Vragen over India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Vragen over India

Bericht door bolletjeom »

Ik ben voor de Alles Over Pagina de landeninfo aan het maken voor India
Ik heb veel gehad aan de tekst van Marije maar ik mis nog een paar stukjes info die we normaal gesporken in de landeninfo opnemen.

Wie weet:
Hoe het werkt met Visa in India?
Wat is ongeveer een geschikt dagbudget voor een backpacker in India.?

En wie heeft er nog tips over India. hoe bepaalde dingen werken, wat je vooral wel en niet moet doen en zien.
Alles is welkom!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vragen over India

Bericht door Tikva »

jaja ik doe het wel maar heb net dit weekend heel veel hostel gedaan, en die database deels opgeruimd enzo..

Belooft voor het eind van de week een stukej over budget en visum 8)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
suzanneke86
Vakantieganger

Bericht door suzanneke86 »

Hoi! Erik stuurde mij deze link door, en aangezien ik een half jaar in india heb gezeten kan ik je misschien wel een beetje helpen, al zie ik aan de bovenstaande reactie dat dat waarschijnlijk al geregeld is, maar toch, alle kleine beetje helpen.
Allereerst het visum: als je gaat reizen of stagelopen (!) moet een toeristenvisum pakken. Dit is verkrijgbaar bij de ambassade in Den Haag en is 180 dagen geldig vanaf het moment dat je 'm ophaalt. Het is dus belangrijk dat je dit dus niet te vroeg regelt! (probleempje waar ik zelf dus niet goed genoeg overna had gedacht :? ) Gewoon zeggen dat je gaat reizen en er is niemand die daar moeilijk over doet. Als je gaat werken of studeren in India moet je een ander visum aanvragen, maar ik neem aan dat dat hier niet van toepassing is.
Dan het budget: India is erg goedkoop maar dat is ook meteen de valkuil, je (ik tenminste) geeft dan makkelijker geld uit. Voor ontbijt en lunch moet je rekenen op zo'n 2 à 3 euro per maaltijd, avondeten is vaak wel iets duurder, maar onder de 8 euro voor een hoofdgerecht moet je toch zeker wel kunnen blijven zitten. De alcoholprijzen liggen maar iets lager dan in Nederland, dus als je bier of wijn drinkt ben je een stuk duurder uit. Dit is overigens niet overal verkrijgbaar. Hotelkamers varieren van 2 euro tot 10 euro per nacht, maar dan moet je niet teveel verwachten. Busvervoer is vaak het goedkoopste reismiddel afhankelijk van de afstand en het type bus, maar ik gok zo'n 5 eurocent per km met de goedkoopste bus. Tuktuks zijn weer iets duurder, met goed afdingen moet je op zo'n 10 eurocent per km uitkomen. Kleding en souvenirs zijn erg goedkoop, nooit meer dan 70% van de vraagprijs betalen!!! :D

Tot zover mijn bijdrage, hopelijk heb je er iets aan!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Thx, ik heb jou stukje samen met mijn eigen info verwerkt en toegevoegd!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Suzan ?!?!?
heb ik niet net een stukje over stage lopen van jou geplaatst bij alles over india ?!?! goed stuk!
bolletjeom
Reisexpert

ik zie iets nieuws over visa en budget bij Alles Over India
top!!!!!
thanx
Plaats reactie