Hallo mensen,
Ik ben al een poosje bezig met het plannen van een grove route naar Melbourne voor mijn reis per auto over ongeveer 5 jaar. Helaas/gelukkig zijn er meerdere opties. Leuk keuze maar, dit vind ik lastig. Het eerste stuk van de route bestaat uit oost aanhouden totdat de grens tussen Oekraïne en Rusland over gestoken wordt. Daar vinden we keuze nummer één. Zuidelijk richting Iran, Iran doorsteken naar Pakistan en dan weer oost aanhouden of oostelijk blijven rijden door Kazachstan om vervolgens te kiezen uit reizen door China of reizen via Afghanistan en Pakistan. Alle opties zijn wat visa betreft best onhandig dus daar hoef ik het niet zozeer voor te doen. Iemand die in een staat is advies te geven?
Groetjes,
Maarten
Breda-Melbourne route
-
- Reisexpert
Re: Breda-Melbourne route
Ik heb begrepen dat Kazachstan iets heel bijzonders moet zijn...
Maar ja, de rest is ook niet mis te verstaan natuurlijk : )
Maar ja, de rest is ook niet mis te verstaan natuurlijk : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Breda-Melbourne route
Wat ik heb gelezen in het boek "Going Postal" is dat het reizen met eigen vervoer door China een kostbare zaak kan zijn omdat deze jongen een gids mee moest hebben elke dag. De reiziger uit dit boek ging met de motor van Australië naar Engeland! Mss leuk om eens te lezen of informatie van hem te zoeken.. hij is via Pakistan, China doorgestoken naar Rusland..
Kazakhstan maar ook Iran lijkt mij heel bijzonder, aangezien je vrij lang over je reis zal doen, zal je toch onderweg wss visa moeten regelen dus zou verschillende grove plannen als opties houden, mocht een regio dan onstabiel/ te gevaarlijk worden dan heb je nog andere opties..
Gave reis en ben erg benieuwd naar wanneer je zou willen vertrekken.. houd ook rekening met seizoenen en weer
Kazakhstan maar ook Iran lijkt mij heel bijzonder, aangezien je vrij lang over je reis zal doen, zal je toch onderweg wss visa moeten regelen dus zou verschillende grove plannen als opties houden, mocht een regio dan onstabiel/ te gevaarlijk worden dan heb je nog andere opties..
Gave reis en ben erg benieuwd naar wanneer je zou willen vertrekken.. houd ook rekening met seizoenen en weer