Interrail planning, haalbaar of niet?

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Evelien1983
Wereldreiziger

Interrail planning, haalbaar of niet?

Bericht door Evelien1983 »

Hallo allemaal,

Over krap 3 weken begin ik weer aan een nieuw avontuur. Na tweemaal Azie staat er nu een interrail door Europa op de planning. Weliswaar niet heel lang, maar dat maakt het niet minder avontuurlijk natuurlijk. ;)

Mijn planning qua landen en steden staat min of meer vast, moet nu ook wel want ik moet niet te lang meer wachten met het boeken van de nachttreinen (heen en terugreis).

Ik wil een global pass aanschaffen voor 10 dagen binnen 22 dagen.
Vervolgens begin ik mijn reis met een nachttrein naar Munchen, vanwaar ik eind van de middag vertrek naar Salzburg om even te buurten bij mijn ouders die daar toevallig op vakantie zijn. De rest van de reis moet er ongeveer zo uit komen te zien:

Dag 1: aankomst Munchen, + reis richting Salzburg
Dag 2: Salzburg
Dag 3: Salzburg
Dag 4: reis Salzburg naar Wenen
Dag 5: Wenen
Dag 6: reis Wenen naar Bratislava
Dag 7: Bratislava
Dag 8: reis Bratislava naar Budapest
Dag 9, 10 en 11: Budapest
Dag 12: reis naar Zagreb
Dag 13,14,15: Zagreb (vanuit daar dagtrip(s) naar plitvice meren, of kan ik daar in de buurt ook overnachten?)
Dag 16: reis naar Bled (evt met korte stop Ljubljana)
Dag 17,18,19: Bled
Dag 20: reis Bled naar Munchen
Dag 21: Munchen
Dag 22: aankomst thuis (dag 21 nachttrein naar Nederland)

Nu loop ik nog even tegen een paar punten aan:
- Is het beter om vanuit Zagreb naar de Plitvice meren te gaan, of kan ik beter daar in de buurt een hostel zoeken?
- In Bled had ik het idee dat je er leuke outdoor activiteiten kunt doen, maar ben hier nog niet helemaal zeker van, iemand een idee?
- Is mijn planning haalbaar qua eventuele vertragingen?

Misschien heeft iemand nog leuke suggesties voor activiteiten in bovengenoemde steden? En hostels?

De bedoeling is dat ik wel snel even ga boeken, dan kan ik er niet meer onderuit (ik blijf mijn plannen eeuwig wijzigen ;) ) Dus ik hoop dat jullie me kunnen adviseren, waarvoor bij voorbaat mijn dank groot is 8-)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Interrail planning, haalbaar of niet?

Bericht door Tikva »

Je kunt wel op en neer gaan hoor naar plitvice, er gaan bussen vanuit zagreb. Naar mijn idee is een halve dag daar wel genoeg dus hoef je niet te overnachten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Bled is midden in de bergen dus kan je zeker outdoor dingen doen!

ik denk dat je planning er wel goed uit ziet.. vanuit Bratislava kan je eventueel al iets eerder naar Budapest want dat heb je echt in een dagje wel gezien! je hebt maar een paar echt lange treinstukken en naar mijn idee genoeg tijd om eventuele problemen op te vangen! ook mooie afwisseling!
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Bedankt voor jullie reactie! Ik ga Plitvice met een dagtrip doen, er zullen bij de hostels in Zagreb ongetwijfeld tourtjes te boeken zijn. Ik heb inmiddels geboekt en vertrek a.s. maandag! Kan nu al niet wachten *O*
Plaats reactie