Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
@steveh ik heb je berichtjes ontvangen en volgens mij allemaal nu beantwoord. Klopt dat?
Kun je in het overzicht ook een totaal budget opgeven zodat je kunt zien hoeveel geld je nog overhoud voor je reis? Of eventueel wat je dagbudget (per land?) is dat je kunt besteden?
ik zou wel een totaal kunnen neerzetten van wat je 'tot nu toe' heb uitgegeven aan equipment.
verder zijn er zo veel regels die (volgens mij) leeg blijven, dat je nog wel een categorie aan 'Reis' kunt besteden.
als je dan hier in de landen invult ipv artikelen... heb je wel een overzicht wat je al hebt uitgegeven.
bedoel je zo iets? of zit ik er nu helemaal naast.
ik heb een budget van €10.000. heb nu aan kosten (backpack + spullen ed.) €1000 dus ik hou over €9000
en dan zou je nog een aparte categorie maken, zoals ik net zei met iets als 'landen/reizen'
en als je daar dan alle kosten zet die je in dat land maak.. rekent hij automatisch uit wat je over houdt...
denk dat je dit bedoel.
en dit valt inderdaad wel te realiseren.
ik heb de cirkeldiagrammen eruit gehaald omdat deze onoverzichtelijk waren.
Ik wil nu beginnen met het invullen van de Catogorieën én Artikelen.
Als jullie dus nog Categorieën en artikelen weten, hoor ik dit graag.
(ik heb nu de Checklist van Around the Globe gebruikt voor de invulling! Lees deze dus eerst door, voor je invuling een geeft.)
Als aanvulling bij persoonlijke verzorging: Lush. Het schijnt dat dat overal voor gebruikt kan worden (haar wassen, lichaam wassen, wellicht voor het scheren ook toepasbaar??). Klein blikje vaseline/nivea, voor de droge huid/handen/.... Verder mis ik de tekentang, de plastic (boterham/pedaalemmer)zakjes, rol wc papier/tissues. De multitool is het multifunctionele zakmes? Bij apparatuur eventueel nog de mobiel + lader, en een e-reader + lader.
Wat wij altijd doen is een mapje aanleggen met adressen, telefoonnummers, polisnummers en belangrijke gegevens (waar ligt het testament, trouwboekje, kopie paspoort, bankpas en visapas, enz.), deze laten we achter bij familie, met een huissleutel. Is dat misschien ook iets om te vermelden, bij de voorbereiding? En als wij weggaan noteer ik voor mezelf (in mijn notitieboekje) wat het lokale alarmnummer is en waar de (dichtstbijzijnde) Nederlandse ambassade is, inclusief telefoonnummer.
Om weg te geven: Vingerpoppetjes? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik zou kleine houten klompjes meenemen, of koelkastmagneetjes met iets typisch Nederlands (grachtenpandjes, kussend delftsblauw stelletje, iets oranjes..), tulpensleutelhangers, eurocent-muntjes/oude kwartjes, enz.
Spelfoutjes in het overzicht van ATG: Batterijen ipv baterijen, diarree ipv diaree, batterijlader ipv baterijoplader, apparatuur ipv aparatuur.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
thnx voor je response!
Om te beginnen met de spelfouten, deze had ik er inderdaad al uit gefilterd. Ook zaten er nogmeer dingen in wat ik niet helemaal begreep; Visitekaartjes, Aankoopbewijzen & Gebruiksaanwijzingen? wellicht dat iemand mij dit kan uitleggen? ook heb ik de dubbelen die er in staan, uit gehaald.
Wat betreft Vaseline / nivea dit doe ik dan ipv. Lippenbalsem.
Visitekaartjes is, denk ik, om uit te delen aan mensen waarmee je contact wilt houden. Gebruiksaanwijzing: geen idee. Wellicht handig als je een nieuwe camera hebt gekocht? Aankoopbewijzen.. Volgens mij moet je (altijd? of alleen in bepaalde landen?) aan kunnen tonen dat de spullen van jou zijn.
Oh, en ik smeer trouwens geen nivea of vaseline op mijn lippen hoor
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Soms vragen ze je naar aankoop bewijzen anders moet je er belasting over betalen. Vandaar dat je die mee moet nemen. Visitekaartjes zijn inderdaad om uit te delen zodat mensen je weblog of emailadres hebben.