Reis door Azië schema check

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
DenSande

Reis door Azië schema check

Bericht door DenSande »

Beste reizigers..

Volgende maand ga ik starten met mijn eerste backpack reis. Ik ga drie maanden door Azië reizen, te beginnen in Sri Lanka waar ik eerst tien dagen in een weeshuis ga meewerken. Ik heb nu een optie op een combinatieticket en mijn vraag is of ik ergens te lang of te kort zit volgens jullie! Geef ook je mening waarom aub en bijzondere tips zijn altijd welkom.

Het ticket ziet er als volgt uit:

26/08 naar Colombo
- 25 dagen Sri Lanka
- 25 dagen Thailand en een bezoek aan Laos
- 22 dagen Maleisië
- 19 dagen Nepal
26/11 naar huis

Ik hoor graag jullie meningen etc.

Groeten,

Dennis
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reis door Azië schema check

Bericht door lisette-van-beek »

- 25 dagen Sri Lanka ->geen ervaring mee

- 25 dagen Thailand en een bezoek aan Laos -> wil je heel thailand doen (inclusief enkele eilanden?) Dan vind ik het te weinig. Als je alleen vanuit bangkok naar het noorden toe wilt werken is het goed te doen om dat gedeelte van thailand in 25 dagen te doen! Dit is dan zonder laos.
Ik weet niet wat je met een bezoek aan laos bedoelt? 1 a 2 dagen naar één bepaalde plek?

- 22 dagen Maleisië -> alleen het vaste land: voldoende. Als je borneo er bij pakt zal je veel meer tijd nodig hebben.

- 19 dagen Nepal -> geen ervaring mee
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nepal te kort als je een trekking wilt doen, anders wel voldoende. Laos en Thailand te kort. Zou eerder een landje skippen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
DenSande

Bericht door DenSande »

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik hoef niet per se alle landen helemaal te zien, wil eigenlijk zoveel mogelijk daar bepalen wat te doen. Maar wil liever niet ergens veel te kort zitten.

Ik wil in Maleisië alleen het vaste land bezoeken, vandaar dat ik dat terug wil schroeven naar 14 dagen. Van de zeven dagen die ik overhoud wil ik zo'n vijf dagen bijvoegen bij Thailand. Kom ik op dertig dagen uit en dan wil ik 16 Thailand 14 Laos doen o.i.d.

De andere twee dagen wil ik bij Nepal voegen en wil een trekking doen in Annapurna voor zo'n drie dagen denk ik!

Is dat beter?

Groeten
Plaats reactie