Wat is voor hiking het beste EHBO kit?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
mausje1979

Wat is voor hiking het beste EHBO kit?

Bericht door mausje1979 »

Hallo mensen,

Wat zijn jullie ervaringen en suggesties mbt EHBO kits in je backpack.

Profiel: In eerste instantie heb ik er een nodig waarbij ik mezelf en of anderen kan helpen met blaren, val-verwondingen, etc. ^O^
Ik wil de Camino de Santiago gaan lopen, (Pelgrimstocht naar santiago) en ik heb al zitten kijken naar wat basic EHBO kits, maar die vind ik vaak 'te' basic.. whahahah maar de uitgebreide ehbo kits zijn vaak fors duur! -O-

Even een andere vraag, ik zag ooit eens een tandarts ehbo kit, waarbij je bij jezelf een vulling kan zetten, niet dat ik dat nodig heb voor deze reis, maar zijn er mensen die dit hebben aangeschaft en of nodig hebben gehad? 0_0

Wat zijn jullie ervaringen mbt EHBO kits? _O_
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat is voor hiking het beste EHBO kit?

Bericht door Tikva »

Ik stel altijd mijn eigen EHBO kit samen.. Je hebt niets aan een huge ehbo kit als je hem vervolgens niet bij je hebt.
Ik heb zo'n kleine van stof die makkelijk in je dagtas of rugzak kan. Voor de wereldreis hadden we dan nog een grotere die gewoon op de kamer in de rugzak bleef. Beide van careplus.

Behalve wat er inzit gooi ik altijd wat rolletjes verband uit en en stop ik er andere dingen extra in. Wat precies is natuurlijk persoonlijk. Ik heb zelf snel keelpijn mijn vriend een wat zwakke maag dus daarvoor pilletjes, oogdruppels, blarenpleisters dat soort dingen.

In jouw geval lijkt me een kleine voldoende je bent in een westers land dus kunt onderweg altijd bij kopen. Je zou alleen extra blaren pleisters erbij in kunnen doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik had naar Nieuw Zeeland geloof ik dit dingetje mee: http://www.travelsafe.nl/nl/assortiment-groep/10/ts01. Geloof dat ik er niets uit gebruikt heb (behalve misschien een pleister ofzo, maar dat kan ik me eigenlijk ook niet herinneren), gelukkig maar. Ik heb er idd ook zelf nog wat dingen aan toegevoegd: blaarpleisters, paracetamol en nog wat pilletjes. Blaarpleisters zijn echt een must!!! Oh en koop de dure van Compeed en niet een of ander huismerk. Ik had laatst van die goedkope van Etos... wat een FLUTdingen. Kon na een half uur weer een nieuwe plakken, terwijl die van Compeed soms wel bijna een week blijven zitten! Dan kan je blaar pas echt helen.
XXLaura
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door XXLaura »

Hoi,

Ik neem zelf het volgende mee naar de Camino:
- kant en klaar EHBO-tasje van de Hema (excl paar verbandrolletjes en driekanten doek, laatste kun je improviseren van kledingstukken)
- 10 ml betadine om te ontsmetten (dit heb ik bij vorige reizen regelmatig gebruikt)
- naald om blaren door te prikken (ontsmetten met betadine, alcohol of aansteker)
- paracetemol of ibrupofen (niet te veel)
- soort tijgerbalsem pritt-stift voor spieren
- proefmonster deet (gebruiken bij bedbugs)
- klein flesje desinfecterende handenzeep
- arnica-pilletjes tegen zwellingen
- tekenpen (afhankelijk of er teken voor komen op route)

Over blaren
Ik gebruik normaal Gewohl voetcreme, maar dit moet er zo dik op dat ik een paar tubes mee zou moeten nemen. Maar ik kreeg de tip om in Frankrijk Nok-zalf te kopen. Schijnt fantastisch tegen blaren te werken en je kunt er 5,5 week mee vooruit. Compeed werkt bij mij niet, gaat schuiven en ik krijg nog meer blaren. Ik draag ook mijn sokken binnenstebuiten, want zelfs die naadloze sokken hebben een soort pluis-naad.

Ik begreep dat er in bijna elk dorp wel een drogist te vinden is, dus je hoeft geen dubbele voorraad mee te nemen.

Groeten,
Laura
Plaats reactie