Vrijwilligerswerk

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Niki Donders

Vrijwilligerswerk

Bericht door Niki Donders »

Hallo, ik ben Niki Donders, ben 26 jaar woon in Den Bosch in een leuk appartement zelfstandig nu 5 jaar. momenteel heb ik geen werk, en dus is dit mijn kans, ik zou graag voor een aantal weke vrijwillegerswerk doen in een ontwikkelingsland. Ik ben heel goed met kinderen heb de opleiding kinderopvang en onderwijsassistent gevolgd, (helaas niet afgerond) Ik ben ook 1,5 jaar aupair geweest van een gezin van 3 kinderen 0,2,7 jaar ook pas ik veel op kinderen. Ik zou het een hele mooie kans vinden om een aantal weken in een ontwikkelingsland te werken voor en met kinderen. Graag zou ik wat meer informatie krijgen of ik uberhaupt in aanmerking kom en wat de eventuele kosten zijn. Ik zie heel graag uw antwoord tegemoet. Met Vriendelijke groet Niki
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Re: Vrijwillegerswerk

Bericht door greatwallnepal »

Hallo Niki,

In Nepal is voortdurend behoeft aan enthousiaste vrijwilligers zoals jij. Op onze website kun je meer informatie vinden over het vrijwilligerswerk [verwijderd], de kosten en voor welk werk je al dan niet in aanmerking komt. Voor verdere vragen kun je mij uiteraard ook mailen.

Succes met het vinden van geschikt vrijwilligerswerk,

Rudy van Bruggen
Great Wall Nepal Pvt. Ltd.
Laatst gewijzigd door Erik op 28 mar 2012 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam verwijderd
Nickyyy

Bericht door Nickyyy »

Ik ga zelf in Peru vrijwilligerswerk doen in een weeshuis. Er zijn geen kosten verbonden aan het vrijwilligersproject zelf, alleen aan je verblijfplaats. De kosten hier van zijn €300,- voor twee maanden. Je verblijft in een gastgezin en krijgt drie maaltijden per dag. Het geld wat je voor je overnachting betaald gaat dan ook gelijk naar een goed doel: de lokale bevolking die vaak erg arm is. Er is ook de mogelijkheid om in appartement (alleen of gedeeld) of in een hostel te overnachten. Als je geen Spaans spreekt kun je vooraf nog een taalcursus doen, de lokale bevolking spreekt namelijk geen Engels. Tijdens de cursus worden er allerlei activiteiten georganiseerd om de Spaanse taal, de Peruaanse cultuur en elkaar (je medestudenten) beter te leren kennen zoals Latijns-Amerikaanse film avonden, Peruviaanse kooklessen, Salsa lessen, een rondleiding door de stad en een diner met alle docenten en medestudenten. In de weekeinden ben je vrij en kan je deelnemen aan excursies zoals raften, de Machu Picchu en het Titicacameer.

Heb je al waar je vrijwilligerswerk wilt gaan doen? Midden-Amerika/Zuid-Amerika, Azië, Afrika? Als je in Midden of Zuid-Amerika wilt stage lopen zou ik met een non-profit organisatie gaan ipv een dure organisatie uit Nederland die een paar duizend euro vraagt en er alleen maar uit is op winst te maken. Je kan dan zelf altijd nog voor kiezen om geld te doneren aan het weeshuis, dan weetje zeker dat het goed terecht komt. Er zijn daar een heleboel lokale organisaties. Mocht je geïnteresseerd zijn in Peru ken ik je wel aantal tips geven. Hoe dit met Afrika of Azië zit weet ik niet, dit is misschien wel wat moeilijker te vinden.
Remco13

Bericht door Remco13 »

Hey Nicky,

Ik ben sinds gister begonnen met het plannen van 3 maanden vrijwilligerswerk in Peru en alle tips zijn nu welkom natuurlijk. Ben zelf een echte sporter en zou hier ook graag iets mee doen in Peru.
Bij welke organisatie ben jij aangesloten?
Plaats reactie