Meest gestelde Thailand visum vragen
Re: Thailand visumvrije entree
Ja, dat kan.
Controleer wel de voorwaarden van je ticket. Niet alle tickets zijn te verzetten, en soms moet je er redelijk veel voor betalen. Het kan voordeliger zijn vooraf een visum aan te vragen, of om een goedkoop ticket het land uit te kopen en fit eventueel niet te gebruiken.
Controleer wel de voorwaarden van je ticket. Niet alle tickets zijn te verzetten, en soms moet je er redelijk veel voor betalen. Het kan voordeliger zijn vooraf een visum aan te vragen, of om een goedkoop ticket het land uit te kopen en fit eventueel niet te gebruiken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum voor Thailand
Dat antwoord van de ambassade klopt niet in theorie, wel in de praktijk. Thaise immigratie controleert namelijk de tickets niet. Maar: de luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk als ze mensen meenemen die niet voldoen aan de entree eisen van een land. En officieel is wel degelijk een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen vereist. Dus controleert de luchtvaartmaatschappij hierop, en het kan zeker voorkomen dat je geweigerd wordt. Vanuit Australie, de VS en UK komt het regelmatig voor, vanuit Nederland minder, maar bijvoorbeeld Jenny is een ervaringsdeskundige die je kan vertellen dat hierop ook in Nederland wel degelijk wordt gecontroleerd.LaosFan schreef:Omdat er volgens mij de regel is (en hier ook regelmatig gelezen en op het vliegveld om gevraagd) dat je bij vertrek naar Thailand een ticket moet kunnen laten zien dat je het land ook weer verlaat besloot ik vandaag eens een mailtje te sturen naar de Thaise ambassade in Nederland.
Ik kreeg dit als antwoord:
Dear Sir,
You don't have to prove at the immigration in Thailand that you will leave the country within 30 days as a Dutch citizen.
Kind Regards,
Consular Section
Royal Thai Embassy, The Hague
Dat zou me weer de kosten van een onzinboeking uitsparen natuurlijk. Maar klopt het antwoord wel? Zijn er mensen met recente, andere, ervaringen?
Zowel in Nederland met Egypt Air is er naar mijn onward ticket gevraagd (2011) als ook een keer vanuit Dusseldorf (was geloof ik met Emirates).stevenl schreef:... maar bijvoorbeeld Jenny is een ervaringsdeskundige die je kan vertellen dat hierop ook in Nederland wel degelijk wordt gecontroleerd.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Help Visum Probleem
ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat de boete voor 3 dagen wel eens lager is dan weer voor laos betalen.
Google eens op de boete per dag (ik zit in de trein, anders deed ik het voor je)
Google eens op de boete per dag (ik zit in de trein, anders deed ik het voor je)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik was benieuwd wat de ambassade erover te zeggen had. Vandaar mijn mail naar hen (of is het hun?). Voor de volledigheid mijn vraag (in het Nederlands, had het in het Nederlands en Engels gestuurd):Erik schreef:Je stelt de vraag aan de verkeerde organisatie / persoon. Zoals hier inderdaad vaker gezegd wordt moet je een visum hebben. Niet van de ambassade maar van de luchtvaartmaatschappij. Deze kan je namelijk weigeren als je geen visum hebt. Hierover heb ik contact gehad met luchtvaartmaatschappijen.
Geachte heer/ mevrouw, Sabaidee,
Op 2 oktober 2012 vlieg in naar Bangkok (vanuit Duitsland). Mijn eindbestemming zal Laos zijn (ik denk een paar dagen in Thailand te blijven en daarna een bus of trein te nemen naar een grensovergang tussen het Koninkrijk Thailand en de Democratiesche Republiek Laos). Nu weet ik dat een visum bij aankomst geen probleem is. Echter heb ik wel een andere vraag. Voor het Thaise toeristenvisum is het noodzakelijk om aan te kunnen tonen dat het land ook weer verlaten wordt binnen 30 dagen. Nu ben ik van plan om geruime tijd in Laos te blijven en dus geen terugvlucht te boeken. Dat zou betekenen dat ik geweigerd kan worden op het vliegveld in Duitsland of in Bangkok. Is er een andere oplossing mogelijk? Anders zou ik een andere vlucht moeten boeken uit Thailand, die ik vervolgens nooit ga gebruiken omdat ik in Laos ben.
Ik hoop dat u mijn vraag zou willen beantwoorden.
Hartelijk dank! Kop chai lai lai!
Met vriendelijke groet,
Het blijft raar allemaal. Als de Thai er zelf niet moeilijk over doen zou de maatschappij dat dus ook niet moeten doen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Het alternatief is dus een visum aanvragen. Misschien dat steven nog aanvullingen heeft?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Jawel, want de maatschappijen hebben alleen te maken met de regels, nioet hoe het uitgevoerd wordt.LaosFan schreef:[Het blijft raar allemaal. Als de Thai er zelf niet moeilijk over doen zou de maatschappij dat dus ook niet moeten doen.
Alternatief: visum aanvragen bij consulaat (ambassade doet soms moeilijk als je geen vliegticket hebt, consulaat is makkelijk, maar met uitleg zou dit ook bij ambassade goed moeten gaan), of vliegticket naar buiten Thailand. Ik geloof dat momenteel Hat Yai-Penang het goedkoopste is.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je kunt je visumvrije entree verlengen voor 7 dagen, kost 1900 Baht en 1 pasfoto, kan bij ieder immigratiekantoor. Of je kunt voor 3 dagen overstay betalen, kost 1500 Baht maar je loopt dan een (heel klein) risico aangezien je dan 3 dagen illegaal in het land bent.
Dank je (Erik ook natuurlijk).stevenl schreef:Jawel, want de maatschappijen hebben alleen te maken met de regels, nioet hoe het uitgevoerd wordt.LaosFan schreef:[Het blijft raar allemaal. Als de Thai er zelf niet moeilijk over doen zou de maatschappij dat dus ook niet moeten doen.
Alternatief: visum aanvragen bij consulaat (ambassade doet soms moeilijk als je geen vliegticket hebt, consulaat is makkelijk, maar met uitleg zou dit ook bij ambassade goed moeten gaan), of vliegticket naar buiten Thailand. Ik geloof dat momenteel Hat Yai-Penang het goedkoopste is.
Met een visum (op voorhand geregeld) zou men bij het inchecken dus niet meer moeilijk kunnen doen? Ik zal even kijken wat goedkoper is (de vlucht op het visum). Er is een flinke kans dat een vlucht goedkoper is dan een visum halen in Den Haag.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Er is een consulaat in A'dam.LaosFan schreef: Met een visum (op voorhand geregeld) zou men bij het inchecken dus niet meer moeilijk kunnen doen? Ik zal even kijken wat goedkoper is (de vlucht op het visum). Er is een flinke kans dat een vlucht goedkoper is dan een visum halen in Den Haag.
Ik weet het, maar toch bedankt. A'dam en Den Haag maken vanuit hier niet heel veel verschil (regio Eindhoven). Allebei niet bij de deur. Met de benzineprijs en het parkeren (of het treinkaartje, het stukje rijden, de tramkaart/chipknip) en het visum zelf kan dat weleens duurder gaan worden dan een onzinvlucht boekenJenny schreef:Er is een consulaat in A'dam.LaosFan schreef: Met een visum (op voorhand geregeld) zou men bij het inchecken dus niet meer moeilijk kunnen doen? Ik zal even kijken wat goedkoper is (de vlucht op het visum). Er is een flinke kans dat een vlucht goedkoper is dan een visum halen in Den Haag.

Hoho, snelle reactie. Naar jullie luisterend neem ik de beslissing gewoon de boete te betalen en me verder niet te druk te maken.Een mooi lesje gehad ! Ik let wel op mijn tellen de volgende reis. Mijn dankbaarheid voor jullie is groot !!! vriendelijke groet Herman
Goedkoopste ticket vanaf Thailand naar een ander land in de maand oktober op dit moment 37 euro. Van Surat Thani naar KL. Op 1 november zou je ook voor 35 euro een ticket van Bangkok naar Pnom Pehn kunnen kopen. Dat ligt ook nog binnen de 30 dagen...
Dank voor je reactie Jenny!
Allereerst: Sorry als ik een topic heb geopend die ook al ergens anders op het forum beantwoord zijn. Ik dacht een vraag via de email te stellen ipv een heel nieuw topic te openen. Nieuw hier dus moet er nog even mijn weg vinden
Gelukkig heb ik een ticket waarbij ik kostenloos en onbeperkt kan wijzigen (hét beste onderdeel van dit ticket, maakt het reizen en het plannen ervan zoveel makkelijker! ) dus het omboeken is geen probleem!
Nu is het dus tijd om de reis globaal te gaan plannen! Gelukkig is er al veeeeel over geschreven hier!
Ik zal m'n best doen om ook in het Australië en NZ topic een goede bijdrage te leveren, aangezien ik daar (OZ dan) nu ben en er recent geweest ben (NZ)!
Nogmaals dank!
Allereerst: Sorry als ik een topic heb geopend die ook al ergens anders op het forum beantwoord zijn. Ik dacht een vraag via de email te stellen ipv een heel nieuw topic te openen. Nieuw hier dus moet er nog even mijn weg vinden

Gelukkig heb ik een ticket waarbij ik kostenloos en onbeperkt kan wijzigen (hét beste onderdeel van dit ticket, maakt het reizen en het plannen ervan zoveel makkelijker! ) dus het omboeken is geen probleem!
Nu is het dus tijd om de reis globaal te gaan plannen! Gelukkig is er al veeeeel over geschreven hier!
Ik zal m'n best doen om ook in het Australië en NZ topic een goede bijdrage te leveren, aangezien ik daar (OZ dan) nu ben en er recent geweest ben (NZ)!
Nogmaals dank!
Persoonlijk heb ik liever dat mensen vragen stellen op dit forum dan via de mail. Dan hebben anderen ook nog wat aan het antwoord. Voel je dus vooral niet bezwaard!RSMCHLS schreef: Allereerst: Sorry als ik een topic heb geopend die ook al ergens anders op het forum beantwoord zijn. Ik dacht een vraag via de email te stellen ipv een heel nieuw topic te openen. Nieuw hier dus moet er nog even mijn weg vinden

Welkom op het forum. Mocht je je voor willen stellen (niet verplicht!) of willen lezen wie er achter al die nicknames zitten, dan kan dat hier: voorstellen-t2021.html.