2 maanden ZO-Azie
-
- Reiziger
2 maanden ZO-Azie
Beste reizigers,
Ik ben Sam, 21 jaar en over een Onmaand (15 juli) ga ik voor 2 maanden (tm 10 sept.) naar ZO-Azië, in mn eentje!
Mijn ticket heb ik al gekocht (voor 460 euro retour, 3/4 jaar eleden) en mijn budget puur omdaar te spenderen is €2000. Ik begin in Bangkok, ga dan per trein naar Chiang Mai en dan vanaf daar pai, Chiang Rai etc.
Daarna ga ik vrij snel door Laos heen en wil ik voornamelijk het noorden en zuiden van Vietnam gaan verkennen.
Na Vietnam nog naar Cambodja en dan nog ff relaxen op koh Chang en koh wai.
Iemand nog tips?
P.s. zuid Thailand heb ik afgelopen zomer al gehad.
Vragen waar ik graag nog antwoord op wil:
- als ik vanuit Cambodja Thailand weer in wil moet ik dan een visum kopen?
- zit ik goed met mijn budget van €2000?
- planning is ongeveer (want laat het allemaal maar gebeuren) 2 weken noord Thailand, 1 week Laos, 3 weken Vietnam, 2 weken cambodja/koh Chang en koh wai. Is dat wat?
Alvast bedankt,
Sam
Ik ben Sam, 21 jaar en over een Onmaand (15 juli) ga ik voor 2 maanden (tm 10 sept.) naar ZO-Azië, in mn eentje!
Mijn ticket heb ik al gekocht (voor 460 euro retour, 3/4 jaar eleden) en mijn budget puur omdaar te spenderen is €2000. Ik begin in Bangkok, ga dan per trein naar Chiang Mai en dan vanaf daar pai, Chiang Rai etc.
Daarna ga ik vrij snel door Laos heen en wil ik voornamelijk het noorden en zuiden van Vietnam gaan verkennen.
Na Vietnam nog naar Cambodja en dan nog ff relaxen op koh Chang en koh wai.
Iemand nog tips?
P.s. zuid Thailand heb ik afgelopen zomer al gehad.
Vragen waar ik graag nog antwoord op wil:
- als ik vanuit Cambodja Thailand weer in wil moet ik dan een visum kopen?
- zit ik goed met mijn budget van €2000?
- planning is ongeveer (want laat het allemaal maar gebeuren) 2 weken noord Thailand, 1 week Laos, 3 weken Vietnam, 2 weken cambodja/koh Chang en koh wai. Is dat wat?
Alvast bedankt,
Sam
Re: 2 maanden ZO-Azie
Wel krap je reis planning allemaal, maar als je in de week Laos alleen wilt gebruiken om door het land te reizen kan het wel. Dan nog lijkt het me nogal zonde aangezien je wel 4dg kwijt bent met reizen en dan maar 3dg wat kunt zien. Vietnam is ook krap.
Budget is prima als het je vooral om vietnam gaat zou je ook vanuit bangkok kunnen vliegen en Laos dus tot een volgende keer te bewaren. Je moet inderdaad weer opnieuw betalen als je vanuit cambodja naar thailand gaat.
Budget is prima als het je vooral om vietnam gaat zou je ook vanuit bangkok kunnen vliegen en Laos dus tot een volgende keer te bewaren. Je moet inderdaad weer opnieuw betalen als je vanuit cambodja naar thailand gaat.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
- Contacteer:
- als je vanuit cambodja thailand in komt krijg je een visumvrij verblijf van 15 dagen. Als je langer wilt blijven moet je wel een visum kopen.
-2000 euro is meer dan genoeg.
- Planning vind ik ook vrij krap. Ik zou zeggen: 3 weken noord thailand, 2 weken noord laos (als je heel laos wilt doen is het sowieso 4 weken), 4 weken vietnam en 2,5 week cambodja. .. en dan nog 4 a 5 dagen koh chang...
tip voor je route in laos (alleen noord): Ga via luang prabang/luang namtha (1 van die 2 , allebei red je niet in jou tijd) -> nong kiau -> muang ngoi neua -> vanaf daar kan je via muang khua de grens over naar vietnam (dien bien phu) en daar kan je de bus pakken naar sapa of hanoi. Supermooie, avontuurlijke route!
-2000 euro is meer dan genoeg.
- Planning vind ik ook vrij krap. Ik zou zeggen: 3 weken noord thailand, 2 weken noord laos (als je heel laos wilt doen is het sowieso 4 weken), 4 weken vietnam en 2,5 week cambodja. .. en dan nog 4 a 5 dagen koh chang...
tip voor je route in laos (alleen noord): Ga via luang prabang/luang namtha (1 van die 2 , allebei red je niet in jou tijd) -> nong kiau -> muang ngoi neua -> vanaf daar kan je via muang khua de grens over naar vietnam (dien bien phu) en daar kan je de bus pakken naar sapa of hanoi. Supermooie, avontuurlijke route!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
-
- Reiziger
Bedankt voor je reactie! Ik ga even kijken wat ik met Laos doe, denk namelijk dat Vietnam me meer trekt dan Laos.. dan misschien toch maar wat meer Vietnam ipv laos! Bedankt in ieder geval
- budget zit wel goed.
- ik zou wat schuiven hier en daar met de tijd, zodat je toch wat langer in Vietnam hebt, ca. 3,5 week ofzo. Leuk om daar per motor (achterop de motor, makkelijk te regelen) via het binnenland een stuk van je reis te doen. Zie je zoveel meer van Vietnam!
- Koh Chang: doen! 4 volle dagen is genoeg. Helemaal in het zuid-westen van het eiland - waar de weg ophoudt - ligt een giga resort (waar je niet moet verblijven). In die periode is daar bijna niemand. Koop een ticket voor nog geen 3 dollar en je kunt er de hele dag een beetje relaxen in de zwembaden, waterval, strand etc.
- Ik vond Cambodja wel oke, maar 2,5 te lang...
Veel plezier
- ik zou wat schuiven hier en daar met de tijd, zodat je toch wat langer in Vietnam hebt, ca. 3,5 week ofzo. Leuk om daar per motor (achterop de motor, makkelijk te regelen) via het binnenland een stuk van je reis te doen. Zie je zoveel meer van Vietnam!
- Koh Chang: doen! 4 volle dagen is genoeg. Helemaal in het zuid-westen van het eiland - waar de weg ophoudt - ligt een giga resort (waar je niet moet verblijven). In die periode is daar bijna niemand. Koop een ticket voor nog geen 3 dollar en je kunt er de hele dag een beetje relaxen in de zwembaden, waterval, strand etc.
- Ik vond Cambodja wel oke, maar 2,5 te lang...
Veel plezier