Indonesië kletstopic

Stel hier je vragen over Indonesië.
kohraya
Reisexpert

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door kohraya »

Vliegtickets: check
Bootticket: check
Reispassen in orde: check
Restjes Indonesisch geld bijeengezocht: check

Ben er klaar voor ... (Flores ontdekken, duiken, een Komodo-tour en nog een paar dagen Bali).

ps: ben niet zo'n babbelaar meer op internet, vandaar dat je me niet hoorde in dit topic :@
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kohraya schreef:Vliegtickets: check

Ben er klaar voor ... (Flores ontdekken, duiken, een Komodo-tour en nog een paar dagen Bali).

ps: ben niet zo'n babbelaar meer op internet, vandaar dat je me niet hoorde in dit topic :@
Laat even weten (per PM) wanneer je er precies bent, misschien kunnen we meeten?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

kohraya schreef:Vliegtickets: check

Leuk! Wanneer ga je?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben sinds ruim een week mijn Indonesisch weer een beetje op aan het halen. Beter laat dan nooit :@ Gelukkig is er aardig wat blijven hangen.

Ook heb ik ein-de-lijk mijn reisverslag van Sumba van 2009 online staan. Mocht iemand die kant op willen, het eiland is de moeite: http://www.ikreis.net/main.php?cid=416.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Jenny schreef: Ook heb ik ein-de-lijk mijn reisverslag van Sumba van 2009 online staan.
Zo, da's lekker snel zeg! _O-
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Weet ik... Er kwam een reisverslag van Indonesie van 2011 tussendoor, en nog wat andere verslagen.

Ik heb in de periode 2007-2009 niks aan mijn website gedaan. Ik wist dat de toenmalige opzet niet meer was wat ik wilde, maar ik wist ook niet wat ik wel wilde. Daarna ben ik nieuwe verhalen gaan plaatsen, en ook een aantal oudere verhalen zijn toen online verschenen. Ik reis echter vrij veel, dus toen ik weer ging studeren was mijn site zeker nog niet up-to-date. Ik wil echter nog een aantal verslagen plaatsen, onder anderen van Marokko, Swaziland en van Engeland/Schotland. Ik heb voldoende aantekeningen en foto's om nog te weten wat ik gedaan heb _O- Prijzen zullen niet kloppen, maar ook deze verhalen kunnen mensen een idee van de sfeer en een mogelijke route geven.
Hendrik93

Bericht door Hendrik93 »

Geen behoefte om hier een apart topic over te openen en mogelijk is de vraag al een keer gesteld. :)

Heeft iemand ervaring met het boeken van een vlucht ter plekke tussen Bangkok en Jakarta of Denpasar ?
Ik vraag me dit af omdat ik graag flexibel wil zijn in mijn reis. Ik twijfel namelijk tussen het aandoen van Vietnam of Indonesie en nu heb ik mij voorgenomen daar wel te beslissen. Alleen nu zou ik graag willen weten of iemand ervaring heeft met het ter plaatse (in Bangkok) boeken van een vlucht richting Indonesie en of dit goed is bevallen?

groeten,
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Geen probleem hoor om in bkk vluchten te regelen. Met airasia kan je het zelfs zelf gewoon online. Wel even een visum regelen.

Over kletstopic gesproken..... We vertrekken over een week naar sumatra. Morgen de tas pakken en even kijken wat we moeten regelen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Leuk vooruitzicht Rudi! Wat werd de route ook alweer?

M'n buurjongen uit Bali is in Nederland. Hij werkt op een cruiseschip wat momenteel in Eemshaven ligt. Helaas weet hij niet of en wanneer hij nog vrij is/de boot mag verlaten, dus ik vrees dat ik hem niet zie.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

O ja, ik ben trouwens geïnterviewd door een reistijdschrift over mijn vrijwilligerswerk op Bali. Vandaag de tekst van het blad herlezen, wijzigen, wat foto's opsturen en dan kan het gedrukt worden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Leuk dat interview! Welk blad?

De route?
Medan en gelijk door naar bukit lawang.
Daarna Berastagi. Toba meer en Samosir. Sepilok. Bukittkngi. Kust in de buurt van Padang en terug naar huis.
Dat is het grofweg.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:Leuk dat interview! Welk blad?
Columbus Magazine.

Helaas gaat het artikel niet zoveer over Bali, maar meer over hoe ik het ervaren heb. Beetje oppervlakkig.
RSrunner
Vakantieganger

Bericht door RSrunner »

JAKARTA - Hevige moessonregens hebben het openbaar leven in de Indonesische hoofdstad Jakarta donderdag ontregeld.
http://bin.snmmd.nl/m/m1nx7ikavfhe_std640.jpg

http://www.nu.nl/buitenland/3005885/noo ... karta.html#

En wij maar klagen over een beetje sneeuw waardoor de wegen ontregeld zijn. Heftig zeg.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb je bericht wat aangepast.

Het weer is inderdaad erg heftig. Hoop dat het niet al te lang aan houdt (voor ze).
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Niet zo fraai. Als ik me niet vergis zijn er Nederlanders in Jakarta actief om de stad beter te beschermen tegen het water. Ik hoop dat ze de komende jaren goed werk kunnen doen en dat Nederland op die manier iets terug kan doen voor de enorme rijkdom die het land in 350 jaar bezetting weg heeft gehaald van de Indonesische eilanden.

Indonesie roept bij mij nog steeds warme gevoelens op en ik heb zo het idee dat het een deels ongerept en onontdekt land is waar zo ontzettend veel te zien is.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie