Backpacken bij de zwarte zee.
-
Backpacken bij de zwarte zee.
Na een paar jaren interrail en backpacken in en buiten Europa, wil ik dit jaar een korte backpack trip gaan houden in de omgeving van de Zwarte Zee. Het idee is erheen vliegen, 2 weken met bus en trein (zonder interrail ticket) rondreizen en vanaf een andere bestemming weer terug. De gehele regio van de zwarte zee behoort tot de optie, behoudens de noordkust van Turkije. Heeft iemand ervaring met deze regio? Hoe is het qua hostels en hoe zijn de reismogelijkheden met bus en trein?
Ik hoor graag reacties! Goede tips over plaatsen en bezienswaardigheden zijn van harte welkom natuurlijk!
Groeten Peter
Ik hoor graag reacties! Goede tips over plaatsen en bezienswaardigheden zijn van harte welkom natuurlijk!
Groeten Peter
Re: Backpacken bij de zwarte zee.
Klinkt als een mooi plan. Ben niet in al die landen geweest maar in bijv Bulgarije zijn er hostels genoeg. De zwarte zee kust is alleen niet echt het mooiste stukje van het land dus in dat geval zou ik toch ook wat door het binnenland reizen. Roemenie is ook makkelijk. Voor oekraine en rusland moet je wel meer van te voren regelen o.a. visum. Wat ik wel eens gehoord heb is dat de grens tussen Rusland en Georgie niet zo betrouwbaar is en soms dicht dus dat is iets om uit te zoeken.
Aangezien je ook maar twee weken de tijd hebt en in verband met de goedkope vluchten zou ik er zelf eerder voor kiezen om alleen naar Roemenie en Bulgarije te gaan en dan niet alleen de zwarte zee kust. Er is echt meer dan genoeg te doen en te zien je kunt ook makkelijk 2 weken in alleen een van die landen doorbrengen. Openbaar vervoer is ook goed en in toeristische plaatsen zijn er zeker hostels of goedkope hotels.
Voor bezienswaardigheden adviseer ik je bij de reisinfo te kijken.
Aangezien je ook maar twee weken de tijd hebt en in verband met de goedkope vluchten zou ik er zelf eerder voor kiezen om alleen naar Roemenie en Bulgarije te gaan en dan niet alleen de zwarte zee kust. Er is echt meer dan genoeg te doen en te zien je kunt ook makkelijk 2 weken in alleen een van die landen doorbrengen. Openbaar vervoer is ook goed en in toeristische plaatsen zijn er zeker hostels of goedkope hotels.
Voor bezienswaardigheden adviseer ik je bij de reisinfo te kijken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Voor Oekraine hoef je (wanneer je met het vliegtuig het land inkomt) niet vantevoren een visum te regelen. Wizz Air vliegt op Kiev en Lviv (vanuit Dortmund).Tikva schreef:Voor oekraine en rusland moet je wel meer van te voren regelen o.a. visum.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Oke bedankt voor de aanvulling, dan loop ik nog achter.. 

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY