In Donsol niet nee. Maar zitten ze nu niet omdat het nu geen walvishaaien seizoen is. Bij Negros worden ze wel gevoerd.Tikva schreef:De walvishaaien worden niet gevoerd hoor, tenminste niet in Donsol Filipijnen waar ik ben geweest.Jenny schreef:O ja, Siem, ik ga niet duiken met walvishaaien. Ik ben tegen het voeren van wilde dieren, en al helemaal om ze te lokken en dan met 20-30 om een haai te gaan zwemmen en ze aan te raken en er op te staan. Dan maar geen walvishaaien.....
Ze komen daar omdat er vele plankton in het water zit.
Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Kims
- Reisexpert
Waar worden ze mee gevoerd? Ik dacht dat ze voornamelijk plankton eten?
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Blijkbaar worden garnalen gegeven:
http://news.discovery.com/animals/whale ... 20107.html
http://newsinfo.inquirer.net/123937/sto ... %93-expert
En een artikel van een duikschool die trips aanbied:
http://www.turtlebaydiveresort.com/whal ... -at-oslob/
Blijkbaar is het bij deze duikschool toegestaan om met duikuitrusting met walvishaaien te duiken. De walvishaaien raken echter gedesorienteerd door de bellen van de duikers
http://news.discovery.com/animals/whale ... 20107.html
http://newsinfo.inquirer.net/123937/sto ... %93-expert
En een artikel van een duikschool die trips aanbied:
http://www.turtlebaydiveresort.com/whal ... -at-oslob/
Blijkbaar is het bij deze duikschool toegestaan om met duikuitrusting met walvishaaien te duiken. De walvishaaien raken echter gedesorienteerd door de bellen van de duikers

-
- Reisexpert
Ik ga nooit, niet boven en niet onder water, op trips waarbij "wilde" dieren gevoerd, aangeraakt of anderszins op onnatuurlijke wijze worden bejegend ter vermaak van toeristen (daarom ga ik dus ook nooit naar de dierentuin).
Wanneer ik dit wel zie gebeuren, zonder dat ik hier iets van af wist, zal ik er altijd iets van zeggen.
Hierdoor (en door mijn lage mate van subtiliteit) heb ik al heel vaak mot gehad met mensen : )
Maar daar laat ik me (heus!) niet door weerhouden en ik blijf gewoon mijn grote mond opentrekken...
En ondertussen maar klagen over haaienvinnensoep...
Zo. Dat moest er even uit.
ps. gelukkig kun je op heel veel plaatsen nog wel dieren zien in hun natuurlijke leefomgeving...
pps. Bol; WELKOM TERUG!!! Ikke heb helemaal niks met de OS...
Wanneer ik dit wel zie gebeuren, zonder dat ik hier iets van af wist, zal ik er altijd iets van zeggen.
Hierdoor (en door mijn lage mate van subtiliteit) heb ik al heel vaak mot gehad met mensen : )
Maar daar laat ik me (heus!) niet door weerhouden en ik blijf gewoon mijn grote mond opentrekken...
Dit wist ik bijvoorbeeld niet, wel dat het niet de bedoeling is dat je ze aanraakt, omdat je daarmee de huid kan beschadigen (en omdat het gewoon onnatuurlijk is), maar dat doet bijna iedereen toch... Ook als je zegt dat het slecht is voor het dier (mensen zijn zo egoïstisch).Jenny schreef:De walvishaaien raken echter gedesoriënteerd door de bellen van de duikers
En ondertussen maar klagen over haaienvinnensoep...
Zo. Dat moest er even uit.
ps. gelukkig kun je op heel veel plaatsen nog wel dieren zien in hun natuurlijke leefomgeving...
pps. Bol; WELKOM TERUG!!! Ikke heb helemaal niks met de OS...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- Kims
- Reisexpert
Helemaal mee eens, Travelator!
Mensen zijn inderdaad egoistisch als het op dat soort dingen aankomt, op een of andere manier denken ze dat het niet uitmaakt als zij net wel even dat doen wat eigenlijk niet hoort. Ze hebben romantische ideeen over interacties met dat soort dieren, terwijl het eigenlijk helemaal tegennatuurlijk is. Zo had ik laatst nog een hele discussie/ruzie met een man die achter zeldzame rotswallabies aan ging om een foto te maken. Dit zijn zeer zeldzame en schuwe beestjes en dan gaat zo'n lomperik ze achterna klimmen en daardoor wegjagen... Ongelofelijk!
En onder water zijn wij als mensen toch echt op bezoek in hun wereld, dus horen we ons aan te passen en te gedragen!
De mooiste momenten zijn toch als zoiets spontaan gebeurd zoals een keer toen wij omringd werden door zeehonden die supernieuwsgierig waren en met ons gingen spelen. Dit is in groot contrast met toen we gingen zwemmen met dolfijnen in een georganiseerde toer in Nieuw-Zeeland. Die beesten hadden totaal geen interesse maar de toerboot duwde mensen letterlijk in hun neus... Dat soort dingen doen we dus nooit meer!
P.s. O.s. zijn best vermakelijk als je 12 uur in de nachtdienst hebt om te doden...
Mensen zijn inderdaad egoistisch als het op dat soort dingen aankomt, op een of andere manier denken ze dat het niet uitmaakt als zij net wel even dat doen wat eigenlijk niet hoort. Ze hebben romantische ideeen over interacties met dat soort dieren, terwijl het eigenlijk helemaal tegennatuurlijk is. Zo had ik laatst nog een hele discussie/ruzie met een man die achter zeldzame rotswallabies aan ging om een foto te maken. Dit zijn zeer zeldzame en schuwe beestjes en dan gaat zo'n lomperik ze achterna klimmen en daardoor wegjagen... Ongelofelijk!
En onder water zijn wij als mensen toch echt op bezoek in hun wereld, dus horen we ons aan te passen en te gedragen!
De mooiste momenten zijn toch als zoiets spontaan gebeurd zoals een keer toen wij omringd werden door zeehonden die supernieuwsgierig waren en met ons gingen spelen. Dit is in groot contrast met toen we gingen zwemmen met dolfijnen in een georganiseerde toer in Nieuw-Zeeland. Die beesten hadden totaal geen interesse maar de toerboot duwde mensen letterlijk in hun neus... Dat soort dingen doen we dus nooit meer!
P.s. O.s. zijn best vermakelijk als je 12 uur in de nachtdienst hebt om te doden...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ik denk dat ik wel wat leuks in elkaar kan zetten.Laosfan, goed bezig met die routes! Ben benieuwd waar ze allemaal heen gaan. Ik vond Laos echt heel leuk en had er nog veel langer kunnen blijven mits ik niet een vlucht had geboekt naar Myanmar. 30 dagen blijkt toch niet zo lang .
Bolletjeom: welkom terug!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ik was op zoek naar een simpel en goedkoop hotelletje in Warschau. Ik kende alleen de hostels en natuurlijk de superdure ketens... en had al horrorverhalen gehoord dat het lastig zou worden. Maar toen ik een 5 sterren hotel van een zeer bekende keten zag inclusief ontbijt, met zwembad en van alle gemakken voorzien en een prachtige locatie, hartje centrum.... voor 63 euro per nacht. Kon ik het niet laten
Nu nog even de vlucht boeken 

