Twijfel: Backpacken door Australië of ATW-ticket?!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Birrr

Twijfel: Backpacken door Australië of ATW-ticket?!

Bericht door Birrr »

Dag allemaal,

Ik ben Birgit 21 jaar oud en onlangs gestopt met m'n studie. Aangezien ik geen trek heb om voorlopig nog terug te kruipen in de schoolbanken heb ik de knoop doorgehakt en besloten om toe te geven aan de reiskriebels. Mijn werk heeft me de kans geboden om veel te werken zodat ik veel kan sparen, dus aan geld straks geen gebrek.

De planning is om een jaar te werken en dan in de zomer/najaar 2013 te vertrekken, maar waar heen? Ik twijfel heel erg tussen een jaar backpacken in Australië/Nieuw Zeeland of om meer continenten aan te doen; Zuid-Amerika, Oceanië, Azië en eventueel Afrika. Ik ben wel vaker alleen weg geweest alleen het echte backpacken en lange tijd weg van huis is totaal nieuw voor me.

Daarom mijn vraag: hebben jullie tips waarop ik het beste m'n keuze kan maken, want op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer. :?

Ik hoor het graag!
Groetjes,
Birgit
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Twijfel: Backpacken door Australië of ATW-ticket?!

Bericht door Tikva »

Ik zou kijken naar wat je interessanter vindt.. Australië en nieuw-Zeeland hebben mooie natuur, veel andere backpackers, iedereen spreekt engels etc maar als het je echt om heel andere culturen gaat en historische bouwwerken dan zit je verkeerd.

Mijn persoonlijke mening is dat wanneer je niet hoeft te werken om extra geld te verdienen je dan beter naar meerdere continenten kunt gaan. Maar ja ik wordt dan ook helemaal blij van een Inca tempel en lekker relaxen in een hangmatje in een hutje in de jungle, spelen met kinderen die je niet verstaat etc. Plus wat ik echt indrukwekkende natuur vind, met hoge bergen enzo heb je in Nepal en zuid-Amerika ook.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bart Jonker

Bericht door Bart Jonker »

Hoi Birgit,

Mijn naam is Bart, ik ben programma coordinator reizen en werken in Australie/Nieuw Zeeland.
Ik lees dat je mooie plannen hebt!

Met een ATW ticket kun je ook beide doen! Je zou kunnen beginnen in Zuid Afrika (vrijwilligers werk misschien?) of lekker rond trekken. Van daaruit kun je doorvliegen naar Australië/Nieuw-Zeeland om te reizen en/of te werken (backpacken). Daarna kun je via Azië of Noord Amerika verder reizen. Vanuit Noord Amerika kun je vrij gemakkelijk zelfstandig doorvliegen naar midden of zuid amerika (je boekt dan zelf een retourtje bij vanuit LA bijvoorbeeld)
Als je via Azië terug reist (is het niet helemaal een ATW ticket) kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om van Australie naar Hongkong te gaan en vanuit Mumbay naar huis te gaan. Je reist dan zelf van Hongkong naar Mumbay.
En zo zijn er nog talloze routes te bedenken. (atw ticket vanaf € 1875 euro incl belasting)

Uiteraard is alleen een retourtje Australie ook mogelijk!

succes met je toffe plannen!
Laatst gewijzigd door Travelator op 11 jul 2012 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, reclame
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Wat tikva zegt het ligt er helemaal aan wat je zoekt.. Ik ben net terug van 7 maanden Australië en toen ik net aankwam was ik best wel een beetje teleurgesteld.. ik had net een weekje Taiwan gehad waar ik echt de taal niet spreek en ook lang niet iedereen engels spreekt.. dus qua reizen zat er voor mij geen uitdaging in Australië.. Wel heb ik er een fantastische tijd gehad aangezien ik ook mijn afstudeer onderzoek deed en voor dat was het ideeaal dat het land zo makkelijk is..

In een jaar Australië zou je alles kunnen zien en eventueel combineren met een 10 dagen fiji bijvoorbeeld..

met een ATW ticket moet je keuzes maken en kan je niet alles zien.. dan is het een overzichtje maken van dingen die je echt wilt zien en daarop een soort van planning maken voor je reis.
Plaats reactie