Digitale Lonely Planets

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
ivonne

Qreply

Bericht door ivonne »

Wij komen net uit ZO Azie en hebben de nieuwste LP's (diverse landen) o.a. op het vliegveld van Bangkok gezien in maart 2012. Originele versies.
Joris c
Vakantieganger

Lonely Planet 2007 betrouwbaar?

Bericht door Joris c »

Hoi,

Ik heb een lonely planet van ne kameraad gekregen van zuid amerika.
Deze is wel van 2007. Ben ik daar nog iets mee of raden jullie mij aan
om een nieuwe te kopen? En wat zou er dan nog betrouwbaar zijn?
Voor alleen wat andere (duurdere) prijzen voor hostels ga ik geen
nieuwe kopen want kan iedere cent goed gebruiken?
Merci
sannie23
Reisexpert

Re: Lonely Planet

Bericht door sannie23 »

2007 is wel al een tijdje geleden.
Er is kans dat er veel veranderd is.
Ik zou het risico niet nemen.

Je kunt via de website van lonely planet ook losse hoofdstukken in pdf downloaden.
Dit is altijd goedkoper dan een heel boek kopen. en je bent up to date.
Index, contents en getting started kun je gratis downloaden.
Ik weet niet welke landen je gaat bezoeken, maar die kun je allemaal los dowloaden.

kijk op: http://shop.lonelyplanet.com/south-america/

Succes! ^O^

Gr Sandra
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Bij downloaden moet je ook nog uitprinten en soms is een boek handzamer :)
Je hebt tegenwoordig wel E books.
De nieuwste editie Zuid Amerika is: 11th Edition, Mar 2010
Next edition due:
Aug 2013
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Bus en treinverbindingen kunnen in 5 jaar wel veranderd zijn,.. lijnen die gesloten zijn etc.. voor hostels gebruikte ik bijna nooit een reisgids maar dingen als hoe er te komen vind ik wel handig, al is een reisgids daarin ook niet altijd volledig.. het ligt er dus echt aan waarvoor je de reisgids gebruikt.. is het alleen om informatie van bezienswaardigheden dan zou het nog voldoen.. maar mocht je de restaurants, hostels etc gebruiken dan zou ik een nieuwe kopen want in 5 jaar zijn er zeker bedrijfjes verdwenen en nieuwe terug gekomen..
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Het zijn pdf bestanden, die kun je ook op de meeste e readers gebruiken of op een andere manier digitaal gebruiken.
Dus printen is dan niet nodig!

menasil schreef:Bij downloaden moet je ook nog uitprinten en soms is een boek handzamer :)
Je hebt tegenwoordig wel E books.
De nieuwste editie Zuid Amerika is: 11th Edition, Mar 2010
Next edition due:
Aug 2013
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ja maar lang niet iedereen heeft een device mee ;) Ik heb ook pas sinds vorige week een ereader ;) en een laptop zet je niet tijdens je stadswandeling aan ofzo :) Dus die afweging zal je moeten maken waar je het voor wil gebruiken en wanneer je het wil raadplegen.

Losse hoofdstukken zijn wel handig mee te nemen maar het hele boek is dus afweging of je het digitaal wil lezen of ook op papier wil hebben.
tisa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door tisa »

Eigenlijk vind ik zo'n oudere reisgids niet zo erg. De bezienswaardigheden enzo liggen uiteraard nog op dezelfde plaats en ter plaatse check je sowieso het vervoer toch? De hostels/resto's uit LP gebruiken wij ook zelden, gewoon binnen wandelen en zelf beoordelen vind ik nog altijd de beste manier. Prijzen enzo zullen ook veranderd zijn maar dat weet je ook al omdat je op voorhand wel wat budget opmaakt veronderstel ik, online vind je sowieso de meest recente data terug.

Cliffnote: wij gebruiken die LP enkel voor de kaarten/tips/info ivm bezienswaardigheden.
“The traveler sees what he sees, the tourist sees what he has come to see.” ~ G. K. Chesterton
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Dit vind ik een typisch voorbeeld van verkeerde zuinigheid. Je geeft veel geld uit aan een dure reis naar Latijns Amerika. Zorg er dan ook voor dat je de meest actuele info hebt. Lijkt mij niet prettig om bij een atractie te staan en om er dan achter te komen dat deze atractie op woensdag gesloten is. http://www.bookdepository.co.uk/South-A ... 1741049237
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Je hebt helemaal gelijk!

Ik print ze zelf ook nog gewoon uit hoor. Vind ik zelf prettiger.
ideaal is dat je niet het hele boek (als je weet waar je wel en niet naartoe gaat)
hoeft mee te nemen en alleen print wat je nodig hebt.
en zeker Zuid Amerika is heel groot.
>:)

menasil schreef:Ja maar lang niet iedereen heeft een device mee ;) Ik heb ook pas sinds vorige week een ereader ;) en een laptop zet je niet tijdens je stadswandeling aan ofzo :) Dus die afweging zal je moeten maken waar je het voor wil gebruiken en wanneer je het wil raadplegen.

Losse hoofdstukken zijn wel handig mee te nemen maar het hele boek is dus afweging of je het digitaal wil lezen of ook op papier wil hebben.
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Ik denk dat het voor iedereen anders is hoe men de LP gebruikt.
Ikzelf vind het wel prettig om accomodaties uit de LP te halen en een prijsindicatie te hebben voor ik ergens heen ga. Een evt update dowloaden is vaak ook al genoeg.
tisa schreef:Eigenlijk vind ik zo'n oudere reisgids niet zo erg. De bezienswaardigheden enzo liggen uiteraard nog op dezelfde plaats en ter plaatse check je sowieso het vervoer toch? De hostels/resto's uit LP gebruiken wij ook zelden, gewoon binnen wandelen en zelf beoordelen vind ik nog altijd de beste manier. Prijzen enzo zullen ook veranderd zijn maar dat weet je ook al omdat je op voorhand wel wat budget opmaakt veronderstel ik, online vind je sowieso de meest recente data terug.

Cliffnote: wij gebruiken die LP enkel voor de kaarten/tips/info ivm bezienswaardigheden.
tisa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door tisa »

goedkoopvliegenclub schreef:Dit vind ik een typisch voorbeeld van verkeerde zuinigheid. Je geeft veel geld uit aan een dure reis naar Latijns Amerika. Zorg er dan ook voor dat je de meest actuele info hebt. Lijkt mij niet prettig om bij een atractie te staan en om er dan achter te komen dat deze atractie op woensdag gesloten is. http://www.bookdepository.co.uk/South-A ... 1741049237
Als je altijd blindelings het boekje volgt en ter plaatse niet even checked hoe je het best van A naar B gaat en of B effectief wel toegankelijk is op dit moment dan garandeer ik je dat je nog heel vaak voor paal gaat staan.

In ieder geval, wat Sannie zegt.
“The traveler sees what he sees, the tourist sees what he has come to see.” ~ G. K. Chesterton
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat een meningen zeg. Ik zou zelf ook gewoon een kopen hoor die 20 euro zou niet het verschil moeten maken op zo'n reis.

Maar goed je kunt in zuid-Amerika ook wel reisgidsen vinden om even te bekijken in hostel enzo. Of constant andere mensen lastig vallen. De bezienswaardigheden zullen inderdaad niet zo anders zijn maar de goede hostel wel en vervoer ook.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Joris c
Vakantieganger

Bericht door Joris c »

OK merci voor de reacties.
Ga mij gewoon een nieuwe lonely planet aanschaffen.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Van Rough Guide South America is de editie Aug 2011.
Plaats reactie