Bankpassen werken niet meer in Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
iris1980

Bankpassen werken niet meer in Vietnam

Bericht door iris1980 »

Momenteel ben ik in vietnam en mijn bankpassen doen het niet meer. Volgens de bank waarschijnlijk een beschadiging aan de magneet. Heel arelaxed.... Maar wat nu te doen??? De rabo kan geen nieuwe bankpassen opsturen omdat ik geen vast adrtes heb. (ga nog drie mnd reizen) heeft iemand een alternatief??? Heb geen postadres en in cambodja en laos zijn geen nederlandse ambassades waar ik het naartoe kan laten sturen...

*edit* Titel aangepast voor duidelijkheid
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bankpassen werken niet meer in Vietnam

Bericht door Tikva »

Laat de bank het pasje opsturen naar je huis adres in Nederland wat bij hun in het systeem staat. Vraag duidelijk om een vervangende pas zonder nieuwe pincode!!

Je ouders o.i.d. kunnen de pas bij jou thuis ophalen en deze in de pin/chip automaat in nederland activeren.
Dan met bijv. DHL opsturen naar het adres waar je nu zit.

Dat met dhl gaat wel snel maar voordat je de bankpas hebt kan wel max 2 weken duren. Heb je je ouders o.i.d. ook een reservepas gegeven dan kunnen ze die opsturen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb even op de DHL website gekeken. Wanneer je het op de snelste manier wil hebben is het er gegarandeerd binnen 3 dagen. Kost ook een paar centen namelijk €88,24 Ze leveren het dan af in Hanoi maar had eigenlijk iedere stad op kunnen geven zo te zien.
iris1980

Bericht door iris1980 »

tja, op dit moment heb ik iig een mail gestuurd naar de duitse ambassade in phnom penh omdat ik daar dan ben over twee wkn. Ben nu gelukkig met een vriendin en zij kan mij geld voorschieten. Niet ideaal maar goed. ik denk dat ik het anders idd via DHL laat verturen naar het volgende hoteladres. Dank voor jullie reacties.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

niet om bijdehand te doen maar als tip voor mensen die nog lang gaan reizen...dit is dus waarom je VOOR vertrek alvast een extra pas aanvraagt. Zodat je zaakwaarnemer/ouders die al hebben liggen en je geen 2 weken hoeft te wachten maar maar 3 dagen.
En/of de reden waarom je 2 bankrekeningen hebt bij 2 verschillende banken en dus 2 pasjes mee hebt

helaas wil de rabo dus niet opsturen als je geen vast adres hebt (weet dit ook uit ervaring) en kunnen er dus wel een aantal weken over heen gaan voordat je een nieuwe pas krijgt
bij mij was het niet mogelijk om een pas te krijgen met dezelfde pincode...heel irritant. Verder moest ik na ontvangst van de pas een kopie sturen van mijn paspoort en die pas op 1 pagina en kreeg toen de pincode toegemaild.
succes ermee!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Daarom hebben wij een gemachtigde in Nederland die binnen no time een nieuwe pas heeft. Wij hebben namelijk hetzelfde probleem gehad met de pinpas van mijn man die ook beschadigd was aan de magneet.
Gelukkig is dat een en/of rekening waar ik ook een pas van had. De pincode is wel gewoon hetzelfde gebleven en binnen 3 dagen hadden we een nieuwe pinpas.

Wij hebben die pas ook via Nederland dus zijn vader naar het huisadres laten sturen. De vader van mijn man heeft 1 keer gepind om hem te activeren. Op dat moment waren er vrienden van ons die in Thailand wonen in Nederland en die hebben de pas meegenomen naar Thailand, waar wij ze weer hebben opgehaald aangezien we daar toch weer naar toe gingen voor 4 weken.

gr van Moira
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tsja, ik had gewoon m'n credit card mee als pin backup....
Niet ideaal, want kost 4 Euro per keer ofzo, maar beter dan niks!
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Accepteren DHL en consorten eigenlijk wel credit cards en bankpassen?

Maar inderdaad, voorkomen is beter dan genezen. Een andere bankrekening waarvan je de bankpas bij je hebt is een goed idee. En een geactiveerde 2e bankpas van je normale betaalrekening laat je (bijvoorbeeld) bij je ouders liggen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

tijn1980 schreef:Accepteren DHL en consorten eigenlijk wel credit cards en bankpassen?
Ja dat doet in ieder geval DHL. 3 weken geleden nog bankpassen en creditcard met DHL verstuurd. Ze willen wel eerst bekijken wat voor pakketje ze versturen, je mag het daarna wel zelf dicht plakken.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

evanerp schreef:Ja dat doet in ieder geval DHL. 3 weken geleden nog bankpassen en creditcard met DHL verstuurd. Ze willen wel eerst bekijken wat voor pakketje ze versturen, je mag het daarna wel zelf dicht plakken.
Ok, ik dacht dat ze de verantwoording daar niet voor zouden willen nemen, maar dat doen ze dus wel. Hulde.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Vietnam is sowieso niet echt bankpasvriendelijk, ben ik ook achtergekomen :{ Wellicht werkt ie dus wel in andere steden... Gelukkig had ik een creditcard als backup.
Plaats reactie