wandelschoenen?!?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
bolletjeom
Reisexpert

Re: wandelschoenen?!?

Bericht door bolletjeom »

Wat een onhandige Teva's met zo'n lange grijze slurf er aan
:lol: grijze slurf was zoooo schattig. zat vast aan 4 maanden oude babyolifant die nog aan het oefenen was wat je met zo'n ding kunt. hij wilde graag het klitteband opentrekken. hij heeft een paar minuten staan klooien en toen is het hem gelukt!!! en daarna deed ie het keer op keer. Heb er een filmpje van!!!

die teva's met gesloten neus. hoewel ik ooit op zeer pijnlijke manier kennis heb gemaakt met een tak die tussen voetzool en schoenzool schoot. (niet aan te raden!!) vind ik zo'n teen beschermer er gek uitzien. Ik heb ook het idee dat het minder luchtig is..of valt dat wel mee?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

ik kwam net deze tekst tegen
Op Pad testte 14 paar wandelsandalen waarop u volgens de fabrikant stevige dagwandelingen kunt maken. De meeste sandalen bleken prima voor een korte dagwandeling, maar niet meer dan dat. Voor wie wat langer wil wandelen, kwam Teva als winnaar uit de test. Zijn Universal-bandconstructie geeft voldoende stabiliteit en de dubbele constructie van de Trail Waptor is zelfs nog een stuk stabieler en de testwinnaar.
De 'originaliteitsprijs' gaat naar de functionale open schoenen van Keen. Verder is de The North Face comfortabel, hoewel het technisch niet de beste sandaal is.
bolletjeom
Reisexpert

heb net even hier op de googleadd van zwerfkei geklikt en ze hebben een paar teva's in de aanbieding oa de pretty rugged
anoukvdbroeck

Bericht door anoukvdbroeck »

hej dat zijn de betere tips! (vooral omdat ik in Den haag werk en dus iedere dag over woerden naar utrecht ga)
en heb vorige week ook een beversport outlet gevonden in den haag! Alle afritsbroeken zijn daar nu 20 euro (moet je wel niet te zeer kijken op kleur etc). en shirtjes een 10tje. verder hebben ze (enkele) teva's en bergschoenen, maar weet niets van prijs.

en een perrysport outlet schijnt er één bij de amsterdam arena te zitten, mocht je daar ooit komen, stap dan ook zeker eens bij decathlon binnen!
bolletjeom
Reisexpert

Wat?!?!?! zit er een Decatlon bij de Arena?!??!
dat is nog eens nieuws! ( voor mij dan :oops: )
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:Wat?!?!?! zit er een Decatlon bij de Arena?!??!
dat is nog eens nieuws! ( voor mij dan :oops: )
?, al jaren hoor. Maar vind het zelf een verschrikkelijke winkel. Het is echt graaien tussen Aldi publiek. Voor advies en expertise van personeel hoef je er zeker niet te komen. De kwaliteit van het spul is wel aardig tot redelijk goed geloof ik.

Ipv teva's loop ik op Birkenstocks. Ook niet echt charmant, maar loopt relaxed en heeft een goed voetenbed.
bolletjeom
Reisexpert

loop ik op Birkenstocks. Ook niet echt charmant
:roll:
ja!!!! ben even een jaartje weg is er weer een monster van een schoen hip geworden!!!!
Hoe doen ze dat?!?!? volksstammen laten lopen op zoiets lelijks?? net als die Crocs hype! Onbegrijpelijk

ik snap dat zowel de crocs en birkenstocks lekker lopen maar ik snap niet hoe die het tot fashion item kunnen schoppen.

zag overigens bij Keen een soort winterlaars/snowboot ding die ik wel weer erg hip vond. Jammer dat ik niet de sneeuw in ga.

Decathlon is ideaal als je sport of kampeer artikelen nodig hebt maar niet perse het beste van het beste wilt. Niet dat het slecht is hoor. Zo rij ik heeel soms paard en paardrijbroeken zijn duur...maar daar niet!
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Oh Birkenstocks. Lap hè , nu begin ik weer te twijfelen, eigenlijk wil ik die ook heel graag meenemen, maar dan wordt het echt te veel. Alhoewel ik uren op die schoenen kan gaan. Ze kunnen natuurlijk niet tegen water, dus dat vergemakkelijkt de keuze dan weer ...
anoukvdbroeck

De expertise van het decathlon personeel is inderdaad erbarmelijk, maar als je (zoals ik) eerst langs bever, zwerfkei en kathmandu (utrecht) gaat weet je er zelf ook wel het een en ander van. Ik vind het toch wel een ideale winkel, de kwaliteit is misshien niet optimaal, maar daar is de prijs dan ook naar.
Vl1nd3r