Ik ben in principe niet tegen rehabilitatieprogramma's voor dieren. Wel tegen programma's waarbij dieren teveel in contact komen met mensen, zoals bijvoorbeeld de orangutans in Bukit Lawang (Sumatra). Dierentuinen KUNNEN ook hun goede kanten hebben, waaronder fokprogramma's en een hoog educatief karakter. Neemt niet weg dat veel dieren in te kleine hokjes zitten.
Tot zover.
Rudi, welkom terug! Menasil, wanneer ga je naar Polen?
Ik heb zojuist (juist ja, om 6 uur 's ochtends) mijn reisplannetje voor de komende dagen omgegooid. Weer geen boten naar Bohol door het slechte weer... Het plan is nu om naar Moalboal te gaan voor een paar dagen.
Tot zover.
Rudi, welkom terug! Menasil, wanneer ga je naar Polen?
Ik heb zojuist (juist ja, om 6 uur 's ochtends) mijn reisplannetje voor de komende dagen omgegooid. Weer geen boten naar Bohol door het slechte weer... Het plan is nu om naar Moalboal te gaan voor een paar dagen.
@Jenny: Ik ga tussen kerst en oud/nieuw. Ik ga alleen naar Warschau dit keer, omdat er een schaatswedstrijd is en het een goed excuus is weer eens terug te gaan. Klinkt gek, maar ik verheug me alweer op het eten en alles. Mijn moeder gaat ook mee dit keer en dan kan ik haar "mijn" Warschau laten zien. Alhoewel ik me meer thuisvoel in Kraków. Jij ging in oktober naar Krakow toch? Jammer dat je je reisplannen moet omgooien maar wel begrijpelijk.
Er is een tyfoon. Ik knijp me handen bijeen dat ik alleen maar mijn plannen hoef om te gooien, en dat ik er niet middenin zit. Het waait hier op dit moment harder dan de gemiddelde Nederlandse storm, en dan al 3 dagen lang!
Ik ga inderdaad in oktober naar Krakow. Ik ben benieuwd.
Ik ga inderdaad in oktober naar Krakow. Ik ben benieuwd.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
ricardobuma schreef:Via Twitter. Ik kreeg gisteravond opeens een tweet van een journaliste van de binnenlandredactie of ze mij een aantal dingen kon vragen over de A380. Ik heb op Twitter, op mijn blog en hier op Around the Globe het weleens gezet dat ik met de A380 van Emirates ging vliegen. Dus, ja wie weet heb ik het ik 't wel aan ATG te danken. Geen idee.Yvonnetje schreef:Wat leuk, Ricardo. Hoe kwamen ze zomaar bij jou terecht?ricardobuma schreef:Zo, ik ben vanmiddag telefonisch geinterviewd door het AD over m'n vliegervaring met de A380 van Emirates. Ik ben benieuwd wanneer m'n quotes in de krant staan![]()
Nou, bij dezeReismeis schreef:Yvonnetje, daar heb ik ook geen verstand van.. Succes!!
Ricardo, tjeetje, wat leuk zeg! Ik ben erg benieuwd naar je quotes haha

Wel een beetje jammer dat m'n voornaam en leeftijd er verkeerd in staan.

Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Leuk, ricardobuma!
Ja leeftijd verkeerd en naam ook, is dan beetje jammer, ik dacht zelf: "huh, is ie pas 18"
Maar je bent dus geen 18 
Oei Jenny, hoop dat je niet in de tyfoon beland! En ben zelf weer benieuwd hoe jij Krakow gaat vinden
Hoelang ga je ook alweer? En vlieg je op Kraków Balice of op Katowice?

Oei Jenny, hoop dat je niet in de tyfoon beland! En ben zelf weer benieuwd hoe jij Krakow gaat vinden

M'n bericht viel net weg... Misschien omdat het tegelijk was met Menasil...
Wel leuk dat je erin staat in ieder geval. Kranten e.d. zijn vaak erg slordig weet ik uit ervaring met interviewtjes e.d.
Wel leuk dat je erin staat in ieder geval. Kranten e.d. zijn vaak erg slordig weet ik uit ervaring met interviewtjes e.d.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Pfoeh... het is pas donderdag en ik kijk uit naar weekend. Gisteren vanaf half 11 geweest met 4 vragen van gemeenten. Over uiteenlopende onderwerpen maar er zat best wel een lastige tussen. Uiteindelijk was ik rond half vijf pas klaar en echt gaar...Veel uitzoekwerk, gerechtelijke uitspraken etc.
Vanaf vandaag ben ik praktisch 1,5 week alleen. Hopelijk betekent dat niet dat ik hele dagen lang vragen moet beantwoorden, want dan kom ik helemaal niet meer toe aan de andere klussen
Alhoewel ik vragen beantwoorden uiteindelijk één van de leukste dingen vind, merk ik wel dat vier op een dag teveel is 
Vanaf vandaag ben ik praktisch 1,5 week alleen. Hopelijk betekent dat niet dat ik hele dagen lang vragen moet beantwoorden, want dan kom ik helemaal niet meer toe aan de andere klussen

Eventjes snel: Menasil, je kunt binnenkort een kaartje verwachten
Doei!

Doei!

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..