Welke spiegelreflexcamera voor op reis?
-
Welke spiegelreflexcamera voor op reis?
Beste medereizigers,
Ik ben opzoek naar een spiegelreflexcamera tussen de €450,- / €580,-.
Eigenlijk een hele simpele vraag, met welk toestel kan ik het beste voorruit.
Het toestel moet wel de nodige aantal jaren nog mee gaan en met een fijn instapmodel.
Heeft u een andere suggestie dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groeten,
Sam
Ik ben opzoek naar een spiegelreflexcamera tussen de €450,- / €580,-.
Eigenlijk een hele simpele vraag, met welk toestel kan ik het beste voorruit.
Het toestel moet wel de nodige aantal jaren nog mee gaan en met een fijn instapmodel.
Heeft u een andere suggestie dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groeten,
Sam
Re: Spiegelreflexcamera voor op vakantie(s)
Canon Eos 550D (+- 550 euro met kitlens)? . Of de Nikon D5100 (+- 500 euro met kitlens.)?
Dit zijn populaire instappers rond uw budget. Er zijn veel accesoires en lenzen voor te krijgen, ook tweedehands. Hier zou u zeker een tijd mee vooruit kunnen.
Ik heb zelf sinds ongeveer 3 jaar een Canon Eos 500D waar ik erg tevreden over ben.
Dit zijn populaire instappers rond uw budget. Er zijn veel accesoires en lenzen voor te krijgen, ook tweedehands. Hier zou u zeker een tijd mee vooruit kunnen.
Ik heb zelf sinds ongeveer 3 jaar een Canon Eos 500D waar ik erg tevreden over ben.
ik ben ook canon-fan
op marktplaats zijn bovendien veel leuke lenzen te koop om je set mee uit te breiden. ik zou overigens wel voor de 550D/600D gaan, en niet voor de 1000D/1100D. daar groei je sneller uit.

op marktplaats zijn bovendien veel leuke lenzen te koop om je set mee uit te breiden. ik zou overigens wel voor de 550D/600D gaan, en niet voor de 1000D/1100D. daar groei je sneller uit.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hier een sony fan..met de slt modellen heb je de nieuwste technologie en extra dingen zoals HD filmen die op reis wel handig zijn en andere merken nog niet hebben. Check bij product test voor meer info
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Canon kan ook HD filmen.
En snel scherpstellen? Tijdens het filmen. Sony kan wel zoomen tijdens filmen canon niet omdat focus niet aanpast
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Nikon D5100 kan full-HD filmen en daarbij scherpstellen tijdens het filmen. En als je het goed doet zijn de resultaten geweldig. Maar dat is wel een hele behoorlijke "als", veel meer dan met een compactcamera moet je je heel bewust zijn van wat je doet, anders heb je ongemerkt een filmpje wat er op het schermpje weliswaar scherp uitziet, maar op groter formaat toch teleurstelt. De autofocus is daarnaast tijdens het filmen ook niet heel erg snel, en aangezien het op basis van contrast-detectie is moet hij steeds even "zoeken". Sony kan bij die SLT's als enige phase detect-AF gebruiken tijdens filmen, wat veel sneller en nauwkeuriger is dan welke SLR dan ook.
Nadeel van die Sony's is dan wel weer de zoeker, hoe goed zo'n EVF ook is, het haalt het wat mij betreft niet bij een ouderwetse optische zoeker. Dat maakt wat mij betreft de Nikon (of een Canon, Pentax of wat dan ook) tot de betere fotocamera, maar als filmen ook belangrijk is, kijk dan zeker naar die Sony.
Nadeel van die Sony's is dan wel weer de zoeker, hoe goed zo'n EVF ook is, het haalt het wat mij betreft niet bij een ouderwetse optische zoeker. Dat maakt wat mij betreft de Nikon (of een Canon, Pentax of wat dan ook) tot de betere fotocamera, maar als filmen ook belangrijk is, kijk dan zeker naar die Sony.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
eerste spiegelreflexcamera
Hoi iedereen.
Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste spiegelreflexcamera te kopen. ik heb alleen nog maar compactcamera's gehad en ben dus een leek
Wel ben ik verslaafd geworden aan fotografie en zit er zelfs aan te denken om in de toekomst er wat meer mee te doen.
Nu vraag ik me af: is het handig om met een 'instapmodel' te beginnen of kan ik direct een wat meer professionele aanschaffen. Of is dat te lastig voor een beginner? Qua budget kan ik helemaal los gaan dus het prijskaartje maakt niets uit (tot een bepaalde hoogte dan heh
)
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste spiegelreflexcamera te kopen. ik heb alleen nog maar compactcamera's gehad en ben dus een leek

