Wat mee te nemen aan electronica

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Wat mee te nemen aan electronica

Bericht door ricardobuma »

Ik nam op reis m'n iPhone mee. Ik vind het ideaal. Het is klein, licht en je kan er zoveel mee. De GPS vind ik ideaal als ik aan de wandel ga in een wereldstad als Bangkok of dat ik in de nachttrein tijdens een rit van 14 uur even m´n huidige locatie kan traceren om te kijken of de reis al een beetje vordert.

Even snel skypen, even snel wat info zoeken over je volgende bezienswaardigheid of wat reviews checken voor een hostel. En ik vond het lekker dat je niet een laptop telkens mee hoeft te nemen.

Reisverslagen typen op je smartphone is wel een hel. Haha, wat heb ik daar lang over gedaan..

Als je echt constant foto´s enzo wilt uploaden, dan is een laptop waarschijnlijk wel handiger.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Reismeis schreef:Let er wel op dat je van alle apparaten een aankoopsbewijs kunt weerleggen. Ik dacht altijd om aan te kunnen tonen dat het van jou is, maar blijkbaar heeft dat met belasting te maken (als je geen bonnetjes hebt, kan het zijn dat je er belasting over moet betalen).
Het is om aan te tonen dat je geen apparatuur importeert waarover je btw of importheffing zou moeten betalen. Een aankoopbonnetje meenemen is altijd veilig, maar de afweging is of het apparaat er nog als nieuw uitziet. Vaak staan ze te controleren op vaste bestemmingen op zoek naar specifieke zaken. O.a. op hong kong voor foto equipment en dvd's. Ze keken/vroegen zelfs niet eens naar de rest. En dus de nieuwe ipod en telefoon gemist ;-)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Oud telefoontje....ik hoor iemand zeggen dat een iPhone ideaal is. Grote onzin! Ten eerste zit daar een sim in, en kun je dus enorme dataroaming aan je broek krijgen als het tegenzit (bewust 3G aanzetten is heel dom, maar ik zou ook bang zijn dat hij een keer per ongeluk aanstaat....). Ten 2e kan hij gejat worden. Ten derde is internetten op een smartphone sowieso niks.

Ik vond het tijdperk van de internetcafe's eigenlijk erg leuk. Maar....op steeds meer plaatsen verdwijnen die omdat er overall wifi is. Daarom reis ik tegenwoordig met een tablet. Ja, eentje zonder 3G optie :-). Weegt 600 gram ofzo, en neemt niet meer plek in dat een doorsnee boek. Gebruik hem alleen in hotels/hostels. Op terrasjes doe ik niet. Stel je voor dat een stelletje tuig jou spot, en je dan lekker opwachten op de hoek van de straat.....
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

El Niño schreef: Ik vond het tijdperk van de internetcafe's eigenlijk erg leuk. Maar....op steeds meer plaatsen verdwijnen die omdat er overall wifi is. Daarom reis ik tegenwoordig met een tablet. Ja, eentje zonder 3G optie :-). Weegt 600 gram ofzo, en neemt niet meer plek in dat een doorsnee boek. Gebruik hem alleen in hotels/hostels. Op terrasjes doe ik niet. Stel je voor dat een stelletje tuig jou spot, en je dan lekker opwachten op de hoek van de straat.....
Ik heb wifi op mijn ereader ontdekte ik laatst... zou ook een idee zijn om daarop te internetten ipv vanalles mee te slepen...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wifi op een ereader is echt niet ideaal (tenminste op mijn Sony). Heel heel traag, en de schermresolutie is dusdanig slecht en zwartwit zodat de meeste sites écht niet overkomen.

Nee, dan liever een iPhone (zoals nu in Polen).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie