Hoe maak ik mooie foto's !?

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Rouwe

Re: Hoe maak ik mooie foto's !?

Bericht door Rouwe »

Reismeis schreef:Heeft iemand nog wat algemene tips voor het foto's maken op een huwelijksfeest? :)
Ik denk dat je vooral even moet kijken wat je met een flitser allemaal kan doen. Indirect (via plafond) of met een netkous voor de flitser (diffuus licht). Ik ben geen expert maar mijn foto's van een trouwfeest vielen vooral tegen omdat ze of te donker, of bewogen, of overbelicht waren... :-s
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je alleen maar flitst (met een korte sluitertijd), dan worden de foto's vaak heel vlak. Het kan mooi zijn juist gebruik te maken van het omgevingslicht (langere sluitertijd), waarbij je enkel inflitst om je onderwerpen te bevriezen.

Verder zou ik zo min mogelijk direct flitsen, zelfs niet wanneer je gebruikt maakt van een diffuser.

Als je ook buiten foto's maakt, dan is het een aanrader een reflectiescherm mee te nemen. Of eventueel een losse flitser/strobe, maar niet iedereen heeft die O-)

Overleg goed met het bruidspaar en de familie wat ze willen, bepaalde combinaties moeten, of moeten juist niet. Overal over de buitenlocatie, en kijk eventueel nog wat je aan accessoires mee wilt laten nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor jullie reacties! Het is een vrij open en dus een lichte locatie, we zitten in de serre of bij mooi weer buiten op het terras. Het feest duurt van 17.00 tot 22.00u, dus ik hoop dat ik geen foto's in het pikkedonker hoef te maken.. Ik leen de camera (digi spiegelreflex) van mijn schoonzusje, deze krijg ik volgende week zodat ik er nog volop mee kan oefenen. Reflectiescherm????? Ik heb wel een tripod, is dat ook goed? :P Is dat echt noodzakelijk, zo'n scherm, en is dat te bedienen zonder assistent?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie