vraagje rondreis en budget

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
glennb77

vraagje rondreis en budget

Bericht door glennb77 »

hi
ik denk eraan om eind januari op rondreis te gaan
de landen die ik zou doen zijn india,china,thailand,laos en maleisie.
(4maanden india , 2maanden china , 1,5maanden thailand ,1maand laos en 2,5 maanden maleisie)
nu is mijn vraag zou dit mogenlijk zijn met 550 euro per maand,
zonder vliegtickets en visa's.
ik zou traag reizen ,niet proberen alles in een keer te zien ,dat geeft ook een reden om nog eens terug te gaan naar deze landen.
in india doe ik ook 1 maand vrijwilligers werk (geen kosten voor onderdak alleen 3 euro per dag voor eten en drinken)
ik heb geen luxe nodig en neem de goedkope bussen en treinen
en goedkope accomodatie .
is het mogenlijk om van laos naar china te gaan of moet je door vietnam?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: vraagje rondreis en budget

Bericht door Yvonnetje »

Met 550 euro per maand kun je in China makkelijk rondkomen als je, zoals je aangeeft, goedkoop reist en leeft. Ik denk dat het tussen de 300 en 400 euro zou moeten kunnen lukken.

Kijk ook eens bij de budgetinformatie over de betreffende landen.
Bijvoorbeeld hier voor China; https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ch ... si211.html

Je kunt zonder problemen van Laos naar China toe. Je gebruikt dan de grens bij Boten en komt in Kunming aan. Kijk maar eens hier.https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/la ... 13287.html
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zou het wel knap vinden hoor! €550 per maand. Veel mensen hebben moeite om onder de €20 per dag te blijven en met 30 dagen per maand zit je dan al op de €600 8-)
Het kan best zijn dat je dagen of zelfs weken hebt dat je onder die €20 per dag grens blijft maar het zal je zeker ook gebeuren dat je dit een tijdje niet vol kunt houden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zeg nee dat budget is echt te krap om op te gokken zeker als je alleen reist en nog niet van jezelf weet dat je een mega-budget persoon bent. Wat wil je doen in 2,5 Maleisië is wel erg lang, je kunt uiteraard naar Borneo maar dat zit je weer met hogere kosten. Er zijn ook zoveel mooie dingen in azie die je echt niet wilt missen omdat je geen geld hebt. Je wilt toch ook naar de chinese muur of naar de thaj mahal. Een keertje snorkelen of zoiets. Ik zou eerder een maand minder gaan met net wat meer budget.

Wat gaf je eerder uit toen je 2 maanden in thailand was en hoe lang geleden is dat. Wellicht hebt je dan een beetje een indicatie maar let wel op dat en prijzen en de wisselkoers er voor hebben gezorgd dat je nu minder waar voor je geld krijgt dan een paar jaar terug.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
glennb77

Bericht door glennb77 »

alvast bedankt voor de snelle reactie's
dus maleisie wordt geschrapt ,dus wat denk je van
5maanden india,3maanden china , 1maand laos en 1maand thailand
is dat better met een budget van 550 tot 580 euro ???
daar zit natuurlijk ook 1maand vrijwilligerswerk bij he kan eventueel 2 maanden worden
valt te bezien hoe het gaat ik heb al een adres en contact gehad ,dus dat is geen probleem.
zijn er misschien nog betere ideeen om 9 tot10 maanden te gaan maar india moet zeker in de
route liggen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik snap je budget in combi met je maand vrijwilligerswerk niet. Heb je voor die maand ook €550 euro maar waarschijnlijk niet nodig?
Dat geeft al een klein beetje meer ruimte. Persoonlijk zou ik uitgaan van een maand of 2 minder lang gaan en dan tenminste niet iedere dag en de hele dag over ieder dubbeltje hoeven dubben. Het kan soms echt heel fijn zijn als je €3 meer uit kunt geven voor een prettige treinrit ipv een horror busrit. Of een kamer waar de deur wel een slot heeft.

ik ben ook heel benieuwd hoe je qua visa 5 maanden India gaat doen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou budget gezien en voor de afwisseling, plus omdat ik het een geweldig land vind zou ik dan Nepal in je route opnemen. Liefst minimaal 5 weken.

Ik maak uit je profiel op dat je wel van wandelen houdt en dan is Nepal helemaal geweldig. Prachtige natuur, vriendelijke mensen en heerlijk rustig (geen auto's). De bekendste lange routes de Annapurna trail of Everste basecamp (beide 2,5-3wk) kan je prima zelf lopen en als je geen gids en geen drager nodig hebt maar zelf je bagage draagt dan is het ook nog eens erg goedkoop. Na India zal Nepal ook een verademing zijn want India is wel erg hectisch hoor.

Als de periode van het jaar rustig is en je kunt een groep bij elkaar krijgen dan kan je van Nepal met een tour naar Tibet en dan naar de rest van China. Anders kan je vliegen van Kathmandu naar China.

Je zou dan iets krijgen van 4mnd india (1mnd vrijwilligerswerk,3mnd reizen), 1,5 mnd nepal, 2mnd china, 2mnd thailand/Laos.

Als je in India en Nepal goedkoop kunt doen dus max15 euro per dag dan moet je voor de rest van je reis genoeg over kunnen houden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:
Als de periode van het jaar rustig is en je kunt een groep bij elkaar krijgen dan kan je van Nepal met een tour naar Tibet en dan naar de rest van China. Anders kan je vliegen van Kathmandu naar China.
... de tours kosten gemiddeld US$100 per dag. Een fantastische trip, maar je geeft in een week meer geld uit dan een maandbudget!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie