Visa China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visa voor reizen Rusland / China

Bericht door hildo »

Ik zal zo veel mogelijk proberen te antwoorden, maar je heb een nogal specifieke situatie.
Matthijs85 schreef:CR1. Klopt het dat voor een toeristen-visum in Rusland voor alle nachten een hotel geboekt moet hebben voor het visum? Is het ook mogelijk door couchsurfers uitgenodigd te worden? Is dit een beetje te doen? Maakt dit uit qua visum-type / kosten?
Voor een toeristenvisum hoef je niet alle hotels te boeken. Je heb daarentegen wel een uitnodiging nodig. Het makkelijkst is om voor de eerste nacht(en) een hotel of een goed hostel te regelen. Dan kun je vaak via hun de uitnodiging ook wel regelen. Die uitnodiging moet ook in Rusland geregistreerd worden en formeel bij elke slaapplek ook. Vaak doen hostels of hotels dat voor je en kost het je een heel klein bedrag. Als je een uitnodiging via een hostel/hotel geregeld hebt, dan kunnen zij vrij makkelijk de 1e registratie doen (en willen ze dit ook wel doen, je moet de uitnodiging binnen drie dagen geregistreerd hebben anders een boete). Heb je dit niet via hun geregeld, dan moet je vaak naar een algemene plek. Daar is e.e.a. vaak lastiger te regelen en het ligt vaak niet centraal.
Matthijs85 schreef:C2. Wat zijn bij de ambassade in Den Haag de kosten voor een visum voor China als ik tussendoor naar Japan heen en weer wil? (en dus 2x China in ga) --> Klopt 70.70? http://www.visaforchina.org/HAG_EN/uplo ... 253940.pdf
Je wilt voor deze setup een double visa en die kost met afhandeling 87,70. Let wel even op dat je vaak binnen een bepaalde tijd de 2e entry gedaan moet hebben.
Matthijs85 schreef:C3. Wat zijn bij de ambassade in Den Haag de kosten voor een visum voor China als ik op de heenweg direct door ga naar Japan? (en dus 1x alleen op het vliegveld zit en 1x China door ga) --> Klopt 87.70?http://www.visaforchina.org/HAG_EN/uplo ... 253940.pdf
Als je de transit area van het vliegveld niet verlaat, heb je maar een single entry visa nodig. Als je je bagage moet ophalen en opnieuw moet gaan inchecken, dan ga je china in en heb je daar dus een visa voor nodig.
Matthijs85 schreef:C4. Zijn er bij opties C2) en C3) extra kosten als ik langer dan 30 dagen in China wil blijven?
Je kunt je visum verlengen bij de PSB maar ze zullen tegenwoordig wat strikter zijn. Dus je zult je wat moeten voorbereiden met een gedegen reisplan.
Matthijs85 schreef:R2. Wat zijn bij de ambassade in Den Haag de kosten/eisen voor een visum voor Rusland als ik tussendoor naar China/Japan heen en weer wil? (en dus 2x Rusland in ga)
Rusland kent volgens mij geen double entry toeristenvisum. Maar helemaal zeker ben ik niet. Het goedkoopste is om 2x een single entry toeristen visum aan te vragen. Anders kom je in een business visum waar meer requirements voor zijn en de kosten zijn een heel stuk hoger.
Matthijs85 schreef:R3. Wat zijn bij de ambassade in Den Haag de kosten voor een visum voor Rusland als ik op de heenweg direct door ga naar China? (en dus 1x alleen op het vliegveld zit en 1x China door ga)
Voor zover ik het begrepen heb kost het beide opties $30?
De consulaire kosten zijn 35 euro voor een single entry visum
Matthijs85

Bericht door Matthijs85 »

Bedankt voor je duidelijke antwoorden! ^O^
Matthijs85

hildo schreef:Voor een toeristenvisum hoef je niet alle hotels te boeken.
Voor China wel toch? Of is dit op een bepaalde manier te voorkomen?
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik heb mijn Rusland visum geregeld via visum . nl ik ben zeer tevreden over de afhandeling. Scheelde mij in ieder geval 2 keer in de rij staan bij de Russische ambassade, Zij kunnen ook de uitnodiging voor je verzorgen zodat jij lekker kan gaan couch surfen.

Moet wel zeggen dat hun service niet goedkoop is. Ik was voor visum en uitnodiging €137 kwijt
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Matthijs85

Ik heb nu de volgende vluchten gekocht:
________Ik_____________________________Mijn vriendin
13-7 Amsterdam-Moskou______________________samen
25-7 Moskou-Beijing (aankomst 26-7)____________andere tijd
29-7 Beijing-Sapporo_________________________niet
5-8 Sapporo-Beijing_________________________niet
31-8 Beijing-Moskou_________________________op 1-9
2-9 Moskou-Amsterdam_______________________samen

(het zou een paar honderd euro als we dezelfde vluchten moskou-beijing zouden nemen via 1 vliegveld in Moskou / ineens door zouden gaan van China naar Nederland, vandaar dat t n beetje een gekke reis is)

Klopt dit?
-Voor Rusland is de kans dus groot dat we 2 single entry visa nodig hebben?
-Voor China heb ik een multi-entry visa nodig, en kan mijn vriendin proberen een single entry visum met verlenging te regelen?
-Voor China moeten we van tevoren alles helemaal uitstippelen en onderdak boeken? Of is flexibeler reizen ook mogelijk (bvb door ons uit te laten nodigen door vrienden daar?)
-Voor Rusland kunnen we ons laten uitnodigen (door visumburo of vrienden) en flexibel reizen, als we in elke plaats waar we stoppen onszelf binnen 3 dagen laten registreren (via een hostel of als we dat niet willen via een vaak lastig te bereiken bureau)
eelkovd

Re: china visum, tip die bijna te mooi is om waar te zijn!

