Baas wil dat ik in januari mijn vakantiedagen bepaal

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
tineke wijngaarden

Baas wil dat ik in januari mijn vakantiedagen bepaal

Bericht door tineke wijngaarden »

mijn baas verlangd dat ik in januari mijn vakantiedagen op moet geven voor het hele komende jaar. Kan dit?
menasil
Reisexpert

Re: vakantiedagen

Bericht door menasil »

Ligt eraan wat voor regels er zijn in je bedrijf/Cao.

Ik ken veel bedrijven waarin dit gebruikelijk is, maar dat staat in de rechtspositieregeling.
Travelator
Reisexpert

Re: vakantiedagen

Bericht door Travelator »

Je kunt bij je baas voorstellen dat je je vakantiedagen als laatste van je bedrijf/afdeling doorgeeft, met het risico dat je geen vrij kunt krijgen op de data die jij graag zou willen, omdat iemand anders dan al op vakantie is.
Zo heb ik het altijd gedaan. Soms moest ik dan m'n plannen ietwat aanpassen of werd m'n eventuele ticket wat duurder, maar aangezien ik altijd heel flexibel was, was dit voor mij niet zo'n probleem.

Je kunt het proberen... Bij mij heeft het altijd gewerkt.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bolletjeom
Reisexpert

Re: Baas wil dat ik in januari mijn vakantiedagen bepaal

Bericht door bolletjeom »

het is volgens mij heel gebruikelijk. Hoewel verplichten misschien wat ver gaat.
Ik vraag ze bij mij altijd hun gewenste dagen aan te geven. Doen ze dit niet dan kan het zijn dat ze geen vrij kunnen krijgen wanneer ze willen. Geblokte dagen terug geven en eventueel later opnemen mag ook.
Als de dagen maar op gaan voor het einde van het jaar. Als dit niet lukt omdat ik vanwege de krappe planning aan het einde van het jaar geen akkoord kan geven is dat pech. Dan hadden ze in januari maar dagen moeten blokken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie