visum Ghana

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
a vd pol

visum Ghana

Bericht door a vd pol »

ik wil aankomende week een visum gaan aanvragen in den haag.
het wordt mijn eerste keer moet ik dan al gelijk 4 pasfotos meenemen en de hele mik mak of krijg ik eerst een aanvraagformulier mee.
en dan bij het tweede bezoek alles meenemen gr a vd pol
bolletjeom
Reisexpert

Re: visum

Bericht door bolletjeom »

welk land?????????????
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
a vd pol

Bericht door a vd pol »

a vd pol schreef:ik wil aankomende week een visum gaan aanvragen in den haag.
het wordt mijn eerste keer moet ik dan al gelijk 4 pasfotos meenemen en de hele mik mak of krijg ik eerst een aanvraagformulier mee.
ghana
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kijk, dat helpt! ;)
Nu weet ik weinig over Ghana maar wel wat over het aanvragen van visa. Het is ongebruikelijk om naar de ambassade te gaan om een formulier te halen. Over het algemeen zijn alle benodigde formulieren te vinden op de websites van de ambassades.

Oh, ik heb even voor je gekeken Ghana is een uitzondering. Vervelend dat je eerst een formulier daar moet halen!
ik vond dit: http://www.ghanaembassy.nl/
Entry visa Applications are received on Tuesdays, Thursdays and Fridays from 10hrs to 13hrs. It takes four (4) working days to process applications however, an emergency visa which, attracts double the normal fee, may be processed in the same day. Application Forms can be obtained from the Embassy or Your Travel Agent
Je zou dus goed voorbereid er heen kunnen. om 10.00 voor de deur staan en dat daar alles invullen ( of ineen cafetje als ze je weg kijken). Over het algemeen hoef je bij een ambassade niet al te veel hulpvaardigheid te verwachten. of kijken of een reisbureau je er aan kan helpen.

Dit formulier moet je denk ik hebben:
B2 - Tourism Visa, For tourism, holidays and normal visits to families and friends
An applicant is required to fulfil the following requirements when applying for a Ghana entry visa;
Aan deze eisen moet je voldoen ( dus ik zou alle meenemen de eerste keer):
Applicants should be legally resident in the Netherlands
Applicant should submit a duly completed visa application form(written in block capitals), to be submitted with four (4) passport photographs taken not more than three (3) months prior to the date of submission.
A copy of a return ticket or print out of travel itinerary.
In cases of Journalists and/or film crew who are covering an event or shooting a film in Ghana, additional requirements are needed. More information can be obtained by contacting the Consular Section.
An international certificate of vaccination for Yellow Fever
Applicant’s passport must have validity of at least six(6) months

Please note that all supporting documents for an application must be submitted in English
succes
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
a vd pol

Bericht door a vd pol »

a vd pol schreef:
a vd pol schreef:ik wil aankomende week een visum gaan aanvragen in den haag.
ghana
oke bedankt voor de informatie dan weet ik dat ik alles vast mee moet nemen
Plaats reactie