Kosten bus/treinreizen India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert

Kosten bus/treinreizen India

Bericht door Bjorn123 »

Hallo allemaal,

Ik zou graag van jullie willen weten hoeveel geld jullie kwijt zijn geweest aan reizen in India.

-Wat was jullie route?
-Welke klasse hebben jullie gereisd,
-Bus of trein?
-Kosten per traject (Moch je dst nog weten, anders schatten)

Zelf ben ik van plan om de route Goa > Mumbai > Udaipur > Jodhpur > Jaipur > Agra > Varanasi > Delhi (en nog wat plaatjes ertussenin) afte leggen en zou graag een beeld hebben van hoeveel geld ik hier voor zou moeten reserveren.

Alvast bedankt:)
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Re: Kosten bus/treinreizen India

Bericht door greatwallnepal »

Hoi Bjorn,

ook in India gaat men met de tijd mee, de prijzen voor de verschillende treinen kun je dan ook gewoon op de website van de Indian Railways vinden. Het is zeer zeker niet de meest gebruiksvriendelijk website, maar na enig speurwerk moet je er zeker uit kunnen komen: http://www.indianrail.gov.in.

Persoonlijk reis ik veel liever met de trein in India, vind dit rustgevender en ervaar dit ook als veiliger.

Fijne reis,

Rudy
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

De site die je daar noemt heb ik idd bekeken, en is zeker niet de makkenlijkste site :P Toch snap ik wel hoe het werkt, alleen laat hij alleen de grote steden zien en niet de routes ertussen zegmaar, En ik zou ook graag van mensen hun persoonlijke verhaal horen :)

En welke klasse heeft de beste prijs/kwaliteit vergelijking? Ik hoef zeker geen luxe maar het moet wel een beetje te doen zijn op een rit van 16 uur. Ik heb foto's gezien van de sleeper class en dit lijkt me prima te doen, alleen miss denk ik er te makkenlijk over, iemand ervaring?

Ohja en bijna vergeten, zijn de prijzen nog seizoens verbonden? Ik zit daar wss in de 2 maanden vanaf half januari/februari.

Alvast bedankt :)
samzonjee
Vakantieganger

Bericht door samzonjee »

Hoi Bjorn,

Wij hebben tier 2 en 3 gereisd en dat was prima. De hogere klassen onder de AC-klasse.
Het is op z'n Indiaas, maar schone dekens in de nachttrein en overdag is het vaak een beetje proppen, maar dat hoort er een beetje bij. Zorg dat je een confirmed ticket hebt, zodat je net ter plekke nog vanalles moet vragen/regelen. Het is al hectisch genoeg om je zitplaats te vinden :)

Wij hebben grotere afstanden soms met het vliegtuig gedaan, omdat we de tijdwinst op dat moment belangrijker vonden dan de ervaring. Het is ook érg goedkoop. Soms waren we evenveel geld kwijt voor een vlucht als voor een treinsreis. Je zou om er een gevoel bij te krijgen even hier kunnen kijken: http://www.cleartrip.com/. Mocht je tijd willen winnen, dan is dat dus ook een optie. Maar ik zou zeker een paar treinreizen doen. Wij deden Mumbai-Goa bijvoorbeeld met het vliegtuig: 1,5 uur in tegenstelling tot zo'n 15 uur treinen geloof ik (dat laatste weet ik meer uit mijn hoofd).

Ik vond bussen soms makkelijker te boeken wanneer we tussen kleinere plaatsen reisden, ze zijn wel erg bumpy. Het scheelt al veel als je niet achterin zit/ligt.

Have fun!
Plaats reactie