Wel ben ik verslaafd geworden aan fotografie en zit er zelfs aan te denken om in de toekomst er wat meer mee te doen.
Nu vraag ik me af: is het handig om met een 'instapmodel' te beginnen of kan ik direct een wat meer professionele aanschaffen. Of is dat te lastig voor een beginner? Qua budget kan ik helemaal los gaan dus het prijskaartje maakt niets uit (tot een bepaalde hoogte dan heh

Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Re: eerste spiegelreflexcamera
Een professionele camera is niet perse moeilijker te bedienen dan een instapmodel. Het verschil is dat er net wat meer mogelijkheden zijn (bv. meer focuspunten), betere software (ruisonderdrukking) of een betere sensor (hogere resolutie, full frame, betere lichtgevoeligheid).
Je kan kiezen voor een camera van een paar duizend euro, maar ik zou eerder kiezen voor een iets goedkopere camera met een aantal goede lenzen. Een kit-lens is vaak niet de beste kwaliteit....
Persoonlijk ben ik een canon-fan. Mijn eerste (analoge) SLR was een Canon, en ik ben bij dat merk blijven hangen omdat ik bij het upgraden van mijn body mijn oude lenzen wilde blijven gebruiken. Op de site van Canon kun je makkelijk verschillende modellen vergelijken, maar ik denk dat dat ook wel op de website van Nikon en andere merken kan.
Je kan kiezen voor een camera van een paar duizend euro, maar ik zou eerder kiezen voor een iets goedkopere camera met een aantal goede lenzen. Een kit-lens is vaak niet de beste kwaliteit....
Persoonlijk ben ik een canon-fan. Mijn eerste (analoge) SLR was een Canon, en ik ben bij dat merk blijven hangen omdat ik bij het upgraden van mijn body mijn oude lenzen wilde blijven gebruiken. Op de site van Canon kun je makkelijk verschillende modellen vergelijken, maar ik denk dat dat ook wel op de website van Nikon en andere merken kan.
Stap ook eens een winkel binnen en bekijken welke camera's het fijnste in je hand liggen. Ik ben ook Canon fan (met name door de mooie standaard kleuren) maar ik kon de camera's niet goed in mijn hand vasthouden. De greep was te klein. Hierdoor zijn wij bij sony uitgekomen. Ook had deze camera destijds bepaalde "voordelen".
In de Pricewatch van Tweakers.net kun je heel gemakkelijk en snel de goedkoopste plek vinden voor een camera en meestal erg kritisch onderbouwde reviews. Wanneer ik veel geld uitgeef aan elektronische producten kijk ik daar ook altijd even.
In de Pricewatch van Tweakers.net kun je heel gemakkelijk en snel de goedkoopste plek vinden voor een camera en meestal erg kritisch onderbouwde reviews. Wanneer ik veel geld uitgeef aan elektronische producten kijk ik daar ook altijd even.
Mijn tip is let even op als je een spiegelreflex koopt, er is vorig jaar een nieuwe technologie op de markt gekomen (SLR) maar veel merken hebben alleen nog de oudere techniek (DSLR) als je nu koopt zou ik zeker voor de nieuwste technologie gaan. Je kunt daarmee ook filmen en veel meer andere dingen. Lees anders eens mijn review van mijn eigen camera die ik eind 2011 heb gekocht: https://www.aroundtheglobe.nl/product-t ... 14968.html
Zelf ben ik fan van Sony daar ooit terecht gekomen omdat die net wat lekkerder vast hielden en extra opties hadden dan de concurrerende merken.
Zelf ben ik fan van Sony daar ooit terecht gekomen omdat die net wat lekkerder vast hielden en extra opties hadden dan de concurrerende merken.
En om die reden koos ik juist voor Canon omdat ik wat kleinere handen heb en ik vond de Nikon weer niet lekker in de hand liggenErik schreef:Stap ook eens een winkel binnen en bekijken welke camera's het fijnste in je hand liggen. Ik ben ook Canon fan (met name door de mooie standaard kleuren) maar ik kon de camera's niet goed in mijn hand vasthouden. De greep was te klein. Hierdoor zijn wij bij sony uitgekomen.

Ik weet dat er veel Sony-fans hier rondlopen, maar kijk vooral ook eens naar de mogelijkheid tot uitbreiden. Canon en Nikon hebben veel meer (fijne) lenzen dan Sony.
Maar zijn ook een stuk duurder. De vraag is dus hoeveel geld je over hebt voor verschillen die je als leek nauwelijks ziet.
Volgens de eerste post was geld het probleem niet. Dan zou ik meteen voor kwaliteit gaan