Bandaranaike airport naar Colombo

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Smitjes

Bandaranaike airport naar Colombo

Bericht door Smitjes »

In september gaan wij 3 weken rondtrekken door Sri Lanka. We zijn begonnen met het plannen van de reis. Nu zien we overal dat er op het vliegveld taxi's worden aangeboden om je naar Colombo te brengen en dat ze hier veel geld voor vragen. Heeft er iemand ervaringen of tips hoe we het beste van het vliegveld naar Colombo kunnen reizen?

Bedankt alvast
bolletjeom
Reisexpert

Re: Bandaranaike airport naar Colombo

Bericht door bolletjeom »

waarom wil je naar ( het niet zo charmante en erg drukke) colombo?
De meeste mensen gaan naar de kustplaats Negombo dat veel dichter bij de luchthaven ligt. Een kwartiertje rijden. Veel hostels en hotels hebben een gratis shuttle als je een dag of 2 blijft. Ik meen me te herinneren dat een taxi 's nachts 30 usdollar kostte.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Smitjes

Bericht door Smitjes »

Wij willen graag eerst naar de kust en daarna verder het binnenland in trekken. Het is dus de bedoeling dat als we geland zijn we direct door reizen naar Hikkaduwa of Galle. We landen 's ochtends. Ik heb begrepen dat we eerst naar Colombo moeten om dan verder te reizen. Of is dat toch anders geregeld? We willen in ieder geval geen overnachting in Colombo.
Bedankt alvast voor je reactie.
bolletjeom
Reisexpert

negombo is ook kust ;)
galle is wel aan de kust maar niet echt een strandplaatsje. Unawatuna wel.
Hikaduwa is wel een fikse afstand vanaf de luchthaven. Zeker als je dit met het openbaar vervoer wilt doen.
Wij hadden eigen vervoer en deden er een uur of 5 over
Smitjes

Bericht door Smitjes »

We willen eerst naar het zuiden en dan doorreizen naar het binnenland zodat we onze vakantie kunnen afsluiten op de Malediven. Anders hebben we 2 wkn kust achter elkaar.
We wilden eigenlijk naar Hikkaduwa en ook naar Unawatuna. Negombo willen we tegen het einde van de vakantie een dagje bekijken. Jij raad aan om dan voor Hikkaduwa nog een tussenstop te maken?
Maar heb jij enig idee hoe we het beste vanaf het vliegveld naar Colombo kunnen? :)
bolletjeom
Reisexpert

nee, ik weet niet hoe je in colombo komt vanaf de luchthaven en ik betwijfel of je hikaduwa met het openbaar vervoer haalt in 1 dag. Of je moet heel vroeg aankomen in sri lanka en weten waar je moet zijn voor bussen.
Persoonlijk was ik na de vlucht blij dat ik een uur later op de plaats van bestemming was. De hitte viel me de eerste dag zwaar. Kan ook zijn omdat het in nederland toen vroor en de overgang gewoon erg groot was.
Smitjes

Bericht door Smitjes »

we landen om 9.45 uur, dus hebben nog een hele dag voor ons. Misschien is het inderdaad handig om een extra tussenstop te maken voor we naar Hikkaduwa gaan. Bedankt voor de tips in ieder geval!
Chantal1981
Reiziger

Bericht door Chantal1981 »

Als je perse dezelfde dag door wilt reizen en geen taxi wilt nemen kun je het volgende doen. Vanaf het vliegveld rijdt er elke 15 minuten een shuttlebus naar het dichtstbijzijnde busstation, maar je kunt ook een tuk tuk nemen. Vanaf dat busstation rijden intercity bussen naar Colombo.
De busstations van Colombo liggen alle drie in de buurt van het Fort railway station. Daar zou je dan de trein naar Hikkaduwa kunnen nemen, bv. die van 14.00 uur als je dat redt. Die komt 16.23 aan in Hikkaduwa, maar de treinen in SL rijden niet heel erg op schema :) Als je de trein van 14.00 mist is de volgende om 15.44, aankomst om 18.20 dus in het donker en alleen handig als je wordt opgehaald van het station door je accomodatie.

Ik zou je alleen aanraden door te reizen als je verwacht fit uit het vliegtuig te komen en goed tegen de hitte kunt. Anders is het zeker met het OV een flinke aanslag op je lijf.
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
Smitjes

Bericht door Smitjes »

Chantal bedankt voor je tractie. We gaan er mee aan de slag en ik hoop een mooie reis tegemoet.
:)
Marboud

Bericht door Marboud »

Hallo, wij gaan in juni naar Sri Lanka en ik had dezelfde vraag als jou, wij willen ook gelijk vanaf het vliegveld naar Hikkaduwa reizen (wij landen om 14.30). Ik ben benieuwd wat jij hebt gedaan?? Wij gaan ook via Hikkaduwa naar Yala, Ella en Kandy en laatste paar dagen de Maldiven (totaal 17 dagen)
Plaats reactie