Enkele vlucht, of toch retourticket nodig?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Laura1985

Enkele vlucht, of toch retourticket nodig?

Bericht door Laura1985 »

Hey!

Zou iemand me misschien kunnen helpen met dit onderwerp:
Ik ben een reis naar australie aan het boeken, waarvan ik de retourdatum nog niet weet. Ik wil dus graag alleen een enkele reis-ticket heen boeken.

Nu lees ik op deze website onder reisinformatie het volgende:
'Voor de mensen die gewoon een vlucht willen boeken naar een startpunt en van daaruit wel verder zien. Hoewel dat laatste steeds lastiger aan het worden is omdat je meestal moet laten zien dat je het land ook weer gaat verlaten.'

Ik kan alleen verder geen informatie vinden wanneer ik zou moeten aantonen dat ik het land weer uitga. Voor een working visum is dat niet nodig had ik begrepen. Zijn er verder nog zaken waarvoor je een retourticket moet kunnen laten zien? Als je bijvoorbeeld een rekening wilt open, tax file number wilt aanvragen? Ik heb geen idee!
En hoe hebben andere mensen dat dan opgelost in dat geval? Want er zijn volgens mij veel mensen die nog niet weten wanneer ze terug komen.

Alle informatie is meer dan welkom! Alvast heel erg bedankt!!

Groeten, Laura
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Enkele vlucht, of toch retourticket nodig?

Bericht door Moira »

Hallo,

Als je in het bezit bent van een working holiday visa. Ben je niet verplicht om een vliegticket het land uit te hebben en kun je volstaan met een one way ticket. Je dient alleen in het bezit te zijn van geld genoeg dat is ongeveer 3200 euro per persoon. Dit kun je aantonen door een recent bankafschrift van je rekening. Dit is om aan te tonen dat je genoeg geld hebt om een ticket het land uit te kopen. Ik ben 2 keer Australie in gereisd met een working holiday visa en was altijd alleen maar in het bezit van een one way ticket.

groetjes van Moira
Bart Jonker

Qreply

Bericht door Bart Jonker »

Het voorgaande antwoord is bijna correct.
Het bedrag dat je op rekening moet hebben staan is 5000 australian dollar, momenteel ongeveer 4100 euro! (en geen 3200 euro. De Australian dollar staat vrij hoog momenteel!
Een vervolgticket, bijvoorbeeld naar NZ volstaat ook!
Succes!
groetjes
Bart
Laatst gewijzigd door Travelator op 07 jul 2012 03:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, reclame
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja klopt inderdaad het is 5000 AUD foutje.
Laura1985

Bericht door Laura1985 »

Dank jullie wel, handige info!
Plaats reactie