Backpackers Kennisquiz
Re: Backpackers Kennisquiz
nee er is er nog 1 veel groter. die is 68 meter hoog en 416 meter lang.
en het is niet in thailand.
en het is niet in thailand.
Sculptors work on world's largest sleeping Buddha statue Wednesday in ????????????????. The gigantic rock work, whose construction started on May 1st,2002, measures 68-meter-high and 416-meter-long.
dit stond in advertentie die ik er over las.ik heb alleen het land even weg gehaald natuurlijk.
dit stond in advertentie die ik er over las.ik heb alleen het land even weg gehaald natuurlijk.
Echt mooi vind ik hem niet:

Eigenlijk is het wel triest... China die Buddha's uit rotswanden gaan hakken, Myanmar die claimt de grootste 'losse' buddha te hebben (de foto van mij dateert uit 2006, maar toen waren er alweer plannen om een NOG grotere te maken... Wat is de volgende recordpoging?

Eigenlijk is het wel triest... China die Buddha's uit rotswanden gaan hakken, Myanmar die claimt de grootste 'losse' buddha te hebben (de foto van mij dateert uit 2006, maar toen waren er alweer plannen om een NOG grotere te maken... Wat is de volgende recordpoging?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
nieuwe vraag
De oorsprong van schaken en polo ligt in het zelfde land...welk land???
De oorsprong van schaken en polo ligt in het zelfde land...welk land???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Polo te paard bedoel je? India misschien?
- bolletjeom
- Reisexpert
ja polo te paard....anders had ik er wel water voor gezet :lol:
Nee, niet India

Nee, niet India
Dan doe ik nog een 2e wilde gok: Argentinie. Omdat Polo te paard daar nogal hot is....
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Beetje jammer dit
. Bolletje zal idd wel Perzie/Iran bedoelen, maar ik zal sowieso goed met het schaken.....
Quote wikipedia: Chess originated in India,[12] where its early form in the 6th century was chaturanga, which translates as "four divisions of the military" – infantry, cavalry, elephants, and chariots, represented respectively by pawn, knight, bishop, and rook. In Persia around 600 the name became shatranj and the rules were developed further.

Quote wikipedia: Chess originated in India,[12] where its early form in the 6th century was chaturanga, which translates as "four divisions of the military" – infantry, cavalry, elephants, and chariots, represented respectively by pawn, knight, bishop, and rook. In Persia around 600 the name became shatranj and the rules were developed further.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
maar goed ergens anders staat ook dat het weer is afgeleid van een nog ouder spel in china en is via de zijderoute meegenomen naar india en persia/iran en vandaar uit verder ontwikkeld tot het hedendaagse schaken..
- bolletjeom
- Reisexpert
al die wikipedia's enzo die altijd allemaal iets anders beweren
oll:
ik heb dus ergens gelezen dat zowel schaken als polo uit Perzie/iran stammen

ik heb dus ergens gelezen dat zowel schaken als polo uit Perzie/iran stammen
Klopt, maar dan is het juiste antwoord dus China of India. De "rules of the modern game" zijn ontwikkeld in Spanje/Italie...Globeskater schreef:maar goed ergens anders staat ook dat het weer is afgeleid van een nog ouder spel in china en is via de zijderoute meegenomen naar india en persia/iran en vandaar uit verder ontwikkeld tot het hedendaagse schaken..
Maar Bolletje was op zoek naar Perzie/Iran. Dat moet wel, want dat is idd het land van Polo te paard

The Origin of Chess Is Obscure
http://chess.about.com/od/history/p/aa06a14.htm
Nou ja, ok dan, maar vind het iha irritant als ik een goed antwoord geef (nou ja, iig voor schaken
), en dan beweert wordt dat het fout is
. Geen geweldige kwisvraag bolletje :lol:
http://chess.about.com/od/history/p/aa06a14.htm
Nou ja, ok dan, maar vind het iha irritant als ik een goed antwoord geef (nou ja, iig voor schaken

- bolletjeom
- Reisexpert
is het je al opgevallen dat er al in tijden geen geweldig kwisvraagje is geweest omdat altijd iemand wel ergens anders een ander antwoord vandaan haalt ?!?!?
Dat komt ook omdat er al veel vragen gesteld worden waarop je zelfs met Google niet tot een eenduidig antwoord komt...
Kijk, dit was bv pas een duidelijke, goeie vraag
:
Het goede antwoord:
1. Aconcagua 6962 meter (Chili)
2. Mount McKinley 6194 (Alaska)
3. Kilimanjaro 5895 (Tanzania)
4. De Mont Blanc natuurlijk: slechts 4810!
Kijk, dit was bv pas een duidelijke, goeie vraag

Het goede antwoord:
1. Aconcagua 6962 meter (Chili)
2. Mount McKinley 6194 (Alaska)
3. Kilimanjaro 5895 (Tanzania)
4. De Mont Blanc natuurlijk: slechts 4810!