Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Voor Erik, Air Arabia heeft nooit op Marrakech gevlogen en vliegt ook niet meer vanaf Amsterdam op Casablanca. Zij hebben alleen nog (gastarbeider) vluchten naar Noord Marokko
Ryanair lijkt de meest voor de hand liggende optie.
Vanaf begin oktober vliegt Corendon ook op Marrakech. Waarschijnlijk zijn hun losse tickets niet echt goedkoop, maar hun pakket reizen wel !! Ander voordeel is dat Corendon vanaf Amsterdam vliegt.
Ik een tijd geleden een ticket gekocht voor mijn vakantie in juli/augusus (midden in de bouwvak) Dit ticket kostte me 240 euro retour (Amsterdam-Marrakech) met Transavia. Dit is een rechtstreekse vlucht. Zo snel mogelijk boeken lijkt me in jouw geval het belangrijkst. Op dit moment kost precies hetzelfde ticket namelijk 410 euro!
Dat zal niet lukken. Ryanair heeft op 7 en 10 september geen vluchten naar Marrakech. Je zal dus andere dagen moet kiezen. of vluchten vanaf (een) andere luchthaven(s)
Ryanair vanaf Eindhoven of Charleroi. Transavia vanaf Amsterdam.
Brussels Airlines, Thomas Cook Airlines en/of Jetairfly vanaf Brussel
Thomas Cook vanaf Luik
Bij al deze maatschappijen kan je enkeltjes boeken. Dus je kan combineren met luchthavens en/of maatschappijen.
Als je er hier niet uit komt kan je skyscanner gebruiken om een vlucht met overstap te vinden
Het kan wel op die datums, maar dan vlieg je op de heenweg via Milano Bergamo en op de terugweg via Marseille. In totaal ben je 281 euro kwijt + eventuele diverse extrabedragen die Ryanair voor iedere vlucht in rekening brengt. Zooel op de heen als terugweg heb je erg lange tussenstops.
Vanaf Brussel S. Charleroi betaal je met directe vluchten van Ryanair op die datums 196 euro + diversen...
Het station in Marakech voor de lange afstandbussen ligt niet midden in de stad. Je kan er vast met een stadsbus in de buurt komen (na een paar keer overstappen), maar zelf heb ik gewoon een taxi genomen.
bolletjeom schreef:ah, de dag dat de ramadan begint. Zou dat invloed hebben op beschikbaarheid van openbaar vervoer???
Je merkt het pas echt aan het eind van de Ramadan. In het begin is het niet zozeer druk, maar zijn mensen soms wel ietwat ontstemt omdat ze niet mogen eten en drinken.
Ryanair is denk ik de beste optie. Je kan vanaf het vliegveld rechtstreeks naar de stad, dat duurt een minuutje of 20 en kost je een euro of 3 (max).
Zoek je ook nog een hostel?
Wij zijn van plan om met kerst naar Marrakech af te reizen.
Wel zitten we een beetje met het feit of er rond deze dagen nog van alles is te doen daar.
We zijn wel eens vaker met kerst op vakantie geweest maar komen altijd weer tot de conclusie dat tijdens de kerstdagen alles gesloten is en er nergens iets te beleven valt.
Wie heeft hier ervaring mee?
Hoor graag!