Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Handige regel is om te kijken wat er op het ticket staat. Daar gaat je bagage ook naar toe zonder dat je daar zelf iets aan hoeft te doen. Quantas en British Airways zijn twee maatschappijen die sowieso samenwerken. Ik ben b.v. van Sydney via Londen naar Amsterdam gevlogen en daar werd mijn bagage ook netjes verzorgt.
Dus let even op het ticket en je weet genoeg En anders kun je het ook nog vragen bij het inchecken.
Hoi,
Ik vroeg me af hoe ver van te voren jullie je ticket hebben geboekt? Kun je het beste ver van te voren boeken of maakt het niet zoveel uit?
Ik heb nu iets gevonden over Qantas wat wel goed (vooral goedkoop) klinkt. Er staat alleen overal wel bij dat belasting etc. erbij zit maar zijn er niet nog andere kosten die erbij komen? Het lijken me allemaal van die lage bedragen.
Ik weet niet hoe duur het ticket is maar het kan best zijn dat deze lager zijn dan anders vanwege de prijsdalingen.
Het ligt een beetje aan de periode wanneer je wilt gaan. Zeker vanaf september tot en met januari ongeveer is Australie een populaire bestemming en zullen de vluchten snel vol zitten. Wil je verzekerd zijn van een plekje en weet je al zeker wanneer je weg wilt boek dan gewoon je ticket al. Ik heb mijn ticket 6 maanden van te voren geboekt. Vertrok dan ook in december dus hoogseizoen.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Oke, ben ik weer
Ik bedacht dat je vast niet bij alle tickets hebt dat je zelf kunt bepalen wanneer je teruggaat. Weten jullie daar meer van? Volgens mij kun je in sommige gevallen zeggen wanneer ongeveer maar dat het niet precies vaststaat. Is dat bij Qantas ook zo of alleen bij andere, en welke?
Dit geldt bij alle open jaar tickets die je kunt krijgen van verschillende maatschappijen. De terug datum wordt al wel geboekt maar je mag ( regels verschillen per maatschappij, hier heb ik het over cathay pacific) 1 keer gratis verzetten van datum en ook terug vlucht plaats. Doe je dit vaker dan kost het wel geld.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Ook nog een kleine tip voor je. Als je vlak aan de grens van Duitsland woont, raad ik je zeker aan om te kijken (Düsseldorf), wat daar de prijzen zijn voor een ticket. Meestal liggen tickets daar zo'n €200 onder die van Amsterdam.
Oké bedankt!
Is er ook een verschil tussen een open jaarticket en een jaarticket?
Ik vind het wel jammer dat het vaak zoveel duurder is.. Is het ook mogelijk om een ticket te regelen waarbij je een bedrag moet betalen om het te veranderen? Of is dat hetzelfde als een (open) jaarticket?
je moet altijd een terugdatum vastleggen. Ook bij een open ticket. Soms mag je 1 keer gratis wijzigen en soms betaal je daarvoor. Het is de moeite om te kijken wat het prijs verschil is. soms is het goedkoper om gewoon te betalen voor de verandering dan om het "gratis" te krijgen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Oké bedankt.
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken naar goedkope tickets. Volgens mij zijn Qantas en Singapore Airlines allebei wel goed. Iemand ervaring hiermee? Bijvoorbeeld bij SA wat er nog bij de prijzen die op de site staan komt? Er staat namelijk :
'Fares per adult in EUR include taxes and surcharges but exclude non-ticketable departure tax'
elyanne schreef:Er staat namelijk :
'Fares per adult in EUR include taxes and surcharges but exclude non-ticketable departure tax'
Non-ticketable departure taxes hangen af van het vliegveld waarvan je vertrek en niet van de maatschappij waarmee je vliegt. Die kosten dienen vlak voor vertrek op het vliegveld betaald te worden, bv voor vertrek vanaf luchthavens in Indonesie.
Bij een stopover in Singapore hoef je niets te betalen.
Oke, ik heb alweer een paar vragen.
Ik heb gelezen dat je bij een stop zo lang mag blijven als je wilt, klopt dit of hangt het ook af van de maatschappij of iets anders? Is het handig om op deze manier de binnenlandse vluchten te regelen of is het beter om dat te doen via bijv. een startpakket of om het gewoon apart te regelen (ik heb begrepen dat dat nogal duur is?) ?
Je kan het beter los doen. Volgens mij is dat goedkoper omdat het iets van $75 kost voor een binnenlandse vlucht bij de goedkoopste maatschappij. En je bent niet gebonden aan een datum.
hoe lang je mag stoppen hangt af van de maatschappij/ticket.
Soms moet je binnen 3/6/12 maanden gebruik hebben gemaakt van het hele ticket. Hoe lang je vervolgens in een land mag blijven hangt weer af van de visumregels van dat land.
over het algemee boek je het beste een ticket bij een locale lowcostairline
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Oke bedankt
Ik heb nog gekeken naar binnenlandse vluchten maar ik vind ze nog vrij duur. Het ligt natuurlijk ook aan de afstand. Wij wilden bijvoorbeeld van Townsville naar Darwin en dan liggen de kosten toch al snel rond de 300 dollar per persoon. Dat is natuurlijk ook een heel eind. Maar de kortere afstanden die dus wel rond de 70 dollar kosten lijken mij eigenlijk ook leuker om met de trein te doen zodat je nog wat van het land ziet. Maar misschien is het wel beter om juist de langere afstanden met de trein te doen (of bus?). Hebben jullie daar nog ervaring mee?