Heeft er iemand ervaring met Jemen?

Alles wat je wilt weten over het midden-oosten kun je hier vinden!
Plaats reactie
Nescio

Heeft er iemand ervaring met Jemen?

Bericht door Nescio »

Hallo,

ik heb samen met een vriend het plan om in de zomer van 2013 een maand naar Jemen te gaan. Hijzelf heeft al enkele jaren ervaring met reizen en werken in die streek, maar Jemen staat al lang op de lijst. Nu is er wel een negatief reisadvies, maar naar mijn ervaring valt dat nog te overwegen.

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met reizen in Jemen en mij misschien wat informatie kan doorspelen? Ik denk dan aan nuttige fora, leesmateriaal, websites, .. Algemene ervaringen en tips zijn ook zeer welkom!

Tenslotte, tijdens ons verblijf daar zouden we ook graag wat vrijwilligerswerk doen, heeft iemand daar een goed adres voor? Enkele leuke projecten die we kunnen contacteren?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Jeroen
Jenny
Reisexpert

Re: Heeft er iemand ervaring met Jemen?

Bericht door Jenny »

Ik heb geen ervaring.

Maar wat als eerste in me opkomt: is Jemen in de zomer tijdens de Ramadan een goede bestemming? Ik was een paar jaar geleden kort in Dubai met 40+ graden, en als je bijna nergens kan/mag drinken dan is dat zwaar...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nescio

Re: Heeft er iemand ervaring met Jemen?

Bericht door Nescio »

Jenny,

daar heb je een punt! Ik heb in Lonely Planet ook al gelezen dat je zeker rekening moet houden met de Ramadan. En bovendien kan de temperatuur nogal hoog uitlopen ginder. Misschien is het beter de reis wat later te plannen, dat zien we nog wel.
Plaats reactie