakije - Tsjechië - Polen - Belarus (als dat mogelijk is zonder al te veel gedoe met visums etc) Litouwen - Letland - Estland - Finland - Zweden - Noorwegen - Denemarken en terug naar Nederland.
Van deze landen wilde ik graag de hoofdsteden bezoeken en de grote bezienswaardigheden (Krakow, Auschwitz, festivals)
Wat ik wilde weten is: hoeveel gaat dit mij ongeveer kosten? (ik wil in hostels verblijven en wilde met de trein reizen) en is 11 weken max voldoende?
Alvast bedankt.
Re: Mijn laatste rondreis..
Eerlijk gezegd vind ik het wel wat veel! Je hebt maximaal 11 weken, 77 dagen en 15 bestemmingen (15 landen). Dat betekent in ieder geval 15 keer reizen van de ene hoofdstad naar de andere (uitstapjes niet meegerekend). Je bent gemiddeld 5 dagen in een stad. Nu is dat op zich wel te doen, die 5 dagen per stad, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel zou kunnen genieten als ik om de 5 dagen weer moest reizen.. Dan kom ik waarschijnlijk vermoeider thuis dan dat ik wegging, en dat kan niet de bedoeling zijn van reizen, zeker niet van een laatste rondreis
Als je deze reis in 8 weken wilt doen, nou ja, reken maar uit...
Hoeveel dit gaat kosten weet ik niet, de grootste kostenpost is het vervoer denk ik.

Hoeveel dit gaat kosten weet ik niet, de grootste kostenpost is het vervoer denk ik.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Het is een mooie reis die je zou willen maken! Ik zou alleen ook kijken om niet alleen hoofdsteden te doen.. Ik heb in 2006 een half jaar Oost Europa doorgereisd met telkens terug keren naar Budapest waar ik studeerde.. Het gene waar ik in die periode tegen aan liep was dat ik cultuur moe raakte.. na een X aantal steden incl kerken, musea en allerlei bouwwerken had ik zoiets van nee he niet weer dit of dat..een 2 jaar later ben ik gaan interrailen en toen had ik veel meer afwisseling en genoot ik daardoor ook veel meer van al het moois wat ik toen gezien heb..
Mijn interrail was destijds: Nederland, Salzburg, Budapest, Sofia, Varna, Veliko Tarnovo, Istanbul, Athene, Olympia, (korte stop Thessaloniki), Skopje, Ohrid, Skopje, Nederland.. een best pittige reis voor een maand reizen maar wel van alles en nog wat, strand, steden en kleinere plaatsen..
Als je naar de hoek Kroatie, Servie gaat zou ik Bosnie en Montenegro zeker niet overslaan.. Zijn beiden schitterende landen!
Ik heb het gevoel dat je voor 11 weken misschien wel te veel wil.. zijn veel landen en landen zoals Noorwegen, Zweden, Finland zijn erg groot met veel te zien.. daarnaast is het zonde om bijvoorbeeld in Estland, Letland, Litouwen alleen de hoofdsteden in een week te doorcrossen.. aangezien er zoveel meer moois is..
Mijn interrail was destijds: Nederland, Salzburg, Budapest, Sofia, Varna, Veliko Tarnovo, Istanbul, Athene, Olympia, (korte stop Thessaloniki), Skopje, Ohrid, Skopje, Nederland.. een best pittige reis voor een maand reizen maar wel van alles en nog wat, strand, steden en kleinere plaatsen..
Als je naar de hoek Kroatie, Servie gaat zou ik Bosnie en Montenegro zeker niet overslaan.. Zijn beiden schitterende landen!
Ik heb het gevoel dat je voor 11 weken misschien wel te veel wil.. zijn veel landen en landen zoals Noorwegen, Zweden, Finland zijn erg groot met veel te zien.. daarnaast is het zonde om bijvoorbeeld in Estland, Letland, Litouwen alleen de hoofdsteden in een week te doorcrossen.. aangezien er zoveel meer moois is..
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat de reis maar wat ga aanpassen. Bij deze reis wilde ik voornamelijk steden bezoeken, natuur kan later nog wel als ik een sportieve vakantie wil.
Zijn er landen die jullie zouden overslaan? Ik wil in ieder geval Scandinavië, Praag en Polen bezoeken. Ik zit er nu aan te denken om Estland, Letland en Litouwen een andere keer te doen.
Zijn er landen die jullie zouden overslaan? Ik wil in ieder geval Scandinavië, Praag en Polen bezoeken. Ik zit er nu aan te denken om Estland, Letland en Litouwen een andere keer te doen.
Als je Scandinavië wil combineren met Polen en Praag dan kan je de boot pakken naar Gdynia vanaf Scandinavië. Ik weet niet zo goed vanaf welke plaats deze vertrekken maar ben tijdens mijn reis oa Zweden tegen gekomen, die met de boot waren gekomen.
Ik denk er anders over en zou wel gewoon naar estland, letland en litouwen gaan in 1,5 week kan je prima de hoofdsteden en ook nog wat buiten de steden bezoeken. Het maakt je route namelijk wel logisch omdat je vanuit tailinn met de boot naar Finland kunt. Wellicht nog een leuke extra optie (wel duur en regelwerk met visa) om via st petersburg te gaan.
Wat betreft landen is het wel veel maar het hangt er helemaal vanaf wat je in die landen wilt doen. Ga je alleen door kroatie heen of wil je twee weken relaxen op de eilanden? In Servie zijn in de zomer veel mooie festivals zoals bijvoorbeeld exitfestival, heel leuk maar kost wel meer tijd dan alleen 2 dagen Belgrado.. etc.. Dus ik denk dat je eerst moet kijken wat je precies wilt doen in die landen en dan pas je route verder uitstippelen.
Wat betreft landen is het wel veel maar het hangt er helemaal vanaf wat je in die landen wilt doen. Ga je alleen door kroatie heen of wil je twee weken relaxen op de eilanden? In Servie zijn in de zomer veel mooie festivals zoals bijvoorbeeld exitfestival, heel leuk maar kost wel meer tijd dan alleen 2 dagen Belgrado.. etc.. Dus ik denk dat je eerst moet kijken wat je precies wilt doen in die landen en dan pas je route verder uitstippelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nogmaals bedankt en sorry voor de late reactie.
Ik wil in deze reis voornamelijk steden bezoeken en de cultuur ervaren (voor een zon en relax vakantie ga ik graag naar Italie
). Als het mogelijk is wil ik ook nog naar een festival of 2.
Voor plaatsen, sights en hostels moet ik op andere forums zijn?
Ik wil in deze reis voornamelijk steden bezoeken en de cultuur ervaren (voor een zon en relax vakantie ga ik graag naar Italie

Kijk daarvoor bij reisinformatie en hostels (bovenaan de pagina).
Nee hoor, wij kunnen wel adviseren mbt plaatsen, hostels, bezienswaardigheden maar ik vind het zelf lastig te adviseren als ik niet echt weet welke landen combinatie je nu wil doenSir Alan schreef:Nogmaals bedankt en sorry voor de late reactie.
Ik wil in deze reis voornamelijk steden bezoeken en de cultuur ervaren (voor een zon en relax vakantie ga ik graag naar Italie). Als het mogelijk is wil ik ook nog naar een festival of 2.

Daarbij, wat Ketting al zegt, hebben we ook veel reisinformatie maar als ik beetje weet aan wat voor combi/route je zit te denken, kunnen we je wat gerichter advies geven