Hoe handig is een creditcard op reis?
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: creditcard
Vreemd inderdaad. Een aantal jaar geleden kreeg ik letterlijk een creditcard toegestuurd van de bank. Aangezien ik er toen geen behoefte aan had, heb ik hem toen teruggestuurd, maar toen ik vorig jaar een lange reis ging maken en een credicard aanvroeg bij dezelfde bank (inmiddels had ik een betere baan, beter salaris etc) en moest ik door allerlei hoepels springen, voordat ik er een kreeg. Heel irritant. Een creditcard is toch superhandig op reis, je kunt sneller dingen van te voren boeken en reserveren (zeker tickets en hostels regelen is zo handig) en in de VS vond ik er afrekenen in winkels ook handig mee. Ik denk dat je kunt proberen een VISA aan te vragen. Succes.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
- australisa
- Contacteer:
Re: creditcard
De tip van Melenya vind ik zelf erg handig! Ik heb het nog niet gebruikt, maar ga het zeker overwegen.
Op dit moment zit ik zelf in Australië, ben student, en had heel veel problemen met het aanvragen van een CC. Ik zat bij ABN AMRO. Ik kreeg geen creditcard omdat ik in de 'verkeerde' wijk woonde. Een probleemwijk dus. Overstappen naar Rabobank wil dan ook niet, omdat je bij alle banken geregistreerd staat als wonende in een 'probleemwijk'.
Oplossing: ga naar https://www.theworldcard.nl/ van VISA.
Hier kun je gratis (let op: voor 1jaar) een creditcard aanvragen, waarbij je het tweede jaar €36,00 betaalt. Je stelt je ouders garant voor deze kaart door 1 formulier in te vullen (te downloaden op de website) en klaar! Je hebt een bestedingslimiet van €2500,- + dat je deze kaart ook op kunt waarderen (online), waardoor je in de plus staat. Ik gebruik de kaart voornamelijk voor het boeken van hostels vooraf (hostelworld.com) of voor vluchten. Verder pin ik gewoon 1x in de zoveel tijd een enorm bedrag zodat ik mijn boodschappen en andere prullaria daarmee kan betalen. Veel mensen willen niet met veel cash rondlopen, maar zodra je ergens genesteld zit (huisje in het buitenland) is het geen probleem en een van de goedkoopste manieren om te betalen.
Andere oplossing: open een bankrekening in het desbetreffende land. Bij sommige banken is dat redelijk goedkoop en kun je dat vanaf NL al openen via de website van die bank. Hier stort je dan een flink bedrag op en pinnen maar zonder bijkomende kosten!
Op dit moment zit ik zelf in Australië, ben student, en had heel veel problemen met het aanvragen van een CC. Ik zat bij ABN AMRO. Ik kreeg geen creditcard omdat ik in de 'verkeerde' wijk woonde. Een probleemwijk dus. Overstappen naar Rabobank wil dan ook niet, omdat je bij alle banken geregistreerd staat als wonende in een 'probleemwijk'.
Oplossing: ga naar https://www.theworldcard.nl/ van VISA.
Hier kun je gratis (let op: voor 1jaar) een creditcard aanvragen, waarbij je het tweede jaar €36,00 betaalt. Je stelt je ouders garant voor deze kaart door 1 formulier in te vullen (te downloaden op de website) en klaar! Je hebt een bestedingslimiet van €2500,- + dat je deze kaart ook op kunt waarderen (online), waardoor je in de plus staat. Ik gebruik de kaart voornamelijk voor het boeken van hostels vooraf (hostelworld.com) of voor vluchten. Verder pin ik gewoon 1x in de zoveel tijd een enorm bedrag zodat ik mijn boodschappen en andere prullaria daarmee kan betalen. Veel mensen willen niet met veel cash rondlopen, maar zodra je ergens genesteld zit (huisje in het buitenland) is het geen probleem en een van de goedkoopste manieren om te betalen.
Andere oplossing: open een bankrekening in het desbetreffende land. Bij sommige banken is dat redelijk goedkoop en kun je dat vanaf NL al openen via de website van die bank. Hier stort je dan een flink bedrag op en pinnen maar zonder bijkomende kosten!
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a mysterious, awesome, indescribably magnificent world in itself.."- Henry Miller
Re: Tips voor aanvragen Visa creditcard?
Ik heb op dit moment hetzelfde als bolletjeom in openingspost aangeeft... Dat ik naast mijn huidige Mastercard miss nog een VIsA wil.
Ik heb nu een Mastercard maar ik wil in 2012 naar de Paralympics en ja laat ik de entreetickets alleen met een VISA te kunnen kopen. Ze zijn namelijk erg trots dat dat hun sponsor is blabla. Nu zijn er ook alternatieve methoden maar die maken ze nog niet bekend en ik twijfel dus of ik een VISA er naast moet aan aanschaffen of niet
En of die alternatieve methode niet bestaat uit 'even naar Londen' vliegen om contact te betalen
Ik heb de tijd nog hoor want de kaarten gaan pas na de ''Olympische Spelen kaarten 'in de verkoop dus dan kan ik zien wat de alternatieve methoden zijn enzo.
Zijn er inmiddels mensen hier die de VISA via een andere weg hebben aangevraagd? Aan ANWB heb ik weinig omdat ik geen rijbewijs heb en dus ook niet lid ben
Ik twijfel nog of ik het wel wil maar wat informatie inwinnen kan geen kwaad
Ik heb nu een Mastercard maar ik wil in 2012 naar de Paralympics en ja laat ik de entreetickets alleen met een VISA te kunnen kopen. Ze zijn namelijk erg trots dat dat hun sponsor is blabla. Nu zijn er ook alternatieve methoden maar die maken ze nog niet bekend en ik twijfel dus of ik een VISA er naast moet aan aanschaffen of niet

Zijn er inmiddels mensen hier die de VISA via een andere weg hebben aangevraagd? Aan ANWB heb ik weinig omdat ik geen rijbewijs heb en dus ook niet lid ben

Ik twijfel nog of ik het wel wil maar wat informatie inwinnen kan geen kwaad

Re: Tips voor aanvragen Visa creditcard?
Inmiddels besloten toch een VISA card te nemen. Diverse organisaties bieden hem aan maar daar heb ik weinig aan omdat ik er niet lid van ben/wil worden omdat het niet handig is.
Ik zat dus te denken aan een world card te bestellen maar zie nu ook dat ze een Visa Greencardhebben die goedkoper is per jaar (25 euro p.j.). Zit hier nog een addertje onder het gras? Iemand ervaring hiermee? Zag wel dat het standaardbestedingslimiet 1000 euro is bij de Greencard maar dit kan je ophogen.
Ik zat dus te denken aan een world card te bestellen maar zie nu ook dat ze een Visa Greencardhebben die goedkoper is per jaar (25 euro p.j.). Zit hier nog een addertje onder het gras? Iemand ervaring hiermee? Zag wel dat het standaardbestedingslimiet 1000 euro is bij de Greencard maar dit kan je ophogen.
-
Betaalpas/Creditcard
Ik ga in oktober 6 maanden reizen door Zuid Oost-Azie. Nu zijn er nog heel wat dingen die geregeld moeten worden, maar waar ik geen overzicht over kan krijgen is het onderwerp betaalpassen en creditcards.
Wat nemen jullie nu allemaal mee bij een reis van een aantal maanden? Hoeveel betaalpassen? Creditcards? Etc. Waar moet je allemaal aan denken? Ik vind dit een heel lastig onderwerp!
Misschien is het fijn om een soort overzicht te maken, ook voor andere mensen die hier mee worstelen! Vooral, wat is wijsheid?!
Wat nemen jullie nu allemaal mee bij een reis van een aantal maanden? Hoeveel betaalpassen? Creditcards? Etc. Waar moet je allemaal aan denken? Ik vind dit een heel lastig onderwerp!

Re: Betaalpas/Creditcard
Zelf heb ik altijd m'n bankpas (wereldpas), credit card en wat euro's of dollars in contanten mee.
Als je naar Zo Azië gaat zou ik niet te veel contanten meenemen, puur voor nood.
Als je naar Zo Azië gaat zou ik niet te veel contanten meenemen, puur voor nood.