Bericht door eelkovd »

Geniale tip! Dan vlieg ik toch maar vanuit Seoul naar Hong Kong in plaats van naar Beijing en reis ik dan over land naar Beijing. Scheelt een hoop regel en uitzoekwerk van tevoren.
TomTom25783211

Hotelbevestiging voor Chinees visum

Bericht door TomTom25783211 »

Hallo,
Ik heb vliegtickets naar China maar nog geen visum. Dit visum wil ik in Den Haag gaan regelen.
Ik moet een hotelbevestiging hebben van (verschillende) steden. Is het noodzakelijk dat ik die boek of kan dat ook zonder? Hoe regel ik dat? Is het mogelijk om een hotel te boeken online en daarna weer kosteloos af te zeggen (zodra je je visum hebt)?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hotelbevestiging voor Chinees visum

Bericht door bolletjeom »

Bij bijvoorbeeld booking.com kan je hotels boeken waarvan je regelmatig gratis mag annuleren tot een bepaalde tijd. Geen idee of ze china doen en of die te cancellen zijn.

Het enige wat ik zeker weet is dat je echte boekingen moet hebben en daar bewijzen van moet laten zien. Maak het jezelf makkelijk en toon een sterk vereenvoudigde route. Doe bijvoorbeeld alsof je 3 steden aan gaat doen maar in iedere stad een week blijft ofzo.
Als je het visum eenmaal hebt gaat niemand meer controleren of je die route ook gaat doen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

3-daags visum voor Beijing.

Bericht door Yvonnetje »

De afgelopen dagen was het hier een aantal keren op het nieuws: Beijing overweegt om toeristen een 72-uur visum te geven bij een overlay. Dit zonder officieel visum.

Momenteel is er al zo'n regeling voor Shanghai {48 uur}, en nu is Beijing er ook over aan het nadenken.

Zou natuurlijk ideaal zijn als stop-over. Wanneer je het goed plant kun je in 3 dagen best wat zien in Beijing.
Een artikel over dit mogelijke, nieuwe visum; http://usa.chinadaily.com.cn/travel/201 ... 405512.htm
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: 3-daags visum voor Beijing.

Bericht door WizardOfOss »

Dat zou inderdaad mooi zijn, al is het maar voor trips naar Noord-Korea...

Wat me niet geheel duidelijk is (ook v.w.b. Shanghai), betreft het een echte visa-waiver, m.a.w. dat je met alleen een formuliertje de douane door komt, of gaat het om een visum on-arrival zoals je ook voor bijvoorbeeld Shenzhen kan krijgen (maar wat dus wel geld kost).

NB: wow, dit moet wel het kortste bericht ooit zijn waar ik automatisch karma voor krijg :?
Matthijs85

Qreply

Van de Russische visum mensen:
If your second visit to Russia does not exceed 72 hours, you may obtain a tourist visa for your first visit and then a transit visa for your second visit. However, you will not be able
to get both visas at the same time. You will have to apply for a transit visa in Japan or China.
Zou ik ook niet 2x voor een los visum kunnen applyen in plaats van beide tegelijk?
Is het een beetje te doen om een visum voor Rusland in China te regelen?
Of zal ik gewoon voor een business visa gaan en is het de moeite van die $30 extra niet waard? (2xsingle = $60, 1xdouble = $90)
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Stop spoedprocedure visumaanvraag China

Bericht door Froja Melet | RM Express »

M.i.v. 05-07-2012 vervallen beide spoedprocedures, express & urgent, voor het aanvragen van Chinese visa. Behandelingsduur is vanaf dan standaard vier dagen.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
bolletjeom
Reisexpert

Re: Stop spoedprocedure visumaanvraag

Bericht door bolletjeom »

En ze worden strenger en strenger!!

het is echt heel belangrijk dat je een bevestigde boekingen van je vlucht of reisorganisatie mee stuurt.
Ook moet je echt van alle hotels bevestigde boekingen hebben en de vraag over je werkgever moet je ook echt altijd invullen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Re: Stop spoedprocedure visumaanvraag China

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Chinese ambassade in Duitsland geeft de volgende reden op:
Im Hinblick auf die eingesetzte biometrische Visumbeantragung von Schengen-Ländern für chinesische Staatsbürger/innen hat die Botschaft der Volksrepublik China nach dem Prinzip der Gegenseitigkeit ihre Visum-Bestimmung geändert:

Ab 05.07.2012 wird der Express-Service für Visa in die Volksrepublik China aufgehoben. Die Bearbeitungsdauer der Visa beträgt 4 Arbeitstage. Das gilt sowohl für die chinesische Botschaft als auch für die chinesischen Generalkonsulate in der Bundesrepublik Deutschland.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Metor
Wereldreiziger

Re: china visum, tip die bijna te mooi is om waar te zijn!

Bericht door Metor »

Bespraar je de moeite (als het kan) om buiten China je visum te regelen. Vlieg naar Hong Kong en ga naar e.d. bureau. Zelf vrijdag van Tokyo naar HK gevlogen, zaterdagochtend om 8:30 naar het kantoor papieren ingevuld en keuze uit bijna alle visa's!! Toerist single/double 30/90 dagen, Business single/double/multiple 30/90 dgn en zelf 6 maanden!
Gekozen voor toerist 90 dgn double. Om 13:30 kon ik het visum al afhalen en zelfde avond zat ik China. Geen enkele vraag, geen bewijzen, geen tickets, hotelboekingenf of wat dan ook.
Prijs voor tourist/single begint bij 48 euro dus voor de prijs hoef je het niet te laten.
Forever Bright Trading ltd.
http://www.fbt-chinavisa.com.hk/
Plaats reactie