weekje weg alleen in aug, iemand tips??

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
nicolle007
Reiziger

weekje weg alleen in aug, iemand tips??

Bericht door nicolle007 »

Omdat ik vaak mijn grote vakantie in het najaar doe, vertrek dan vaak richting Azië. Heb ik in de zomer maar 9 dagen vrij. Omdat al mijn vrienden al vakantie plannen hebben, zit ik er over na te denken om in augustus ook alleen iets te gaan ondernemen. Ik heb 10 jaar geleden al een keer geinterraild, maar zie dat de tickets nu veranderd zijn. Ik zou het best leuk vinden om richting Zuid Frankrijk te gaan Nice en dan misschien richting Italië? Maar is dat te doen in 9 dagen? Heeft iemand misschien een ander leuk idee?? oost europa? ik wil graag 2 a 3 plekken aan doen. Omdat het anders zo'n gehaast wordt. Is interrail tickt een goedkope optie/ of is het voordeliger om te vliegen en dan daar de trein te boeken? ik zou het liefst een leuke stad aan doen. en evt strand. wie heeft de gouden tip??
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: weekje weg alleen in aug, iemand tips??

Bericht door Tikva »

Augustus is wel de duurste maand, wat ik zelf altijd doe is van te voren kijken bij lowcost maatschappijen zoal ryanair (hebben vandaag en morgen nog actietickets!!), wizzair en easyjet welke bestemmingen in de periode nog een beetje betaalbaar zijn. Dan besluit je welke daarvan je het meest aanspreekt. Kost je een avondje puzzelwerk maar is beter dan je helemaal focussen op een bepaalde bestemming die dan te duur blijkt te zijn.

Ik ben op deze manier is de afgelopen jaren in juli/aug in plaatsen geweest zoals, Marrakech, Belgrado, letland-litouwen.
Als je 9 dagen hebt zijn de leukste bestemmingen denk ik die waar je een beetje een rondje kunt maken of twee losse tickets. Dus bijvoorbeeld invliegen op Taillin en dan zelf reizen naar Riga en dan vanaf daar naar huis.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Om snel wat opties te kunnen vinden en vergelijken, zou je gebruik kunnen maken van Skyscanner.

Bij "Van " kun je behalve bepaalde steden met een luchthaven ook b.v. Nederland, België of Duitsland invullen en bij "Naar" kun je Overal invullen. Als je precies weet op welke datum je wilt vertrekken kun je die datum invoeren, maar als je nog wat flexibel bent in vertrekdatum is het ook een idee om naar de hele maand augustus te kijken. Bij de goedkope luchtvaartmaatschappijen moet/kun je vaak losse vluchten boeken. Zoals Tikva al noemde kun je dus ook makkelijk vanaf een andere luchthaven terugvliegen.

Jij noemt Nice en Italië. Om dat even als voorbeeld aan te houden; Vanaf Weeze vlieg je al vanaf 22 euro naar Venetië in de maand augustus. Hetzelfde geldt voor vluchten vanaf Brussel, maar daar zijn maar een paar dagen met die tarieven. Vanaf Eindhoven is de laagste prijs voor augustus 55 euro en vanaf A'dam is het 75. Over al deze bedragen komen dan nog diverse andere kosten omdat de prijsvechters je goed laten betalen voor ingechekte bagage etc. Maar als uitgangspunt kun je vergelijken wat voor jou het voordeligst is.

Vanaf Nice kun je terugvliegen naar A'dam voor vanaf 50 euro. Naar Brussel is iets duurder en naar Düsseldorf is een heel stuk duurder.

Tussendoor zou je een paar dagen Rome mee kunnen pikken. Van Venetië naar Rome kun je al voor 30 euro en van daar naar Nice vanaf 31 euro.

Ik vind Skyscanner een fantastische site omdat je de optie hebt om van een bepaald land naar overal te kiezen. Op die manier kom je soms op hele leuke ideeen, zonder dat het veel geld hoeft te kosten. Je moet wel even checken of de aangegeven vluchten inderdaad nog voor die prijs beschikbaar zijn. Dus ook even doorlinken naar de site die de tickets aanbiedt...
nicolle007
Reiziger

hey thanks voor de tips! zal me er eens op gaan orienteren.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben net een paar dagen in Nice geweest. Voor 9 dagen is er genoeg te doen in de omgeving. Monaco en Cannes zijn zeer makkelijk te bereiken met de trein.
Ik heb een frommers gids met een leuke regio tour met 14 dingen in die omgeving die leuk zijn.
Plaatsen als Mougins ( hilltopvillage), grasse ( bekend van parfum), Antibes ( jachthavenstadje), Villefrance op een paar minuten van Nice in een idyllisch baaitje etc etc etc
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
nicolle007
Reiziger

klint goed nice! ik heb met ryan air goedkope vlucht gezien naar marseille. zag dat het dan nog 2 uurtjes is met de trein naar nice dus dat is wel te doen. het liefst boek ik de interrail pas en met de trein vanaf ned naar frankrijk maar volgens mij is vliegen naar frankrijk en dan daar losse trein tickets doen een betere optie? als je met de thalys wil ben je al meer dan 80 euro kwijt! terwijl ik een vlucht heb gezien voor 55 euro. natuurlijk komen daar dan nog wel extra kosten bij zoals bagage dus uiteindelijk zal het niet heel veel schelen. wat zouden jullie doen? ik heb natuurlijk maar een paar dagen.dus dan is vliegen wel sneller. ik zit er over te denken om de vlucht naar marseille te boeken en dan van daar te kijken waar ik heen ga verder. ik denk als ik richting nice ga en dan daar wat dingen bekijke de tijd zo wel om zal zijn. en dan is de reis afstand ook niet te lang.
Mooss

Qreply

Bericht door Mooss »

Heb zelf ook plannen om eind Augustus (23 t/m 31) iets alleen te gaan ondernemen. Zat te denken om met de trein naar Parijs te gaan, en vanuit daar Frankrijk verder verkennen voor zover het mogelijk is, met sowieso een aantal must-visit plaatsen in gedachten.
Monte Carlo a la Monaco lijkt me ook wel nice.. Is dicht bij Marseille als je er toch naar toe gaat haha.
Plaats reactie