Reistips voor India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
tom
Reisexpert

Re: budget & tips Indië (india)

Bericht door tom »

ik ben in 4 maanden naar laos, cambodja, nepal en india geweest. grofweg een maand per land dus.
dit was te doen maar ik had wel het gevoel er veels te kort te zijn geweest. er was nog veeel meer te zien (maar goed , dat hou je altijd natuurlijk)
laos en cambodja zijn te doen in twee maanden (ik was 5 weken in laos, 3 in cambodja)
nepal vond ik een maand erg krap.
india, tja daar hoef ik denk ik niet eens over te beginnen. met een maand moet je je echt beperken. ik heb gekozen voor varanasi, agra en een paar plaatsen in rajasthan. meer kan echt niet! ik heb lang niet alles gezien in rajasthan maar best wel geraced voor mijn gevoel.

en dan ben ik dus niet eens in thailand, vietnam etc. geweest..laat staan australie!?!?

maar goed, wat betreft india;
check even de vorige threads hier. ik en anderen hebben al eerder tips gegeven over onze route aldaar.
hoogtepunten voor een maand in het kort:

varanasi
agra/fatehpur sikri
pushkar
jaisalmer
ranakpur/kumbalgarh
jodhpur
udaipur
amassakoul
mathijs123
Vakantieganger

Bericht door mathijs123 »

Het voordeel van India is dat het goedkoop kan houden zonder er echt de moeite voor te doen. De goedkoopste hostels en restaurants hoef je daarvoor echt niet te nemen.
Verder ligt het eraan wat je echt wilt zien in India. Het noorden heeft natuurlijk de mooie hoofdattracties, zoals de Taj Mahal etc. maar het zuiden zoals Tamil Nadu en Karnataka heeft een fantastische natuur en een mooie historie met fantastisch mooie tempels. Zelf heb ik dan ook in het zuiden rondgereist.
Wanneer je in het zuiden wilt rondreizen kun je het beste vliegen via Mumbai of Bangalore, het noorden waarschijnlijk via Delhi.
Het reizen in India gaat verder vrij makkelijk. Grote plaatsen hebben een treinverbinding met elkaar en voor de rest rijden er overal bussen dus dat moet geen probleem zijn.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

gr mathijs
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Hé hallo,

Nog een extra budget tip gevraagd hier: Moet je eigenlijk ook voor je hotel afdingen?? Of mag je dan een keer uitrusten van dit grappige ritueel?
En dan gelijk nog maar één: Kent iemand een leuk, betaalbaar hotel in Mumbai?
Thanks voor de tips!
Groetjes
Karin
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

t hoeft niet maar loont vaak wel de moeite...op kamers valt zeker af te dingen.
amassakoul
Jo85

Re: India. Ja of Nee?

Bericht door Jo85 »

Goed om alles te lezen! Ik ga eind juli voor 3 weken naar india/nepal (ja ik weet het: kort!). En weet ook slecht wat ik moet verwachten door alle wisselende verhalen. Maar een beetje cultureshock vind ik juist ook altijd wel zijn charme hebben op een reis, dus ben benieuwd!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer je jezelf goed voorbereid op je reis naar India en het niet je aller eerste verre reis is zal het nog steeds even een culture shock zijn maar daarna ga je er al snel in mee. Het is gewoon fijn wanneer je bepaalde dingen van te voren weet zodat je er jezelf op in kunt stellen en dan nog is het altijd anders dan je verwacht had.

Ik vond india (ook voor drie weken) echt heel erg mooi en leuk om te bezoeken.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik ben het helemaal met Tikva eens!!! Ben 3 weken in Rajasthan geweest en werd soms echt hysterisch van het land. Ik zou er niet meer naar terug hoeven, al hebben we geweldige dingen gezien. Ik was heel erg blij dat we na India naar Nepal gingen en wat meer van de natuur konden genieten, dat is meer een land dat bij me past, al gaat het er ook daar soms heftig aan toe qua smerigheid en drukte. Gelukkig wordt je een stuk minder aangestaard dan in India :) Bereid je maar vast voor op een filmsterren-status. Foto's met handtekeningen zeker in de koffer doen, haha.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk wel dat je beeld na verloop van tijd veranderd nienke. Ik vraag het je nog eens over een paar maanden :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben niet in India geweest, maar wel in Bangladesh. Da's nog een stukje erger volgens de mensen die beide bezocht hebben.

Aan de ene kant vond ik de mensen van Bangladesh heel vermoeiend, omdat ze continu aan me zaten (voelen of ik echt was) en naar me staarden. Er waren geen vrouwen op straat, alleen maar mannen. Toch heb ik altijd geroepen dat ik terug wil, maar niet in mijn eentje. En denk er nog steeds zo over.

Ik wil zeker ook een keer naar India. Omdat er in India meerdere backpackers zijn, zou ik daar wel alleen naar toe gaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Toen ik in India zat werd ik soms helemaal gek van de chaos en de drukte.. ook vond ik de armoede soms erg lastig.. wel leerde ik al snel dat als je heel duidelijk nee zei dat ze mij met rust lieten en ze zich op de anderen stortten.. als het teveel werd stapte ik soms in een risksja die me weer uit de chaos reed.. ik zeg altijd van India, is vies, arm, het stinkt maar toch is het ook geweldig mooi.. nu het langer geleden is dat ik er ben geweest wil ik zeker terug en nog meer van dit fascinerende land zien!
rhul

Rugzak in taxi laten India

Bericht door rhul »

Vraagje over taxi's in India. Als je een taxi van A naar B neemt en je maakt en tussenstop, kun je dan je rugzak in de kofferbak laten liggen? Of gaat men er wel eens mee vandoor?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rugzak in taxi laten India

Bericht door Tikva »

Er is natuurlijk altijd een klein risico maar ik zou daar zelf niet vanuit gaan.

Probeer een betrouwbare taxi te regelen (bijvoorbeeld via hostel), taxinummer opschrijven, niet vooraf betalen en geef zo'n iemand maar het idee dat hij wellicht morgen of later in de week nog meer aan je kan verdienen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Shanta

Benodigdheden voor PIO card voor India

Bericht door Shanta »

Geachte mijnheer/vrouw,
Graag zou ik van u willen weten wat ik nodig heb om een PIO card aan te vragen.
Ik heb op site gezocht maar helaas kon ik het niet vinden.
En ook voor een huisvrouw.
Hopelijk ontvang ik uw informatie zsm terug.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Met vriendelijk groeten,
Shanta
Kims
Reisexpert

Re: Benodigdheden voor PIO card voor India

Bericht door Kims »

Hi,

Op Google vond ik deze website, weet niet of je er wat aan hebt:
http://www.immihelp.com/nri/piocard/

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie