Tips voor Marokko
Re: Koud in de winter
rvqx=Rinus
Had dat hotel ook verwarming? Wat betekent 2 pax?
Ik overwinter nu meestal in Thailand, maar `t is me soms te warm en ook is `t ver weg, dus ben ik ook aan `t kijken naar een andere optie.
Had dat hotel ook verwarming? Wat betekent 2 pax?
Ik overwinter nu meestal in Thailand, maar `t is me soms te warm en ook is `t ver weg, dus ben ik ook aan `t kijken naar een andere optie.
2 pax = 2 personen.
hotels in de middenklasse hebben verwarming. (daarom hoef je binnen niet met een jas aan te lopen
)
hotels in de middenklasse hebben verwarming. (daarom hoef je binnen niet met een jas aan te lopen

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Qreply
Je Nederlandse rijbewijs is een internationale driving licence, staat op je pasje. Het staat in het engels, frans en duits.
Ik ben zelf vier jaar in Marokko geweest.
Ik ben zelf vier jaar in Marokko geweest.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Re: internationaal rijbewijs vereist?
Niet mee eens maar doet er niet toe 

'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Je kunt inderdaad beter gewoon een middeklassen hotel boeken. Ben je misschien wel wat geld kwijt, maar hoef je geen kou te lijden. Mensen vergeten vaak dat het in Marokko echt ontzettend koud kan zijn. Vooral de steden langs de zee en rond de atlas gebergte, en isolatie in gewone huizen in Marokko zijn er niet.
Ik begrijp hieruit dat je toch nog redelijk wat betaalt voor een overwintering: 100 dagen a 30 euro wordt me te veel. Op het moment zit ik in Thailand en betaal voor een redelijk goede kamer 230 euro p.m. Mijn vorige kamer was 130 euro en daar komt nog wat bij voor water en licht.
De gastvrijheid in Marokko is ongekend; ik kon bij Driss, een advocaat zo lang blijven logeren als ik wilde en kreeg iedere dag een feestmaaltijd. Ook nam hij me mee als hij het land in ging, ik heb zo heel wat steden gezien. Maar uiteindelijk wil je toch een eigen stekje hebben.
De gastvrijheid in Marokko is ongekend; ik kon bij Driss, een advocaat zo lang blijven logeren als ik wilde en kreeg iedere dag een feestmaaltijd. Ook nam hij me mee als hij het land in ging, ik heb zo heel wat steden gezien. Maar uiteindelijk wil je toch een eigen stekje hebben.
-
Informatie over marokko
Hey,
Ik zoek al lang naar de mogelijkheid om dit soort reizen te doen, bevoorbeeld in Marokko.
En om te beginnen (de eerste keer) vroeg ik mij af of een periode van drie weken mogelijk is?
Worden de reizen in groep gemaakt? Hoeveel kost het ongeveer? Is het met vaste afreisdata?
Wie komt er eigelijk in aanmerking om dit soort reizen te maken.
Ik zoek al lang naar de mogelijkheid om dit soort reizen te doen, bevoorbeeld in Marokko.
En om te beginnen (de eerste keer) vroeg ik mij af of een periode van drie weken mogelijk is?
Worden de reizen in groep gemaakt? Hoeveel kost het ongeveer? Is het met vaste afreisdata?
Wie komt er eigelijk in aanmerking om dit soort reizen te maken.
Re: Informatie
Drie weken door Marokko reizen is goed te doen. Je kunt met een huur auto richting de woestijn gaan en de overige twee weken met de trein naar de koningssteden. Kosten liggen ergens rond de 30 euro per dag per persoon. Hangt ook een beetje af van je reisstijl. Je kunt reizen in een groep maken maar zelfstandig is ook prima te doen.
Mocht je frans spreken is dat erg handig om jezelf verstaanbaar te maken, maar met engels red je het in de meeste plaatsen ook prima.
Mocht je frans spreken is dat erg handig om jezelf verstaanbaar te maken, maar met engels red je het in de meeste plaatsen ook prima.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Informatie
uit je vraag lijkt het of je denkt dat we een bedrijf zijn die reizen verkoopt.
Mocht je intresse hebben in een reis die georganiseerd is met een groep dan moet je eens kijken op websites zoals die van djoser, shoestring, sawadee, koning aap of baobab.
Wanneer je zelfstandig wilt gaan maar dat dingen toch voor je vastgelegd zijn van te voren dan kan je een reis op maat laten samenstellen. Dit hoeft helemaal niet zo duur te zijn. kijk eens bij YourWay2Go.
Wanneer je helemaal zelfstandig wilt gaan dan is dit ook geen enkel probleem. Gewoon een ticket kopen en genieten! Lees dit forum rustig rond en kijk ook eens onder reisinformatie ( button hierboven).
Mocht je intresse hebben in een reis die georganiseerd is met een groep dan moet je eens kijken op websites zoals die van djoser, shoestring, sawadee, koning aap of baobab.
Wanneer je zelfstandig wilt gaan maar dat dingen toch voor je vastgelegd zijn van te voren dan kan je een reis op maat laten samenstellen. Dit hoeft helemaal niet zo duur te zijn. kijk eens bij YourWay2Go.
Wanneer je helemaal zelfstandig wilt gaan dan is dit ook geen enkel probleem. Gewoon een ticket kopen en genieten! Lees dit forum rustig rond en kijk ook eens onder reisinformatie ( button hierboven).
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marokko tijdens suikerfeest
Hoi,
Samen met mijn vriend ga ik deze zomer naar Marokko. Ik heb op verschillende plekken gelezen dat reizen rond deze tijd niet verstandig is. Toch zou ik graag nog wat dingen ondernemen tijdens het suikerfeest. In hoeverre is dit mogelijk? En verschilt het per regio? Als dat zo is, waar kunnen we dan het beste zijn tijdens het suikerfeest?
Alvast heel erg bedankt voor eventuele hulp!
Kim
Samen met mijn vriend ga ik deze zomer naar Marokko. Ik heb op verschillende plekken gelezen dat reizen rond deze tijd niet verstandig is. Toch zou ik graag nog wat dingen ondernemen tijdens het suikerfeest. In hoeverre is dit mogelijk? En verschilt het per regio? Als dat zo is, waar kunnen we dan het beste zijn tijdens het suikerfeest?
Alvast heel erg bedankt voor eventuele hulp!
Kim
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Marooko tijdens suikerfeest
ik ga ook tijdens de ramadan naar marokko. Ik heb begrepen dat je dan best nog goed kunt reizen....en eten en drinken. Ik ben benieuwd hoeveel ik er van ga merken.
Weet je toevallig de datum van het suikerfeest?
Weet je toevallig de datum van het suikerfeest?
http://www.lmgtfy.com/?q=suikerfeest+marokko+2012bolletjeom schreef: Weet je toevallig de datum van het suikerfeest?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert

soms zit je alleen met een niet al te hip telefoontje en is googelen niet echt een optie...ik dacht...ik vraag het gewoon even. Misschien weet iemand het.
afijn. het begint dus rond 20 juli en eindigt met het suikerfeest op 18 augustus.
Ik ben van 16 juli tot 28 juli in Marokko dus zal maar een klein stukje van de ramadan mee maken. Ben benieuwd.
Re: Marokko tijdens suikerfeest
Het is ook niet de ramadan waar ik me zorgen om maak hoor, heb inderdaad gehoord en gelezen dat je tijdens de ramadan gewoon kunt reizen (ook al is het wel zo dat de meeste mensen rond zonsondergang naar huis gaan, dus dat een taxi rond die tijd schaarser is etc.) en eten (wordt wel gewaardeerd als je dit zoveel mogelijk doet op een manier waardoor degenen die wel aan de ramadan doen er niet teveel mee geconfronteerd worden).
Maar mijn vraag gaat dus eigenlijk over het suikerfeest, dat is van 19 augustus tot 22 augustus. Heeft iemand hier ervaring mee??
Maar mijn vraag gaat dus eigenlijk over het suikerfeest, dat is van 19 augustus tot 22 augustus. Heeft iemand hier ervaring mee??
gluten- en zuivelvrij mogelijk? kamelenmelk te koop?
Is het mogelijk om glutenvrij en zuivelvrij te eten in het zuiden van Marokko. Hierbij denk ik aan eten zonder sausjes, dus alleen groentes,vlees en rijst of andere glutenvrije produkten. Ik heb alleeen een intolerantie voor gluten en geen coeliakie, spoortjes van gluten zijn geen probleem.
Zijn er rijstewafels te koop? Is er kamelenmelk te koop? Kamelenmelk bevat zover ik weet geen casseïne (melkeiwit) niet verwarren met lactose, dat is melksuiker. In maart 2013 heb ik een vlucht geboekt. Of zou ik van alles mee moeten nemen?
Zijn er rijstewafels te koop? Is er kamelenmelk te koop? Kamelenmelk bevat zover ik weet geen casseïne (melkeiwit) niet verwarren met lactose, dat is melksuiker. In maart 2013 heb ik een vlucht geboekt. Of zou ik van alles mee moeten nemen?