Lens wisselen IJsland

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
Saskia Jonker

Lens wisselen IJsland

Bericht door Saskia Jonker »

Hoi,

Van het zomer ga ik naar IJsland met mijn moeder op backpack/fotografie vakantie.
Zelf heb ik een Canon 500D met een 18-55 en 70-300 lens en nog meer toebehoren.
Maar ik zit een beetje met het feit van het wisselen van lensen.

IJsland is natuurlijk een land met veel vulkanisch stof, en ik weet niet of het wel zo verstandig is om te wisselen van lens, maar aangezien het verschil tussen beide lenzen nogal groot is kan ik het niet doen met één van de twee.

Wie weet er raad, of is er iemand die hier ervaring mee heeft? Tips zijn welkom!

Groetjes Saskia
Jenny
Reisexpert

Re: Lens wisselen IJsland

Bericht door Jenny »

Je gaat vast met een auto of iets dergelijks naar IJsland.... Lens wisselen in de auto, en daarbij de camera goed gekanteld houden zodat er geen stof op je sensor valt.

Zelf heb ik maar heel weinig foto's met mijn zoomlens gemaakt in IJsland, ik heb meestal een 15-85mm lens gebruikt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Saskia Jonker

Re: Lens wisselen IJsland

Bericht door Saskia Jonker »

Jenny schreef:Je gaat vast met een auto of iets dergelijks naar IJsland.... Lens wisselen in de auto, en daarbij de camera goed gekanteld houden zodat er geen stof op je sensor valt.

Zelf heb ik maar heel weinig foto's met mijn zoomlens gemaakt in IJsland, ik heb meestal een 15-85mm lens gebruikt.
Wij gaan het meeste met het OV zover mogelijk, anders te voet. Geen auto helaas, ik ben nog bezig met lessen. Oke, bedankt voor de tips. Ik zat er inderdaad ook al aan te denken, dat als ik dan ging wisselen dat in de tent te doen.
Plaats reactie