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
http://www.dutchbackpacker.nl
Ik denk dat met een bankpas en een CC je altijd goed zit (en deze gescheiden opbergt), je kan dan altijd geld opnemen en mocht je bankpas verdwijnen, dan is je CC er nog (al is dat fors duurder). Verder wat noodgeld in euro's. Ik neem tussen de 50-100 euro mee voor een reis van 3 weken. Ligt er ook aan waar je heen gaat natuurlijk.
Ga je alleen? Of met iemand samen? In laatste geval; spreek af met achterblijver (je ouders bijv) dat áls er iets met jouw pinpas gebeurd, zij geld overschrijven naar de rekening van je vriend/vriendin die meegaat. Als je alleen gaat, kan dat natuurlijk niet.. maar maak iig afspraak met hen wat zij kunnen doen áls je geen bankpas meer hebt oid.
Ga je alleen? Of met iemand samen? In laatste geval; spreek af met achterblijver (je ouders bijv) dat áls er iets met jouw pinpas gebeurd, zij geld overschrijven naar de rekening van je vriend/vriendin die meegaat. Als je alleen gaat, kan dat natuurlijk niet.. maar maak iig afspraak met hen wat zij kunnen doen áls je geen bankpas meer hebt oid.
-
- Reiziger
Wat ook handig is als je bang bent dat je je betaalpas kwijt raakt is om iemand in NL te machtigen voor je rekening. Bijvoorbeeld je ouders. Als je hem dan onverhoopt toch kwijt raakt kunnen zij eenvoudig een nieuwe pas voor je bestellen en opsturen. Hou er wel rekening mee dat dit een week of 2 kan duren...dus neem zeker ook een CC mee.
Hallo,
Ik vertrek in januari voor ongeveer 10 maanden.. Bij mijn bank kan ik 2 bank passen krijgen. Wel zo handig als er eentje wordt ingeslikt of ik moet internet bankieren wanneer een chip bijvoorbeeld kapot is.
Verder machtig ik mijn ouders en neem ik een creditcard mee.
Succes!
Ik vertrek in januari voor ongeveer 10 maanden.. Bij mijn bank kan ik 2 bank passen krijgen. Wel zo handig als er eentje wordt ingeslikt of ik moet internet bankieren wanneer een chip bijvoorbeeld kapot is.
Verder machtig ik mijn ouders en neem ik een creditcard mee.
Succes!
- bolletjeom
- Reisexpert
2 betaalpassen zijn alleen handig als ze niet van dezelfde rekening zijn! Want als je de ene pas kwijt bent zal je toch je rekening blokkeren....
Ik heb altijd 2 passen mee van 2 verschillende banken. Het is me een aantal keer gebeurd dat ik niet kon pinnen. De automaat had geen verbinding met de bank, of in dat land hadden ze geen deal. maar ook een keer een pas gestolen en toen kon ik verder pinnen met de andere pas totdat het probleem opgelost was.
ik heb altijd wat dollars mee voor noodgevallen en ook nog altijd een Travellercheque die ik honderd jaar geleden gekocht heb en nog steeds niet ingewisseld heb
Ik heb altijd 2 passen mee van 2 verschillende banken. Het is me een aantal keer gebeurd dat ik niet kon pinnen. De automaat had geen verbinding met de bank, of in dat land hadden ze geen deal. maar ook een keer een pas gestolen en toen kon ik verder pinnen met de andere pas totdat het probleem opgelost was.
ik heb altijd wat dollars mee voor noodgevallen en ook nog altijd een Travellercheque die ik honderd jaar geleden gekocht heb en nog steeds niet ingewisseld heb
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik heb meestal enkel cash geld bij me. Ouders hebben wel een volmacht over mijn rekening, dus die kan ik geregeld via Western-union ofzo geld laten 'opsturen'. Is meestal maar een kwestie van een 10-tal minuutjes voordat ik dat geld dan in handen heb. Bevalt me veel beter dan bankautomaten zoeken enzo, of in winkels staan waar dan geen creditcards worden aangenomen (hoewel het dan meestal wel staat aangegeven bij de inkom dat ze dat wel doen...), of in gebieden komen waar er in de weide omtrek geen bank te vinden is. Cash is nog steeds het makkelijkst. Maar natuurlijk ook een groter risico.
Ik heb zelf een bankpasje en een creditcardnummer, zodat ik die ook in nood/reserveringen kan gebruiken (of voor vliegtickets). En dan hoef ik me geen zorgen te maken dat hij gestolen wordt. Bankpasje kunnen ze ook niet meteen iets mee...
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Ook hier twee bankpassen en een cc. Het is me al vaker gebeurd dat een automaat geen geld wil geven met de ene (ABN) en dat de andere (ING) wel werkt. Ik heb ook altijd US $ bij me.
rekeningen, credit cards &cash voor 2
Wij vertrekken binnen een kleine 3 weken met 2 voor een jaar naar Noord,Midden&zuid amerika.
Nu vroeg ik mij af hoe we dat best kunnen regelen met zichtrekeningen,credit cards & cash.
We hadden het plan om ieder een individuele zichtrekening te nemen bij een verschillende bank en hieraan ieder een credit card gekoppeld. Daarbuiten willen we nog 1 gemeenschappelijke zichtrekening bij nog een andere bank.
Is dit een goed plan? Of hoe doen jullie dat?
Daarbuiten vroeg ik me af hoeveel cash jullie gemiddeld meenemen bij het begin van de reis?
Als laatste: welke belgische banken werken het best in het buiteland? Of maakt dat niet veel uit?
Had ergens iets gelezen dat sommige Belgische banken samenwerken met banken uit het buiteland.
(ING werkt minder goed, heb ik gehoord)
Alvast bedankt
Nu vroeg ik mij af hoe we dat best kunnen regelen met zichtrekeningen,credit cards & cash.
We hadden het plan om ieder een individuele zichtrekening te nemen bij een verschillende bank en hieraan ieder een credit card gekoppeld. Daarbuiten willen we nog 1 gemeenschappelijke zichtrekening bij nog een andere bank.
Is dit een goed plan? Of hoe doen jullie dat?
Daarbuiten vroeg ik me af hoeveel cash jullie gemiddeld meenemen bij het begin van de reis?
Als laatste: welke belgische banken werken het best in het buiteland? Of maakt dat niet veel uit?
Had ergens iets gelezen dat sommige Belgische banken samenwerken met banken uit het buiteland.
(ING werkt minder goed, heb ik gehoord)
Alvast bedankt
Re: rekeningen, credit cards &cash voor 2
Wij hadden zelf gewoon 1 gezamenlijke rekening waarvan we 2 pasjes hadden, plus nog twee prive rekeningen met elk een eigen pasje. Met internetbankieren konden we wel makkelijk schuiven tussen deze 3 rekeningen en tussen de spaarrekening waarop het merendeel van ons reisbuget geparkeerd stond. Bij die bank hadden we ook een creditcard (mastercard) en daarnaast had ik zelf al een visa card.
Voor midden en zuid amerika heb je meer aan visa dan aan mastercard. Ik zou verder zelf niet te veel rekeningen nemen want je wilt niet constant moeten bedenken waar je nog geld hebt staan.
Waar begin je je reis? in Noord-Amerika? dan zou ik helemaal geen cash meenemen gewoon ter plekke pinnen. Voordat je de USA verlaat om naar Mexico te gaan pin dan een flink bedrag in kleine briefje (bijv 500 dollar in 20dollar briefjes) en bewaar dat voor noodgevallen. Kan je toch een keer niet pinnen of kom je in midden-amerika de grens over en is de wisselkoers die ze je daar bieden heel slecht dan kan je met dollars eigenlijk altijd wel uit.
Voor midden en zuid amerika heb je meer aan visa dan aan mastercard. Ik zou verder zelf niet te veel rekeningen nemen want je wilt niet constant moeten bedenken waar je nog geld hebt staan.
Waar begin je je reis? in Noord-Amerika? dan zou ik helemaal geen cash meenemen gewoon ter plekke pinnen. Voordat je de USA verlaat om naar Mexico te gaan pin dan een flink bedrag in kleine briefje (bijv 500 dollar in 20dollar briefjes) en bewaar dat voor noodgevallen. Kan je toch een keer niet pinnen of kom je in midden-amerika de grens over en is de wisselkoers die ze je daar bieden heel slecht dan kan je met dollars eigenlijk altijd wel uit.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY