welke route?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kayramol121

welke route?

Bericht door kayramol121 »

hallo allemaal,
ik wil in november mijn eerste reis gaan maken en de landen die ik heb uitgekozen hiervoor zijn thailand, myanmar, maleisie en de fillipijnen. Ik wil ongeveer 4,5 maand gaan backpacken en beginnen in bangkok omdat ik al gezien had dat dat wel het goedkoopst is om te vliegen. daar wil ik dan 5 dagen blijven om een visum aan te vragen, en dan vliegen naar yangon. is dit genoeg tijd? en is het slim om de vlucht vantevoren te boeken of daar? en als ik dan over land terug wil moet ik evengoed een bewijs hebben dat ik het land verlaat. Zou ik dan een retourtje moeten boeken en dan de terugreis gewoon niet benutten? na myanmar wil ik weer terug naar thailand en dan maleisie, dan het maleisische deel van borneo, en dan eindigen op de Fillipijnen. terug vliegen vanaf manila. is dit een goede route? als ik een open jaw ticket koop van Amsterdam-Bangkok en Manila-Amsterdam. en dan dus nog een los ticket bangkok-yangon.
ik zou graag jullie mening horen, en misschien suggesties van plaatsen die ik niet mag missen. ook over de tijd die ik in elk land ga besteden, elk land een maand of ...?
het budget om daar rond te komen is ongeveer 4000 en dan nog 1000 voor de tickets. is dit reëel?
Jenny
Reisexpert

Re: welke route?

Bericht door Jenny »

je kan niet overland van Myanmar naar Thailand....

in principe zou het mogelijk moeten zijn om in 5 dagen een visum voor Myanmar te regelen, maar ik zou het wat ruimer nemen. er zijn feestdagen in Azie die wij niet kennen, en als je net toevallig de foute data prikt dan heb je een probleem. of je moet online kunnen vinden wanneer de ambassade precies open is?

vanuit Borneo kun je volgens mij niet direct naar de Filipijnen vliegen. je kan wel via Kuala Lumpur vliegen. vliegen kan met Air Asia of Chebu Pacific. Die laatste kan je wellicht ook direct naar BKK brengen voor je terugreis, wat goedkoper is dan een open-jaw ticket.

je budget is ongeveer 30 euro per dag, als je niet veel drinkt en duikt zou je daar een eind mee moeten kunnen komen.

tips qua bezienswaardigheden staan elders heel veel op dit forum. succes met uitzoeken!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Klinkt als een goede route met voldoende tijd en budget.. Ik zou zeker vooraf een ticket boeken naar Myanmar als je nu al weet dat je daar heen gaat. Ik zou ook even uitzoeken of een openjaw ticket goedkoper is of dat je beter een lowcostticket naar de filipijnen kunt kopen en dan vanuit bangkok naar huis vliegen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Je kunt van Kota Kinabalu rechtsstreeks naar Clark vliegen in ca. 2 uur tijd. Zowel met Airasia als Tiger. De prijzen die liggen vanaf 22 euro voor een enkeltje :Y
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik zag hier trouwens net op het nieuws hier in DK, dat Norwegian op Bangkok gaat vliegen met de Boeing 787 Dreamliner. Aangezien deze prijsvechter altijd enkeltjes verkoopt, zit het er best in dat dat iets is om in de gaten te houden...
kayramol121

Bericht door kayramol121 »

Bedankt voor jullie reacties! ^O^
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Waarom in bangkok je visum regelen voor Myanmar? Als je toch al een (retour) ticket Yangon hebt kan je dit ook al voor vertrek regelen. Kan je in Bangkok leuke dingen gaan doen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie