Transfer van Delhi naar Katmandu, zonder stempel?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Jolijt

Transfer van Delhi naar Katmandu, zonder stempel?

Bericht door Jolijt »

Hoi Reisliefhebbers!

Eind oktober ga ik met een vriendin 5,5 week naar Nepal en Noord-India. We hebben al een ticket geboekt met Lufthansa naar Delhi en zijn van plan om daarnaast nog een enkele reis te boeken met Jet Airways van Delhi naar Kathmandu. We willen dan overland van Nepal naar India reizen en vliegen dan vanaf Delhi weer naar NL.
Het visum voor India zit dan al in ons paspoort. Nu hebben we gelezen op dit forum dat je bij aankomst op de luchthaven in Delhi naar een transferbali kan gaan waar iemand van de luchthaven voor jou je bagage naar de volgende vlucht brengt. Diegene heeft dan je bagagelabel nodig en je paspoort om dit voor jou te kunnen doen, begrepen wij. Zodoende kunnen we dan in de transferruimte blijven en hoeven we niet door de douane te gaan.
Onze zorg is nu dat ons paspoort, als we dat aan iemand meegeven, toch gestempeld wordt aangezien er een visum voor India in zit. Dan zouden we India daarna dus niet meer in kunnen via Nepal.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Jolijt
Erik
Site Admin

Re: Transfer van Delhi naar Katmandu, zonder stempel?

Bericht door Erik »

Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij krijg je meestal pas een stempel wanneer je echt het land binnenkomt (en dus niet wanneer je een transver maakt in een land). Misschien dat iemand dit kan bevestigen.

Daarnaast kun je ook altijd vragen of men er geen stempel in wil zetten of op een apart blaadje. Bij veel landen is dat geen probleem.
Plaats reactie