Scooters huren

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
MrHutz

Scooters huren

Bericht door MrHutz »

Ik heb nog een vraagje over scooters huren, ik heb namelijk geen certivicaat of een rijbewijs! Enkel heb ik mijn autotheorie gehaald maar verder gestopt met lessen ivm besparingen voor m'n trip :)

Ik heb ergens gelezen dat je voor 20 euro een soort van rijbewijs kunt kopen in Benpasar. Kan iemand hier meer over vertellen?
Jenny
Reisexpert

Re: Scooters huren

Bericht door Jenny »

Het is inderdaad mogelijk om een touristenrijbewijs te kopen in Denpasar. Je moet daarvoor een rijtest doen, en een vragenlijst invullen.

Houd er rekening mee dat de dingen die je in Indonesie huurt stiekem geen scooters zijn (wat we in NL een scooter noemen), maar lichte motoren van 100-120 cc.

Houd er verder rekening mee dat men in Indonesie links rijdt, en dat het verkeer met name in het zuiden heel chaotisch is. De belangrijkste regel is tevens de vervelendste: wanneer jij al buitenlanders AANWEZIG (= zijdelings betrokken) bent bij een ongeval, dan is het altijd JOUW fout en dan moet jij betalen. Informeer dus goed bij je Nederlandse verzekering of jij verzekerd bent met een gekocht Indonesisch rijbewijs.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MrHutz

Bericht door MrHutz »

Ah, nuttige informatie thanks!

Zo'n touristenrijbewijs wat ik heb gehaald op bali, is dat dan ook geldig op lombok?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Rijbewijzen uit Groningen zijn toch ook geldig in Amsterdam?

Ja dus :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MrHutz

Bericht door MrHutz »

Daar had ik zelf uiteraard ook wel aan gedacht, maar dit is wat ik las: 'op het politie bureau in denpasar kun je een rijbewijs halen wat drie maanden geldig is op "bali"' dus niet voor in Indonesie. vandaar de twijfel ^O^
Plaats reactie