Bericht door Vl1nd3r »

Sja, ik heb ook Teva's. Vind ze spuuglelijk, maar ze lopen heerlijk! Ik draag zo ook alleen op vakantie, waar ik weet geen bekenden tegen te komen.. :D Dus die neem ik wel mee. Alleen gelezen dat je in thailand niet met sandalen aan een tempel in mag? Moet je dan dichte schoenen hebben, of helemaal geen schoenen?
Verder neem ik mee: een paar goedkope teenslippetjes a 1,00 van de blokker, en sportschoenen (ascics). Wel op zoek geweest naar bergschoenen, maar aangezien we waarschijnlijk maar een 2 of 3 daagse trekking gaan doen, vond ik het toch een te grote uitgave. En heel misschien neem ik nog 1 paar "leuke" schoenen mee, maar dat ligt aan de ruimte die ik overhou en het gewicht van m'n tas!

Voor degene die in het Noorden wonen: bij de Vrijbuiter in Roden hebben ze op het moment echt veel aanbiedingen. Mijn vriend heeft er wel bergschoenen gekocht, en verder de gebruikelijke afritsbroeken, en shirts enzo. Ik heb zelf afritsbroeken bij de anwb gehaald (afgeprijst van 70 euro naar 10 per stuk) zat iets meer model in vond ik zelf.. :D
bolletjeom
Reisexpert

zodra je trekking in thailand langer duurt dan 3 uur heb je eigenlijk al goede wandelschoenen nodig!
Dus als je die investering niet wilt doen neem dan sportschoenen ofzo mee.

Je trekt in Thailand OVERAL je schoenen uit. in je guesthouse, bij het internet cafe, en idd ook bij de tempel. Daar waar schoenen buiten staan horen die van jou ook te staan.
Vandaar dat ik meer slippers droeg dan Teva's. Behalve als we echt een volle dag door de stad gingen sjouwen. Maar continue die klittebandjes lostrekken en wiebelend op 1 been proberen in die sandalen te komen gaat ook iriteren :)
neem geen merkslippers mee, heb gehoord dat er toeristen zijn die rijk genoeg zijn om het verschil te kunnen zien tussen echt en nep en dus gewoon je slippers jatten.
Snap trouwens sowieso niet zo goed hoe je zoveel uit kunt geven aan slippers :roll: €20 voor Havaianaas
anoukvdbroeck

Was gsiteren weer eens op zoek naar schoenen en ze kwamen ineens met tropenschoenen aanzetten. De officiele (zoiets: http://www.zwerfkei.nl/product/Meindl/Safari-sand) waren echt spuuglelijk, lomp en zaten niet lekker (ok misschien moet ik de volgorde omdraaien). Toen kwamen ze aanzetten met deze: http://www.zwerfkei.nl/product/Aku/Petra-sabbia iemand ervaring mee? het is zeg maar een soort tussenvorm tussen pallediums en 'echte' tropenschoenen.
en ik ben ook overstag met teva's maar vind alle kleuren stom, de bruin-roze zijn nog het beste dus met een beetje stof zijn ze vast binnen mum van tijd egaal.. eeeh stoffig. :)

Ik heb al jaaaaaaren slippers van de C&A ooit 5 euro. prima te doen! heb wel havaianas, maar ooit gekregen doe ik alleen aan als ik zeker weet dat ik ze de hele dag niet uitdoe. :D
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik ben helemaal weg van de H&M slippers, loop er echt overal op en vraag me soms op reis af waarom ik nog andere schoenen heb meegenomen.. mijn bergschoenen gebruik ik nu vooral in de winter langs de ijsbaan en tijdens wandelen van pieterpad, had geen zin om ze afgelopen zomer mee te slepen, aangezien ik toch niet in mijn eentje de bergen in ga ;) ik weet wel dat ze officieel in de bergen eigenlijk onmisbaar zijn, maar ja die slippers he geen steun maar ze lopen heerlijk en als ik ze dan in noorwegen op blote voeten de preikestolen zie beklimmen kan dat beetje off the road van mij op slippertjes ook wel ;)

wat ik wel doe als ik bergschoenen wel bij mij heb is dat ik die op reisdagen aantrek, heb je minder gewicht in je tas en ik strik ze dan zo dat ik ze makkelijk uit kan doen!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

bolletjeom schreef: €20 voor Havaianaas
"Echte backpackers" kopen die toch ook gewoon in honduras voor 8.50 US dollars :lol:
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ilonadv

Bericht door ilonadv »

Hallo,

bedankt voor alle reacties!We zijn inmiddels alweer bijna 2 maanden onderweg ;-) en mijn wandelschoenen bevallen prima..e zijn van lowa en ze lopen prima!
Plaats reactie