Enkele reis indonesie gekocht.

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
MrHutz

Enkele reis indonesie gekocht.

Bericht door MrHutz »

Hallo,

Ik ben iets te enthousiast geweest met het kopen van mijn ticket naar indonesie. Ik kreeg een paar weken na het kopen van mijn ticket te horen dat je een reis uit het land geboekt MOET hebben omdat je anders in nederland niet eens het vliegtuig in komt. Ik ben van plan om 1 a 2 maanden rond te trekken door Indonesie om vervolgens mijn reis voort te zetten richting thailand.

Ik kan natuurlijk nu al vanuit een bepaalde plek in indonesie een vlucht boeken naar thailand, maar ik zou het prettiger vinden om heel goedkoop een ticket aan te schaffen voor een boot die indonesie uitvaart, zodat ik die misschien nog kan laten vallen als ik langer zou willen blijven.

Heeft iemand hier ervaring mee? tips? wat zijn de opties?:>

xx
Jenny
Reisexpert

Re: Enkele reis indonesie gekocht.

Bericht door Jenny »

Er zijn verschillende mensen die hier ervaring mee hebben, zie eerdere draadjes over dit onderwerp.

Om een visum on arrival te krijgen moet je inderdaad een ticket het land uithebben. Dat mag een bootticket zijn, maar ook een vliegticket. Alleen.... boottickets kun je meestal niet online boeken.

Het is echter niet zo dat een bootticket het land uit perse goedkoper is dan een vliegticket. Bovendien gaan er helemaal geen boten van Indonesie naar Thailand. Je zal naar Maleisie (Penang, Johor Bahru) of Singapore moeten varen en dan overland verder moeten reizen. Dat kost uiteraard ook geld.

Je kan daarom het beste tóch een vliegticket naar Thailand boeken, bijvoorbeeld via www.airasia.com. Een ticket van Medan naar Penang is ook vaak heel goedkoop.

Je krijgt met dit uitreisbewijs een visum on arrival van 30 dagen voor US$ 25, maar als je langer dan een maand wilt blijven kun je beter naar den Haag gaan en daar een visum voor 60 dagen aanvragen voor 45 euro.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MrHutz

Bericht door MrHutz »

Thanks! all I need.
MrHutz

Bericht door MrHutz »

Oh en nog een vraagje..

Ik begin mijn reis op 1 november op Bali, Lombok en de Gili eilanden. Daar wil ik sowieso een maand vertoeven.
Uitendelijk wil ik, zoals reeds vermeld, in thailand belanden. Hoe ik dat ga doen is alleen nog de grote vraag. mijn opties zijn:

via Medan naar Penang, alleen dan moet ik binnen 3 weken van Bali naar Medan zien te komen.

of via Jakarta meteen door naar Phuket of ook Medan.

Sowieso moet ik de reis van Bali naar Jakarta of Medan in minder dan 20 dagen afleggen omdat in de periode van 21 december tot 1 januari de de tickets 2x zo duur worden, en na 1 januari is mijn visum verlopen.

De laatste optie is om tot 19 december op Bali te blijven en via bali meteen naar phuket te vliegen, alleen dan vraag ik me af of ik dan niet te lang op 1 plek blijf hangen.

Als de optie om via jakarta naar phuket te vliegen niet teveel haast op levert tijdens mijn reis zou ik dat wel graag willen ivm familie in jakarta.

Kortom, een hoop opties en mogelijkheden. een paar goede tips van mensen zouden zeer welkom zijn!
MrHutz

Bericht door MrHutz »

Voor laatste deel heb ik een aparte topic aangemaakt!
Papa Bob

Bericht door Papa Bob »

Vergeet niet dat je paspoort nog zes (6) maanden geldig moet zijn voor je in Indonesia wordt toe gelaten!
novo1

Qreply

Bericht door novo1 »

Hallo Ruben,
Ik ben bezig met het plannen van een wereldreis waaraan ik begin volgend jaar ga beginnen. Ook ik ben/was van plan een enkele reis naar Indonesie te boeken en vandaaruit verder te reizen en stuitte eveneens op het feit dat Indonesie een ticket wil zien waarmee je aantoont het land weer te verlaten. Mijn vraag is hoe jij dit hebt opgelost?
Groeten
novo
novo1

Bericht door novo1 »

Hallo MrHutz,

Ik ben bezig met het plannen van een wereldreis waaraan ik begin volgend jaar ga beginnen. Ook ik ben/was van plan een enkele reis naar Indonesie te boeken en vandaaruit verder te reizen en stuitte eveneens op het feit dat Indonesie een ticket wil zien waarmee je aantoont het land weer te verlaten. Mijn vraag is hoe jij dit hebt opgelost?

Groeten
novo
Plaats reactie