Bologna & San Marino

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Mjav88
Vakantieganger

Bologna & San Marino

Bericht door Mjav88 »

Van de zomer ga ik weer naar het zuiden waar onder andere Bologna en San Marino worden bezocht. Vooral Bologna is nog niet zo bekend bij de meeste reissites, San Marino ook niet echt volgens mij.

Zijn er mensen die deze plaatsen hebben bezocht en hun ervaring / tips willen delen? :)

Mark
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bologna & San Marino

Bericht door WizardOfOss »

Niet bezocht, ik had in februari een weekendje naar Bologna zullen gaan, maar gezien het barre weer toen heb ik dat geannuleerd. Had ook niet echt een programma gemaakt, wou gewoon de stad in gaan en wel zien wat er te doen was. Ik had echter nog wel een goede reisgids gevonden: er is een Engelstalige Insight Guide geheel over Bologna en omgeving.

Wellicht nog interessant: Bologna ligt vlakbij "Supercar Valley", met fabrieken en musea van o.a. Ferrari, Lamborghini, Maserati, Pagani en ook Ducati. De meesten zijn echter alleen doordeweeks te bezoeken, en vaak alleen op afspraak.
Mjav88
Vakantieganger

Bericht door Mjav88 »

Het wordt echt maar 1 a 2 dagen Bologna en vind het beetje zonde van mijn geld om een gids aan te schaffen :@ en vlakbij Bologna vind je ook nog Modena.

Ik ga als ik daar ben niet echt museums en dergelijke bezoeken. Beetje buiten blijven, genieten van het weer en van de plekken die je daar kan zien of het moet iets zijn wat ik niet mag / kan missen.
Mjav88
Vakantieganger

Bericht door Mjav88 »

Weinig reacties.... Jammer
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zou je graag willen helpen, maar weet er helaas weinig van. Bumb nu wel mooi nog even je reactie onder de aandacht :)
Plaats reactie