Visa China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
SemDreijer

Waarom een visum aanvragen in China voor Azië?

Bericht door SemDreijer »

Ik heb berichten gelezen van mensen op het forum dat ze een visum in een ander land aanvragen voor het volgende land op de reisplanning. Met name over het aanvragen van een Chinees visum in Hong-Kong. Als ik het allemaal goed gelezen heb. Daar heb ik twee vraagjes over:
Waarom doen mensen dit ipv het visum in Nederland al te regelen?
Is het ook mogelijk om in China een visum aan te vragen voor Indonesië?
The traveler sees what he sees. The tourist sees what he has come to see. - G.K. Chesterton
Jenny
Reisexpert

Re: Waarom een visum aanvragen in China voor Azië?

Bericht door Jenny »

Bij de meeste visa moet je binnen 3 maanden na afgifte van het visum het land betreden waarvoor je het visum hebt aangevraagd. Als je lang door Azie gaat reizen, dan kún je niet altijd alle visa in NL aanvragen.

Stel ik reis een jaar door Azie, en ik wil over 8 maanden naar Indonesie (voor 45 dagen), dan kan ik dat visum niet in NL regelen. Het zou verlopen zijn tegen de tijd dat ik aan zou komen. Ik moet dus elders mijn visum regelen, bijvoorbeeld in Singapore of Maleisie.

Ik zou mijn visum voor Indonesie niet in China regelen. Weinig mensen doen dat, dus je maakt het jezelf onnodig moeilijk (als het al kan).

Het visum voor China is makkelijker in Hongkong te regelen dan in NL, daarom doen sommige mensen dat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SemDreijer

Re: Waarom een visum aanvragen in China voor Azië?

Bericht door SemDreijer »

Dankjewel, weer veel geleerd ;)
Dan vraag ik mijn visums gewoon hier in Nederland aan
The traveler sees what he sees. The tourist sees what he has come to see. - G.K. Chesterton
Doortje
Vakantieganger

Re: china visum, tip die bijna te mooi is om waar te zijn!

Bericht door Doortje »

Als ik van Beijing naar Hong Kong reis (overland) en dan vanuit Hong Kong weer met de trein naar Hanoi,
hoe moet ik het dan regelen met de visa? Moet ik mijn visum van tevoren regelen als ik korter dan een maand blijf of krijg ik een VOA. En moet ik dan weer een nieuw visum regelen als ik vanuit Hong Kong naar Hanoi ga? Of raden jullie aan om dit stukje te vliegen (en dus het visum probleem te vermijden). Ik begrijp dat het niet de gemakkelijkste manier is om in Hanoi te komen maar ik vind de tickets best prijzig (toch weer 250 euro..)

Bedankt!
JeroDeNiro

Bericht door JeroDeNiro »

Dit klinkt inderdaad bijna te mooi om waar te zijn. Bedankt voor de tip. :) Ik ben bezig om mijn reis te plannen (o.a. dus China) en zat al na te denken hoe ik het visum zou gaan regelen.
Joella

visum aanvragen china in mongolië?

Bericht door Joella »

Hallo allemaal,

Ik heb al heel veel gelezen over visum aanvragen voor China en mijn conclusie is dat dit het makkelijkst gaat in Hong Kong. Maar ik kom via Mongolië China binnen, wat is dan het handigst? Waar kan ik dan het makkelijkst mijn visum regelen? En als iemand hier antwoord op kan geven, weet je dan misschien ook of je dan moet kunnen aantonen dat je het land weer verlaat enzo?

Groetjes Joëlla
Kims
Reisexpert

Re: visum aanvragen china in mongolië?

Bericht door Kims »

Hi,

Toen wij verleden jaar in Mongolie waren, was het heel makkelijk om een visum voor China aan te vragen in Ulaanbataar bij de Chinese ambassade. Vrienden die daar wonen zeiden dat het altijd makkelijker was om daar een Chinees visum aan te vragen dan in een Westers land. Je hoefde toen helemaal geen bevestiging van wat dan ook te hebben. Het was ook sneller.

Ik vermoed dat dat nog steeds het geval is, maar weet het niet zeker.

Succes ermee.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
robintolsma

Touristenvisum voor china met meer dan 3maand geldigheid

Bericht door robintolsma »

Het probleem is als volgt
Wij vertrekken 14november uit nederland om af te reizen naar jordanie voor twee weken, dan een maand india dan drie weken vietnam dan kleine drie weken cambodj. En we vliegen 11 februari naar china. Dus tegen de tijd dat we aankomen in china is ons visa verlopen. Kan iemand ons uit de brand helpen met een oplossing?
Mvg robin
Jenny
Reisexpert

Re: Touristenvisum voor china met meer dan 3maand geldigheid

Bericht door Jenny »

visum aanvragen in Cambodja of Vietnam.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

robintolsma, ik vroeg me af of je het ondertussen al opgelost hebt??

Ik zit met hetzelfde probleem en met de aangescherpte visum-eisen regel ik het liever wel van te voren. Een visum voor 6 maanden kan ook toch? Is wel gelijk een stukje duurder.

Ik zou het evt, nog wel net kunnen redden om binnen 3 maanden China binnen te komen. Dus dan zou ik ook een verlening in China kunnen regelen, toch? Iemand daar ervaring mee? En is dit misschien ook goedkoper?

Dank alvast!
robintolsma

Bericht door robintolsma »

Hee tamara. heb het helaas nog niet opgelost. Momenteel ben ik in agra,india en ben vanplan het aanvragen van het visum in delhi of mubai te doen. ze gebruiken overl dezelfde formulieren dus kan gewoon thus alles voorbereiden. heb wl veel gehoort over strenge eisen qua reisschema. die willen ze vn dag tot dag...

hopelijk heb ik je wat kunne helpen!
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Besten,

Een toeristenvisum is maximaal drie maanden geldig, maar kan ter plaatse verlengd worden.
Hetzij via de lokale autoriteiten of de Hongkong route.
Alleen een business visum wordt voor zes maanden of een jaar afgegeven.

Indien je vanwege je reisschema geen mogelijkheid hebt het visum in Nederland aan te vragen kan dat gewoon in één van de andere landen voor aankomst in China. De formulieren zijn gelijk ( V.2011A) je dient dan echter ook, als niet ingezetene van dat land, het V.2011B -> http://visaforchina.org/HAG_EN/upload/A ... 254178.pdf mee te nemen en in te vullen.

In Nederland zitten ze op dit moment niet zo op het reisschema, mits je maar een hotel hebt voor de eerste vier nachten. Overigens moet het niet al te moeilijk zijn om een goed ogend reisschema te maken. Er is niemand die zegt dat je je daaraan moet houden.

Wel is ten allen tijden een bewijs van in- en uitreis nodig.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Roodkapje
Reiziger

Bericht door Roodkapje »

Hoi allemaal,

Een vriendin van me zei dat ze afgelopen augustus in Hong Kong bij zo'n visumbureau alleen een visum voor China voor 30 dagen kan krijgen. Klopt dit? Want in de forumberichten in dit topic lees ik dat je bij die bureautjes makkelijk een visum voor 60 dagen kunt krijgen?
Heeft iemand dit recent nog in Hong Kong geregeld?

En hoe makkelijk is het om het in een ander land te regelen als je daar bent (bijv Bangkok)?

Bedankt vast!
JeroDeNiro

Bericht door JeroDeNiro »

Goed nieuws! Ik ben op dit moment in Hong Kong en heb gister mijn paspoort met het begeerde China Visum er mooi ingeplakt teruggekregen. Supersimpel! Ik heb het via mijn hostel laten doen. Enige wat er gevraagd word is je paspoort en een pasfoto. Na 2 a 3 dagen krijg je je paspoort terug met Visum. En ook nog eens voor 90!! dagen. Ik ga morgen China in.

Cheers! ^O^
Roodkapje
Reiziger

Bericht door Roodkapje »

Yeahhh dat is zeker goed nieuws!!
Haha wat een mooie timing, ik vertrek volgende week naar Hong Kong :)
In welk hostel zat je? En is die aan te raden?
Klinkt alsof dat via hostels dus goed te regelen is?

Have fun in China, ik ben er over 2 weken =)

Ciao!
Plaats reactie