Tips Oman

Alles wat je wilt weten over het midden-oosten kun je hier vinden!
bolletjeom
Reisexpert

oman. wie is er geweest?

Bericht door bolletjeom »

ik mag over een paar weken naar OMAN *O* *O*

wie is er al eens in Oman geweest?
Het is voor mijn werk en ik heb nog geen programma ontvangen maar ik heb zin in voorpret. Vermoedelijk kan ik nauwelijks bepalen wat ik ga doen maar ik wil hier toch even vragen of iemand me kan vertellen wat ik niet moet missen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: oman. wie is er geweest?

Bericht door Tikva »

Marcel roept een tocht door een wadi met een 4x4, en eigenlijk ben ik het wel met hem eens. Vooral de route van wadi bani awf is echt spectaculair.. Maar weet niet of dat met je werk een optie is zo niet probeer dan in ieder geval Wadi Damm te bezoeken echt supermooi!

Andere dingen als je dat nog nooit eerder hebt gezien en het seizoen goed is de schildpadden bij ras el jinz.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

het programma is bekend *O* Wat vinden de kenners er van?

Dag 1 Aankomst in Muscat
Dag 2 Muscat citytour en hotels bekijken.
Dag 3 Visit Rustaq, Nakhal, Wadi Bani Auf, Misfah, Al Hamra, Hotels bekijken in Nizwa
Dag 4 Drive to Nizwa, Bahla, Jabreen, picnic lunch en route, Drive to Wahiba
Dune bashing, camel ride overnight Desert Camp
Dag 5 Visit local Bedouin Family, Drive to Wadi Bani Khalid, picnic lunch, Hotels bekijken in Sur.
Dag 6 Drive to Sur, Wadi Shab, Wadi Tiwi, Visit Bibi Miriam, Bimah Sinkhole, Return to Muscat, hotels checken.
Dag 7 Rijdag. Muscat naar Dubai. 8 uur
Dag 8 Dubai: Dubai City Tour, Dhow Dinner Cruise en vertrek naar luchthaven
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Cool ziet er goed uit. Wel op sommige dagen een beetje veel in een dag gepropt. Als je dag 6 al in sur begint is het prima in een dag te doen maar die dag 4 lijkt me erg veel van het goed. Maar goed dat is dan vast gelijk realistisch voor de informatie die je kunt geven aan mensen die bij jullie een reis boeken.

Je mist ook wel een paar dingen die ik echt heel bijzonder vond van Oman zoals de Jebel Shams en Wadi Damn en de beehives tombes. Aan de andere kant wel heel cool dat je door de wadi bani awf gaat, supermooie route en kan alleen met 4wd.

Heb je vanaf Sur ook nog tijd om naar het eieren leggen van de schildpadden te gaan? Je zit voor de groene schildpadden niet in het goede seizoen maar voor de andere soorten misschien wel. Zou dat zeker uitzoeken en overwegen met een paar mensen een taxi charteren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

de mensen die bij ons een groepsreis boeken hebben 14 dagen voor vrijwel hetzelfde rondje. Dat lijkt me een stuk relaxter. wij hebben "maar" 8 dagen. Dus ik denk dat het programma idd aan de volle kant zal zijn met bliksem stops en ietsje te veel hotels bekijken 8-) ( maar ik mag niet klagen)

Van de schildpadden heb ik net over gelezen. Er schijnt er iedere nacht toch nog minstens 1 aan land te komen dus ook buiten hun hoogseizoen om. Ik denk dat ik zeker ga proberen om dat te organiseren. Onze avonden zijn niet vol geplant dus dat zou moeten lukken.

Ik heb net ook een dvd van oman gekeken en de regio dhofar zag er prachtig uit! Dus altijd nog een goede reden om nog eens terug te gaan.
bolletjeom
Reisexpert

ik ben terug *O*
Oman is gaaaaaffff!!!

het was zeer de moeite waard en zeer verrassend allemaal. Ik kan het iedereen aanraden. Een heel ander soort midden-oosten dan egypte/marokko/jordanie. Je moet alleen wel een beetje geld hebben. als je op leuke plekken wilt komen zal je toch een 4x4 moeten huren of een toertje moeten regelen.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

bolletjeom schreef:ik ben terug *O*
Dacht al, wat is het toch stil hier : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bolletjeom
Reisexpert

voor de mensen die het leuk vinden. De verslagen en de foto's van de Oman reis staan op mijn website. ( www.bolletjeom.nl)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb de foto's net allemaal bekeken. Erg mooi. Het ziet er een stuk interessanter uit dan ik van te voren verwacht had.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Karin Brussaard (bekende Nederlandse onderwaterfotograaf) zit momenteel in Oman. Haar belevenissen zullen binnenkort wel verschijnen in Duikmagazine (tijdschrift) of Duikeninbeeld.tv (website) ofzo.

Het voorproefje van haar foto's op facebook is veelbelovend!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ecwl1979

Via schip aankomst in Oman

Bericht door ecwl1979 »

Hoe zit het met je visum als je per cruiseschip Oman binnenkomt en vanuit hier naar Nederland vliegt?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Via schip aankomst in Oman

als een cruise schip een land aan doet regelen ze dit. Kijk anders bij de info van de organisatie die de reis verkoopt.
Als je vliegt kan je hem op de luchthaven halen en als je over land komt bij de grens.
Ik ga er dus vanuit dat je niet voor je reis iets hoeft te regelen.
LOEKVB

Tips Oman

Bericht door LOEKVB »

Hallo,weet iemand nog lowbudget adressen in Omaan?En welke plaatsem moet je absoluut gezien hebben? Groet LOek
bolletjeom
Reisexpert

Re: Tips Oman

lowbudget weet ik niets.

Waar je geweest moet zijn? Hoeveel tijd heb je?
Ik vond nizwa leuk en de woestijn wahibi sands. Een mooie berg rit tussen wadi khalid en al hamra maar daar heb je een 4x4 voor nodig.
Wadi sab en wadi ....oh, hoe heet ie ook alweer...iets met T , tiwi, titi.....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips Oman

Bericht door Tikva »

Je mag in Oman vrijwel overal gratis wild camperen. Is dat je goedkoop genoeg?
Anders echt lowbudget is er niet. In Muscat is Naseem Hotel een van de beste en goedkoopste hotels waar ook veel backpackers komen.

Mijn hoogtepunten waren toch wel schildpadden eieren leggen en de baby''s die uit het ei kwamen (maar moet je in goede seizoen zijn). De 4wd rit door de Wadi Bani Awf. De Wadi Damn is ook super mooi.
Plaats reactie